Wykorzystanie Internetu w dzialalnosci malych i srednich przedsiebiorstw w Polsce.pdf

(1065 KB) Pobierz
388786647 UNPDF
388786647.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
w Polsce”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 27.05.2008
Tytuł: Wykorzystanie Internetu w działalności małych i średnich
przedsiębiorstw w Polsce – raport serwisu Webankieta.
Raport jest częścią badań dotyczących specyfiki handlu elektronicznego
w małych i średnich przedsiębiorstwach zrealizowanych
w latach 2004-2007 przez Michała Kucię.
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska, Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
388786647.002.png
SPIS TREŚCI
....................
5
Tabela 1:
Liczba przedsiębiorstw w Polsce w latach 2004-2007
.....................................
7
11
12
Tabela 2:
Charakterystyki prób badawczych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 i
2007
roku (w %)
.......................................................................................
13
Wykres 4:
Przyczyny wprowadzenia Internetu do działalności małych i średnich
przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*
...............
14
biorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*
.........................
15
-
Wykres 3:
marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 roku (w %, N=493)
19
Tabela 3:
Wskaźniki skuteczności działań realizowanych w Internecie (w %)
...................
19
Tabela 4:
Ocena działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2004 roku (w %)
20
21
22
24
...................................................
24
Tabela 6:
według subiektywnej oceny sytuacji finansowej (w %)
.................................
25
Tabela 7:
według profilu działalności przedsiębiorstw (w %)
.......................................
25
Wykres 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiorst
wa w opinii badanych przedsiębiorców (w %)
...........................
26
Tabela 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiors
twa w opinii przedsiębiorców
według wielkości przedsiębiorstw (w
%)
...................................................
27
Wykres 9:
Przedsiębiorstwa wystawiające e-fakturę według wielkości zatrudnienia (w %,
.............................................................................................
...
....
.....
 
N=128)
...........................................................................................
28
WYKORZYSTANIE INTERNETU W DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE – darmowy fragment – kliknij po więcej
Raport serwisu Webankieta
str. 5
Wykorzystanie Internetu w działalności
małych i średnich przedsiębiorstw
małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
w Polsce
wyniki badań (2004 i 2007 rok)
Początki Internetu sięgają końca lat sześćdziesiątych 1 i nawet dziś jest
trudno powiedzieć, jaką obecnie rolę odegra to nowe medium w życiu
codziennym człowieka czy działalności przedsiębiorstwa. Internet po-
winien być traktowany jako następny krok ku integracji kanałów ko-
munikacji, platform handlowych czy budowy wirtualnych wspólnot itd.
W XXI wieku Internet stał się podstawowym narzędziem wykorzystywa-
nym w procesach gospodarczych przedsiębiorstw, spełniając trzy pod-
stawowe funkcje — informacyjną, relacyjną oraz transakcyjną.
W literaturze spotyka się stwierdzenia, że Internet to ogólnoświatowa
sieć komputerowa, jednak właściwsze jest określenie Internetu jako
światowego systemu sieci komputerowych, opartego na protokole komu-
nikacyjnym TCP/IP. Internet nie ma jądra, centralnego miejsca sieci
(systemu), a sam system składa się z tysięcy niezależnych podsieci połą-
czonych większymi bądź mniejszymi łączami telekomunikacyjnymi.
Sam zasób terminu Internet jest dużo większy, nie ogranicza się jedynie
do podejścia technicznego i wymaga spojrzenia również przez pryzmat
aspektu społeczno-ekonomicznego. Internet oprócz charakterystyki
technicznej posiada również charakterystykę informatyczną (hard-
i software’ową), organizacyjną, ekonomiczną i funkcjonalną 2 . E. Krol
i E. Hoffman postrzegają Internet w trzech równoważnych aspektach 3 :
1 Powstanie zalążków przyszłego Internetu datuje się na 29 października 1969 roku ,
kiedy to doszło do pierwszej próba transmisji danych przez sieć ARPANET między Uni-
wersytetem Kalifornijskim w Los Angeles a Stanford Research Institute.
2 J. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, War-
szawa 2001, s. 232.
3 E. Krol, E. Hoffman, FYI on „What is the Internet?”, wersja elektroniczna dostępna:
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Webankieta
Wykorzystanie Internetu w działalności
wyniki badań (2004 i 2007 rok)
388786647.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin