CELE I ZADANIA (wrzesień)
- zapoznanie z rozmieszczeniem sal w przedszkolu oraz z pomieszczeniami, do których dzieciom nie wolno wchodzić
- wdrażanie do ostrożnego poruszania się po terenie oraz budynku przedszkola zgodnie z zawartymi umowami
- zapoznanie z nazwa przedszkola, ulica przy której się znajduje oraz pracownikami przedszkola
- zawieranie umów dotyczących zgodnej zabawy oraz kolejności wypowiadania się(zgłaszanie się). Przyzwyczajanie dzieci do postępowania zgodnego z zawartą umową
- zapoznanie z konsekwencjami niewłaściwego postępowania Dorotki – bałagan wśród zabawek
- kształcenie nawyków dotyczących samoobsługi
- wdrażanie do systematycznego dbania o porządek
- zapoznanie z obowiązkami dyżurnych: pilnowanie porządku, podlewanie kwiatów
- kształcenie pomysłowości oraz ekspresji słownej, budzenie radosnej atmosfery podczas zabawy
- wypowiedzi dzieci nt. ulubionych zabawek i zabaw
- wyrabianie wzajemnego szacunku, bliższe nawiązanie kontaktów
- wdrażanie do logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek
- P(V 2 pII)- nabywanie umiejętności wyrażania własnych potrzeb, myśli i uczuć w sposób zrozumiały dla otoczenia ( koledzy w grupie, nauczycielki...)
- P(V 3 pIII)- oglądanie pisemek dziecięcych oraz książek z ilustracjami. Zainteresowanie się książką jako źródłem wiedzy, przeżyć i rozrywki.
- ćwiczenia narządów mowy przy powtarzaniu głoski „r”
- doskonalenie umiejętności wypowiadania grup spółgłoskowych: „łdr., skrz.”
(temat II)
- budzenie przywiązania do godła Polski i herbu naszego miasta – pomniki polskiej historii oraz świadomości narodowej: moje miasto, moje osiedle
- próby wyrażania własnych przeżyć i doświadczeń w różnego rodzaju pracach na temat dowolny i określony
- dostarczanie wiadomości na określony temat
- regulowanie oddechu podczas wypowiadania się
- ćwiczenia narządów mowy – przodu języka na zgłoskach: dzuń-dzyn, sss, szsz-szsz, oraz wyrazach: kosz, Warszawa, syrenka
- P( I 2, pIII) Nazywanie swojego miasta. Rozpoznawanie i nazywanie swojej ulicy (adres) oraz innych ulic w okolicach miejsca zamieszkania.
-P( I 2, pIII) Dostrzeganie i opowiadanie o zmianach jakie zachodzą w obrębie bliskiego otoczenia dziecka – budowa nowego osiedla, trasy komunikacyjnej, obiektów handlowych, kulturalnych itp.
- bezpośrednia obserwacja przyrody w czasie spacerów i zabaw w ogrodzie. Zwracanie uwagi na zmieniającą się kolorystykę przyrody.
ddoroch