Wymiana tylnej - dolnej łapy silnika (ósemki) Laguna 2.pdf

(1178 KB) Pobierz
Witam Ponownie
A więc jak w temacie - czyli tym razem wymieniamy tylną łapę silnika zwaną inaczej "ósemką"
(na przykładzie mojej Lagunki 1,9dci). "choć tyczyć się może innych silników - również
benzynowych, będzie się różniła tylko sama 8-ka"
Na wstępie wspomnę, iż nie potrzebny jest tu nam ani kanał ani żaden podnośnik - wystarczy trochę
równego terenu i ...(w moim przypadku - paru cegieł i klepek )
Czas zabiegu - ok. 30 min z przygotowaniem i sprzątaniem. (ja robiłem ok. 45min z fotorelacją)
ZACZYNAMY od ułatwienia sobie dostępu pod autkiem do wszelkich manewrów kluczami i
naszej osoby
Ja zrobiłem to tak:
Przygotowałem pare cegiełek układając je równo przed kołami (po 3szt. na stronę)
991257951.007.png 991257951.008.png 991257951.009.png 991257951.010.png
Potem tylko odpalamy Lagunkę... i dyla do góry
Oczywiście zaciągamy dobrze ręczny i wrzucamy bieg - co by nam na łeb nie zjechała (ja jeszcze
dla pewności podłożyłem pare klepek pod tylne koła )
Wygląda to tak.... (można też zobaczyć że praktycznie cały mogłem wejść pod samochód
)
991257951.001.png 991257951.002.png 991257951.003.png
991257951.004.png
Włazimy pod autko i odkręcamy starą 8-kę (2 różne śruby - większa 22 a mniejsza chyba 18 lub 20
)
"Ja miałem z głowy zdejmowanie dolnej osłony silnika, bo jej chwilowo nie miałem - lecz na
pewno i tu nie było by problemu w jej zdjęciu"
991257951.005.png
A tak wyglądają obie ósemki - nowa i stara (stara już miała widoczne zużycie, oraz wyczuwalnie
spory luz na mniejszej tulei)
991257951.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin