blender. mistrzowskie animacje 3d pełna wersja.pdf
(
91972 KB
)
Pobierz
6
SPIS TRECI
Wygadzanie szwów przez wypalanie tekstur ............................................................ 114
Osiganie realizmu dziki wzom materiaowym .................................................. 125
Podsumowanie ............................................................................................................... 134
Rozdzia 4. Komponowanie wideoklipów przy uyciu wzów ................. 135
Tworzenie maski green screen za pomoc wzów .................................................. 135
Nagrania wideo typu green screen ................................................................ 136
Praca z wzami kompozycyjnymi ................................................................. 136
Maskowanie niepodanych elementów .................................................................... 144
Animowanie maski elementów niepodanych ............................................ 152
Stosowanie warstw renderingu i wzów ....................................................... 156
Maskowanie niepodanych elementów postaci .......................................... 160
Grupowanie wzów ........................................................................................ 163
Nakadki alfa i premultiplikacja ................................................................... 165
Usuwanie zabarwie i czyszczenie wideoklipu ......................................................... 168
Manipulowanie kanaami koloru ................................................................... 168
Wykaczanie maski ........................................................................................ 170
Wyczanie wzów ......................................................................................... 173
Pogbianie wiedzy o komponowaniu ............................................................ 173
Podsumowanie ............................................................................................................... 173
Rozdzia 5. Edytor wideo (VSE) .................................................................. 175
Obsuga edytora sekwencji wideo ............................................................................... 175
Importowanie filmów i sekwencji obrazów ................................................... 178
Ustalanie szybkoci odtwarzania ................................................................... 180
Manipulowanie ciekami sekwencji wideo .................................................. 182
Edytowanie dwiku ....................................................................................... 185
Obsuga znaczników ....................................................................................... 188
Inne tryby wywietlania w VSE ...................................................................... 189
Tworzenie przej i komponowanie w VSE ............................................................... 191
Nakadki alfa ................................................................................................... 191
Zanikania i przejcia ...................................................................................... 192
Zanikanie do czerni ........................................................................................ 195
Transformacje ................................................................................................. 196
Inne efekty ...................................................................................................... 197
Korzystanie z moduów dodatkowych ........................................................... 197
Metacieki ..................................................................................................... 199
Trójwymiarowe sceny Blendera w VSE ..................................................................... 199
Dodawanie napisów do sekwencji wideo ....................................................... 199
Dodawanie kompozycji scen .......................................................................... 205
Renderowanie sekwencji ................................................................................ 205
Podsumowanie ............................................................................................................... 207
SPIS TRECI
7
CZ II ZGBIANIE PYTHONA .................................................................. 209
Rozdzia 6. Python dla niecierpliwych ........................................................ 211
Wprowadzenie do Pythona .......................................................................................... 211
Czym jest Python? .......................................................................................... 211
Dlaczego Python? ............................................................................................ 213
Inne róda wiedzy .......................................................................................... 214
rodowisko programistyczne Pythona ........................................................................ 216
Pozyskiwanie Pythona .................................................................................... 217
Uywanie wiersza polece ............................................................................. 217
Posugiwanie si edytorem IDLE .................................................................. 219
Uruchamianie skryptów ................................................................................. 219
Uywanie Pythona w rodowisku Blendera .................................................. 220
Skadnia jzyka Python ................................................................................................ 221
Typy i struktury danych ................................................................................. 221
Sterowanie przebiegiem programu ............................................................... 227
Funkcje ............................................................................................................ 228
Klasy i programowanie zorientowane obiektowo ......................................... 230
Polecenie dir() ................................................................................................ 231
Moduy ............................................................................................................. 231
Podsumowanie ............................................................................................................... 232
Rozdzia 7. Skrypty Pythona w Blenderze .................................................. 233
Edytowanie i uruchamianie skryptów w Blenderze ................................................. 233
Edytor tekstu w Blenderze ............................................................................. 233
Formatowanie skryptów i stosowanie szablonów ......................................... 235
Okno skryptów ................................................................................................ 236
Wprowadzenie do API Blendera ................................................................................. 237
Tworzenie skryptu interaktywnego ............................................................................ 239
Manipulowanie siatkami, obiektami i krzywymi IPO .................................. 239
Budowanie interfejsu ..................................................................................... 249
Skadanie wszystkiego w cao ..................................................................... 257
Podsumowanie ............................................................................................................... 258
Rozdzia 8. W o wielu gowach,
czyli inne zastosowania Pythona w Blenderze ....................... 261
Usprawnianie Blendera za pomoc Pythona ............................................................ 261
Sterowniki pythonowe .................................................................................................. 262
Wzy pythonowe .......................................................................................................... 265
Wizy pythonowe .......................................................................................................... 270
cza skryptowe i cza typu space handler .............................................................. 278
Wykonywanie skryptów „w locie” za pomoc czy skryptowych ................ 278
Interaktywno w oknie widokowym ............................................................. 283
Podsumowanie ............................................................................................................... 290
8
SPIS TRECI
CZ III ZGBIANIE BLENDEROWEGO SILNIKA GIER ........................ 293
Rozdzia 9. Przygotowywanie scen dla silnika gier ................................... 295
Przygotowywanie elementów sceny dla silnika gier ................................................. 295
Modelowanie prostej postaci ......................................................................... 296
Malowanie tekstury ........................................................................................ 304
Rigowanie i animowanie postaci ................................................................... 308
Przygotowanie rodowiska gry .................................................................................... 318
Tworzenie prostego skyboksu ........................................................................ 318
Tworzenie prostego labiryntu ........................................................................ 326
Cig dalszy poznawania rodowiska BGE ................................................................. 332
Umieszczanie obiektów w wiecie gry ........................................................... 332
Ustawianie opcji materiau ............................................................................ 334
Owietlenie w silniku gier .............................................................................. 335
Malowanie efektów wietlnych ...................................................................... 336
Podsumowanie ............................................................................................................... 337
Rozdzia 10. Uruchamianie silnika gier ..................................................... 339
Posugiwanie si blokami logicznymi ......................................................................... 339
Wprowadzenie do systemu bloków logicznych ............................................. 340
Ustawianie kamery ......................................................................................... 349
Waciwoci, komunikaty i stany ................................................................................ 350
Wprowadzanie do gry zych charakterów ..................................................... 350
Zbieranie skarbów i gromadzenie punktów .................................................. 356
Tworzenie efektów specjalnych za pomoc tekstur ................................................. 360
Tworzenie tekstu dynamicznego ................................................................... 360
Tworzenie animowanych tekstur .................................................................. 364
Praca z dwikiem w BGE ........................................................................................... 369
Podsumowanie ............................................................................................................... 371
Rozdzia 11. czenie potgi Pythona z moliwociami silnika gier ............ 373
Od bloków logicznych do Pythona .............................................................................. 373
Sterowanie postaci za pomoc Pythona ...................................................... 374
Potga Pythona na usugach BGE .............................................................................. 378
Tworzenie maszyny teleportacyjnej przy uyciu Pythona ........................... 378
Tworzenie ekranu logowania ......................................................................... 383
Obsuga okien widokowych ............................................................................ 391
Obsuga dwiku przy uyciu Pythona .......................................................... 394
Inne róda wiedzy ........................................................................................................ 397
Podsumowanie ............................................................................................................... 398
DODATKI ............................................................................................ 399
Dodatek A Rozwizania ................................................................................ 401
Rozdzia 1. Konfigurowanie rodowiska pracy........................................................... 401
Rozdzia 2. Rzebienie i tworzenie nowej topologii obiektu .................................... 402
SPIS TRECI
9
Rozdzia 3. Zwikszanie realizmu scen za pomoc odpowiednich tekstur
i materiaów................................................................................................ 404
Rozdzia 4. Komponowanie wideoklipów przy uyciu wzów ................................. 405
Rozdzia 5. Edytor wideo (VSE) ................................................................................... 406
Rozdzia 6. Python dla niecierpliwych......................................................................... 407
Rozdzia 7. Skrypty Pythona w Blenderze .................................................................. 408
Rozdzia 8. W o wielu gowach, czyli inne zastosowania Pythona
w Blenderze ................................................................................................ 409
Rozdzia 9. Przygotowywanie scen dla silnika gier.................................................... 411
Rozdzia 10. Uruchamianie silnika gier...................................................................... 411
Rozdzia 11. czenie potgi Pythona z moliwociami silnika gier ...................... 413
Dodatek B Hierarchie moduów i klas pythonowego API Blendera ............ 415
Hierarchia moduów...................................................................................................... 415
Hierarchia klas ............................................................................................................... 417
Dodatek C Ewolucja interfejsu uytkownika programu Blender ............ 421
Ewolucja interfejsu Blendera ....................................................................................... 421
Analiza.............................................................................................................. 422
Zalety................................................................................................................ 423
Wady ................................................................................................................. 427
Cele projektowe ............................................................................................... 430
Waciwoci ...................................................................................................... 431
Narzdzia ......................................................................................................... 437
Zaleno od kontekstu ................................................................................... 439
Edycja wielu obiektów ..................................................................................... 441
Informacje zwrotne ......................................................................................... 441
Metoda „przecignij i upu” ......................................................................... 442
Projekt graficzny.............................................................................................. 442
Podsumowanie ................................................................................................. 445
Dodatek D Informacje o pycie doczonej do ksiki ............................. 447
Zawarto pyty CD ....................................................................................................... 447
Pliki do rozdziaów........................................................................................... 447
Program Blender 2.48 ..................................................................................... 447
Program GIMP ................................................................................................ 448
Wymagania systemowe ................................................................................................. 448
Korzystanie z CD ........................................................................................................... 448
Rozwizywanie problemów........................................................................................... 449
Skorowidz ....................................................................................................... 451
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin