cele.doc

(24 KB) Pobierz

CELE I ZADANIA (wrzesień)

 

- zapoznanie z rozmieszczeniem sal w przedszkolu oraz z pomieszczeniami, do których dzieciom nie wolno wchodzić               

 

- wdrażanie do ostrożnego poruszania się po terenie oraz budynku przedszkola zgodnie z zawartymi umowami

 

- zapoznanie z nazwa przedszkola, ulica przy której się znajduje oraz pracownikami przedszkola

 

- zawieranie umów dotyczących zgodnej zabawy oraz kolejności wypowiadania się(zgłaszanie się). Przyzwyczajanie dzieci do postępowania zgodnego z zawartą umową

 

- zapoznanie z konsekwencjami niewłaściwego postępowania Dorotki – bałagan wśród zabawek

 

- kształcenie nawyków dotyczących samoobsługi

 

- wdrażanie do systematycznego dbania o porządek

 

- zapoznanie z obowiązkami dyżurnych: pilnowanie porządku, podlewanie kwiatów

 

- kształcenie pomysłowości oraz ekspresji słownej, budzenie radosnej atmosfery podczas zabawy

 

- wypowiedzi dzieci nt. ulubionych zabawek i zabaw

 

- wyrabianie wzajemnego szacunku, bliższe nawiązanie kontaktów

 

- wdrażanie do logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek

 

- P(V 2 pII)- nabywanie umiejętności wyrażania własnych potrzeb, myśli i uczuć w sposób zrozumiały dla otoczenia ( koledzy w grupie, nauczycielki...)

- P(V 3 pIII)- oglądanie pisemek dziecięcych  oraz książek z ilustracjami. Zainteresowanie się książką jako źródłem wiedzy, przeżyć i rozrywki.

 

- ćwiczenia narządów mowy przy powtarzaniu głoski „r”

- doskonalenie umiejętności wypowiadania grup spółgłoskowych: „łdr., skrz.”

 

 

 

 

 

 

 

 

(temat II)

 

- budzenie przywiązania do godła Polski i herbu naszego miasta – pomniki polskiej historii oraz świadomości narodowej: moje miasto, moje osiedle

 

- próby wyrażania własnych przeżyć i doświadczeń w różnego rodzaju pracach na temat dowolny i określony

 

- dostarczanie wiadomości na określony temat

 

- regulowanie oddechu podczas wypowiadania się

 

- ćwiczenia narządów mowy – przodu języka na zgłoskach: dzuń-dzyn, sss, szsz-szsz, oraz wyrazach: kosz, Warszawa, syrenka

 

- P( I 2, pIII) Nazywanie swojego miasta. Rozpoznawanie i nazywanie swojej ulicy (adres) oraz innych ulic w okolicach miejsca zamieszkania.

-P( I 2, pIII) Dostrzeganie i opowiadanie o zmianach jakie zachodzą w obrębie bliskiego otoczenia dziecka – budowa nowego osiedla, trasy komunikacyjnej, obiektów handlowych, kulturalnych itp.

 

- bezpośrednia obserwacja przyrody w czasie spacerów i zabaw w ogrodzie. Zwracanie uwagi na zmieniającą się kolorystykę przyrody.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin