Temat tygodnia I Jestem w zerówce
Treści programowe
Temat
dnia
Aktywność i działalność
dzieci
Cele główne
Cele operacyjne
Książka, karty pracy
Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie:
- przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie:
· niezabieranie innym zabawek,
· nieprzeszkadzanie w zabawie,
· nieniszczenie wytworów pracy innych dzieci (rysunki, budowle z klocków),
· kulturalne odnoszenie się do siebie,
· używanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i osobami dorosłymi.
(Program wychowania przedszkolnego Moje przedszkole, MAC EDUKACJA S.A., Kielce 2002, s. 15).
Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo:
- ostrożne i uważne poruszanie się po sali i innych pomieszczeniach szkolnych,
- nieoddalanie się samodzielnie z placu zabaw lub budynku szkolnego.
(Program wychowania przedszkolnego Moje przedszkole, MAC EDUKACJA S.A., Kielce 2002, s. 45).
1. To jest moja sala
Poznanie sali zajęć i swojego miejsca w niej.
- poznanie sali
- zintegrowanie dzieci
Dziecko:
- potrafi nazwać kąciki zainteresowań znajdujące się w sali
- zna imiona kolegów i koleżanek z grupy
Ćwiczenia poranne
- zestaw I.
Zabawa ruchowa Zapamiętaj swoją parę.
2. Jak zachowujemy się w zerówce
Rozmowa na temat zachowania się w zerówce (i nie tylko).
- poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w sali
- zintegrowanie grupy
- wie, jak należy bezpiecznie bawić się w sali
A nr 1
B nr 1
C nr 1,2,3
3. Kontrakt grupowy
Układanie kontraktu grupowego.
Poznanie kącików zainteresowań w naszej sali.
- ustalenie zasad funkcjonowania grupy
- poznanie kącików zainteresowań znajdujących się w sali
- zna swój kontrakt grupowy
- zna kąciki zainteresowań w swojej sali
B nr 2,3
C nr 4,5
D nr 1
4. Poznajemy szkołę
Poznajemy szkołę.
Poznajemy części własnego ciała.
- poznanie pomieszczeń znajdujących się w szkole
- wskazywanie wymienionych części ciała
- zna pomieszczenia znajdujące się w szkole
- zna wybrane części ciała
Cz.1.
s.3-5
A nr 2,3
C nr 6
5. Używam słów: proszę
przepraszam
dziękuję,
dzień dobry,
do widzenia
Rozmowa na temat używania zwrotów grzecznościowych.
Zabawa dydaktyczna Tyle samo.
- poznawanie zwrotów grzecznościowych
- wyjaśnienie znaczenia słów tyle samo
- używa słów: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia
- rozumie znaczenia słów tyle samo
Cz.1
s.6-10
A nr 4
Temat tygodnia II Droga do zerówki
Magadan