Ø Konsekwentne przestrzeganie norm społecznego współżycia, odwoływanie się do ogólnie przyjętych norm,
Ø Poznawanie przez dzieci rzeczywistości przyrodnicze w drodze gromadzenia samodzielnych doświadczeń
Ø Umożliwianie dzieciom obcowania z przyrodą w sposób czynny
Ø Rozpoznawanie charakterystycznych roślin i zwierząt dla środowisk
Ø Obserwacja zjawisk zachodzących wraz ze zmianą pór roku – bogactwo roślinności wiosną
Ø Wysiew nasion do skrzynek, udział w hodowli
Ø Podejmowanie określonych prac przyrodniczych w ramach dyżurów
Ø Znajomość najczęściej spotykanych chronionych roślin i zwierząt – skowronek, sasanka, przebiśnieg, krokus
Ø Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu
Ø Dostarczanie wzorów do naśladowania poprzez słuchanie pięknej, literackiej mowy
Ø Prowadzenie zajęć i zabaw kształtujących elementarne pojęcia matematyczne
Ø Doskonalenie umiejętności wypowiadania się dzieci na podany temat
Ø Rozwijanie pamięci logicznej i wyobraźni twórczej, nabieranie śmiałości i wiary we własne siły i możliwości
ddoroch