Ocena poziomu rozwoju umysłowego na podstawie testu rysunku Goodenough.doc

(116 KB) Pobierz
Ocena poziomu rozwoju umysłowego na podstawie testu rysunku F

Ocena poziomu rozwoju umysłowego na podstawie testu rysunku F. L. Goodenough.

 

 

Kategoria rysunku

A/B

Lp.

Kryterium

Punkty

1.       

Obecność głowy

 

2.       

Obecność nóg

 

3.       

Obecność rąk

 

4.       

Obecność tułowia

 

a)        Tułów zaznaczony

 

b)        Tułów dłuższy jak szerszy

 

c)        Ramiona dokładnie zaznaczone

 

5.       

Przyczepienie ramion i nóg

 

a)        Ręce i nogi przyczepione w obojętnie jakim fragmencie tułowia

 

b)        Ręce i nogi przyczepione we właściwych częściach tułowia

 

6.       

Obecność szyi

 

a)        Głowa oddzielona od tułowia za pomocą jakiegokolwiek znaku

 

b)        Linie szyi są przedłużeniem głowy, tułowia, albo i tego, i tego. Kontur szyi łączy nieprzerwaną linią kontur głowy i tułowia.

 

7.       

Obecność rysów twarzy

 

a)        Obecność oczu – co najmniej jedno oko (nawet niewyraźne) obecne na rysunku

 

b)        Obecność nosa.  – nos zaznaczony (nawet kreską, kropkami)

 

c)        Obecność ust – j.w.

 

d)        Nos i usta w dwóch wymiarach, zaznaczenie dwóch warg. Kształty zbliżone do rzeczywistego wyglądu nosa (np. trójkąt równoboczny z podstawą u dołu). Dwie wargi wyraźnie zaznaczone.

 

e)        Nozdrza zaznaczone

 

8.       

Włosy

 

a)        Włosy wyraźnie obecne. Zarys głowy zakryty przez włosy.

 

b)        Włosy sięgające poza obwód głowy + nieprzezroczystość (linie głowy nie przebijają przez włosy)

 

9.       

Ubranie

 

a)        Obecność ubrania. Ubranie zaznaczone (np. szereg guzików)

 

b)        Przynajmniej dwie części ubrania nie są przezroczyste (ubranie obok człowieka nie jest punktowane).

 

c)        Cały rysunek nieprzezroczysty. Widoczne elementy odzieży (np. sweter + spodnie), zaznaczone rękawy

 

d)        Wyraźne zaznaczenie przynajmniej 4 części ubrania. Zaznaczone detale odzieży

 

e)        Ubranie kompletne, wyraźnie można rozpoznać liczne detale i rodzaj ubrania.

 

10.   

Palce

 

a)        Palce przy obu rękach

 

b)        Dokładna liczba palców (ok. jeśli jedna ręka schowana np. w kieszeni)

 

c)        Poprawne szczegóły palców – palce rysowane w dwóch wymiarach. Zróżnicowana długość palców (większa niż szerokość!)

 

d)        Przeciwstawienie kciuka

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin