00:00:00:/Poprzednio we "Fringe"... 00:00:01:/Nie wszyscy byli tacy,|/jeden próbował nam pomóc, 00:00:04:/nazywał się Wrzesień. 00:00:06:Pięć tygodni po inwazji|przyszedł tu jaki Donald. 00:00:10:Schwytali go dwaj najedcy. 00:00:12:Musimy go znaleć. 00:00:14:Donald przyszedł tu i powiedział,|że go szukajš 00:00:18:i że musimy zajšć się chłopcem. 00:00:19:Mówił, że jest ważnš częciš|planu pokonania najedców. 00:00:24:Pamiętasz, że spotkałe się ze mnš|z mężczyznš imieniem Donald? 00:00:30:Chłopiec jest ważny.|Musi żyć. 00:00:34:Wiem, kim jest Donald. 00:00:38:Donald to Wrzesień. 00:01:07:www.NapiProjekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. 00:01:11:Oglšdaj legalnie, polecaj i zarabiaj Vodeon.pl 00:01:13:Walter? 00:01:15:Wybacz. 00:01:17:Nie chciałem cię wystraszyć. 00:01:21:- Dlaczego nie pisz?|- Mógłbym zapytać o to samo. 00:01:26:Musisz odpoczywać, synu. 00:01:29:Robota czeka.|Wycišgam kolejnš tamę. 00:01:33:Jakie ty masz usprawiedliwienie? 00:01:35:Chyba mam pomysł,|jak znaleć Wrzenia. 00:01:41:Pamięć chłopca pokazała to|mojej podwiadomoci. 00:01:45:Będzie potrzebny zbiornik. 00:02:01:Walterze, jak tam? 00:02:06:Dlaczego zdjšłe spodenki? 00:02:09:Były zbyt ciasne. 00:02:12:Mój brzuch musi być wolny|tak jak mój umysł, 00:02:16:żebym znalazł Wrzenia. 00:02:18:Czujesz się|wystarczajšco swobodnie? 00:02:21:Tak.|Zaczynajmy. 00:02:34:Oznaki życiowe stabilne.|Trochę niskie tętno, 00:02:37:ale to chyba działanie|rodka uspokajajšcego. 00:02:40:Drgania przechodzš.|Wszystko działa. 00:02:44:Walterze, możesz zaczynać. 00:02:46:/Powiniene być już odprężony. 00:02:57:Jego cinienie wzrasta. 00:02:59:- Do ilu?|- 140 na 90. 00:03:01:Już 152 na 100. 00:03:05:Nadal ronie. 00:03:06:Fale mózgowe sš zmienne. 00:03:08:Walterze, wskaniki skaczš.|/Wszystko w porzšdku? 00:03:28:Niesamowite.|Jestem tu. 00:03:32:Walterze, gdzie jeste? 00:03:34:W mieszkaniu. 00:03:37:W tym z przebłysków,|które pokazał mi chłopiec. 00:03:40:/Rozejrzyj się. 00:03:42:Poznajesz co, co pomogłoby nam|okrelić, gdzie to jest? 00:03:55:Jestem z Wrzeniem. 00:03:59:Wyglšda zupełnie inaczej. 00:04:02:/Ma włosy. 00:04:07:Sš tam jakie okna? 00:04:10:Tak. 00:04:12:/To wyjrzyj na zewnštrz. 00:04:18:Widzę wodę, budynki w oddali. 00:04:23:Wieżowce. 00:04:30:- To Nowy Jork?|- Możliwe. 00:04:36:Tak, widzę wieżę|Empire State Building. 00:04:42:Empire State Building|to East Side na Manhattanie. 00:04:45:A po prawej... 00:04:48:Nie widzę dokładnie. 00:04:53:Most. 00:04:55:Jestem pod mostem. 00:05:01:To most Williamsburg. 00:05:03:Na podstawie kšta widoku Waltera 00:05:06:powiedziałabym,|że budynek jest w Brooklynie, 00:05:07:gdzie na płd.-wsch. końcu|starego mostu. 00:05:10:Jeli Wrzesień żyje i tam mieszka,|tam go znajdziemy. 00:05:14:Żyje. 00:05:16:- Skšd wiesz?|- Jestem optymistš. 00:05:20:- Tak?|- Czemu nie? 00:05:22:A czy nadal tam mieszka,|się przekonamy. 00:05:27:Prędko. 00:05:35:/Co? Mały Obserwator?|/Nigdy go nie widzielimy. 00:05:44:Dostalimy wieci. 00:05:46:Jest gotów,|by się z tobš zobaczyć. 00:05:55:Kontynuuj poszukiwania zbiegów. 00:06:03:Powiadom mnie|w razie jakich zmian. 00:06:25:MANHATTAN|2609 00:06:34:{C:$f7eda9}{Y:b}.:: GrupaHatak.pl ::.|.:: Darlton.pl ::. 00:06:41:{C:$f7eda9}Tłumaczenie:|{y:b}dzidek9216 i Henioo 00:06:46:{C:$f7eda9}Korekta:|{y:b}k-rol 00:06:50:{C:$f7eda9}Fringe S05E11 - "The Boy Must Live"|{y:b}"Chłopiec musi żyć" 00:07:11:Tam. 00:07:12:Byłem tam. 00:07:20:Co się z tobš dzieje? 00:07:21:Jak to? Czuję się dobrze. 00:07:23:Jak dla mnie to nawet wietnie,|co jest trochę przerażajšce. 00:07:27:- Nie przejmowałbym się mnš.|- Jak mogę się nie przejmować? 00:07:31:Miałem pomóc ci zostać na ziemi. 00:07:33:Tak bałe się dawnego siebie, 00:07:35:że poprosiłe znowu Ninę,|żeby usunęła ci częci mózgu. 00:07:38:Wszystko gra.|Zabieg nie jest już potrzebny. 00:07:40:Ale dlaczego?|Co się zmieniło? 00:07:45:Nie potrafię tego wyjanić,|ale kiedy dotknšł mnie chłopiec, 00:07:52:pokazał mi co więcej niż obrazy. 00:07:54:To było wyzwalajšce, Peter. 00:07:57:Nagle zrozumiałem,|że wszystko, co wiedziałem 00:08:01:jako wielki człowiek,|albo tak mi się zdawało, 00:08:04:zmieciłoby się w naparstku. 00:08:07:To nie wszystko. 00:08:10:Pamiętam rzeczy,|których nie dowiadczyłem. 00:08:14:Chyba z innej linii czasu, 00:08:16:zanim zostałe wymazany,|a linia zresetowana. 00:08:22:Pamiętam,|jak odwiedziłe mnie w w. Klarze. 00:08:24:Moje pierwsze słowa:|"Mylałem, że będziesz grubszy". 00:08:29:I pamiętam, jak w nocy robiłem|kanapkę z masłem orzechowym, 00:08:33:a ty przez przypadek|powiedziałe do mnie "tato". 00:08:39:Radoć z tego powodu... 00:08:42:i przerażenie,|zanim wszedłe do maszyny. 00:08:46:Mówiłem, że nigdy nie potrafiłem|cię puszczać, a ty... 00:08:49:"Tym razem musisz". 00:08:59:Czym jest ten chłopiec? 00:09:04:Jak mógł to zrobić? 00:09:06:Pokazać ci życie,|którego nie przeżyłe? 00:09:09:Nie jestem pewny, ale to czuję. 00:09:12:Pamiętasz plan? 00:09:15:Nie.|Ani trochę. 00:09:17:To nie ma sensu. Czemu dawałby ci|te wspomnienia zamiast planu? 00:09:22:Nie wiem. 00:09:26:Peter, dopóki go nie poznałem, 00:09:28:nie sšdziłem, że mogę|kochać cię bardziej, 00:09:32:ale teraz, wiedzšc,|przez co przeszedłe 00:09:36:oraz co nas łšczyło,|kocham cię bardziej. 00:09:58:Nigdy nie lubiłe|publicznie okazywać uczuć. 00:10:03:Albo chodzić z grubszš sprawš|do publicznej toalety. 00:10:20:Komandor oczekuje. 00:10:25:Anomalia XB-6783746|została odnaleziona. 00:10:32:Jest ukryta w 2036. 00:10:37:W jakim celu? 00:10:38:Tego jeszcze nie wiadomo, 00:10:41:ale kto ukrył jš nie bez powodu. 00:10:47:Nie powinna istnieć,|ale kto tego chciał. 00:10:53:Kto zapewnił jej przeżycie, 00:10:56:ponieważ uważał, że jest ważna. 00:11:13:To tu. 00:11:14:Przez to okno wyglšdałem|w wizji ze zbiornika. 00:11:18:To ono! 00:12:06:Walter Bishop. 00:12:13:Ty żyjesz. 00:12:16:Bylimy uwięzieni w bursztynie. 00:12:18:Na 21 lat|zatrzymalimy się w czasie. 00:12:23:Nie mylałem,|że cię jeszcze zobaczę. 00:13:21:Jak mnie znalelicie? 00:13:24:Opieralimy się na tamach|Waltera z 2015 roku, 00:13:27:próbujšc wszystko poskładać. 00:13:29:Znalelimy radio, które zostawiłe|w kieszonkowym wszechwiecie. 00:13:33:Doprowadziło nas do chłopca,|a on mnie do ciebie. 00:13:38:Para, której go zostawiłe,|nazwała go "Michael". 00:13:45:To była spora wyprawa. 00:13:47:Dużo stracilimy. 00:13:52:Wielu ludzi powięciło się,|żebymy do ciebie dotarli. 00:13:58:Twoja kolej.|Co stało się tobie? 00:14:05:Przed inwazjš aresztowano mnie|za moje ingerencje w linie czasu 00:14:13:i za kontaktowanie się z wami. 00:14:18:W ramach kary|usunęli moje urzšdzenie. 00:14:24:Nie mogę podróżować w czasie 00:14:28:ani robić rzeczy,|które wczeniej mogłem. 00:14:32:Eksperymentowali na mnie. 00:14:36:Nazwali to "regresem biologicznym". 00:14:40:Teraz nie różnię się od was. 00:14:45:Prawdę mówišc, nie była to kara. 00:14:49:Zawsze darzyłem tę erę|największš sympatiš. 00:14:54:A skšd imię Donald? 00:14:57:Naprawdę nie pamiętasz? 00:15:02:Pierwszy film, jaki razem oglšdalimy,|to "Deszczowa piosenka" 00:15:06:i postanowiłem być|Donaldem O'Connorem. 00:15:11:Tak! wietny film. 00:15:14:Cudnie piewałem "Make 'Em Laugh"|w tonacji a-moll. 00:15:19:Pamiętam. 00:16:36:Kim on jest? 00:16:41:Urodził się setki lat po was. 00:16:45:/Jak cały nasz gatunek,|/stworzono go w laboratorium, 00:16:49:/wykorzystujšc materiał genetyczny|/od okrelonego dawcy. 00:16:53:/Proces ten rozpoczšł się|/wiele pokoleń wczeniej. 00:16:56:Został odkryty 20 stycznia 2167|przez naukowca z Oslo, 00:17:01:który starał się zwiększyć|ludzkš inteligencję. 00:17:06:Zrozumiał, że gdyby mógł|inaczej podłšczyć 00:17:09:obszary mózgu|odpowiedzialne za zazdroć, 00:17:14:mógłby zwiększyć|funkcję poznawczš, 00:17:16:powięcajšc emocje|na rzecz inteligencji. 00:17:23:To odkrycie było katalizatorem|stworzenia istot, 00:17:27:które nazywacie|"Obserwatorami". 00:17:32:/Kontynuował pracę,|/a coraz więcej emocji 00:17:36:/postrzegano jako blokady|/do wyższej inteligencji. 00:17:39:Gniew, chciwoć, agresja 00:17:42:/zostały porzucone|/w pogoni za intelektem. 00:17:46:Ludzkoć stała się|tak inteligentna i efektywna, 00:17:51:że stracili poczucie|wartoci tych emocji, 00:17:54:nie tylko negatywnych,|/ale i pozytywnych. 00:17:57:/Wkrótce empatia,|współczucie i miłoć 00:18:02:stały się|nieprzyjemnym zakłóceniem. 00:18:06:/Również zostały usunięte,|/a bez romantycznej miłoci 00:18:12:/mogli użyć nowych|/technologii reprodukcji. 00:18:16:Potrzebuję danych o anomalii. 00:18:19:Które potomstwo? 00:18:21:Anomalia XB-6783746. 00:18:29:/We wczesnej fazie dojrzewania 00:18:32:naukowcy odkryli,|że mózg chłopca 00:18:35:rozwinšł się inaczej|/niż u reszty potomstwa. 00:18:39:Jego dojrzewanie się zatrzymało. 00:18:43:Dla nich był anomališ, defektem. 00:18:49:Czyjego materiału genetycznego|użyto do stworzenia tego potomka? 00:18:56:W czasie waszego życia|obserwowałem, 00:19:00:jak ojcowie troszczš się|o synów i chroniš ich. 00:19:05:To poruszyło we mnie co,|czego nie mogłem zignorować. 00:19:16:Zabrałem chłopca|i ukryłem w przeszłoci, 00:19:20:gdzie był bezpieczny. 00:19:26:To twój syn? 00:19:41:Nazywał się Wrzesień. 00:19:43:Był członkiem oryginalnej dwunastki|zespołu naukowego, 00:19:46:która podróżowała w czasie,|obserwujšc prymitywnš ludzkoć. 00:19:50:Został wygnany za solidaryzowanie się|ze zbiegami, których cigam. 00:19:55:Zbiegami, którzy także|sš w posiadaniu anomalii. 00:20:00:W jakim celu posunšłby się do takich rodków,|by ochronić defekt genetyczny? 00:20:07:Nie wiem. 00:20:12:Wnoszę o zawieszenie protokołu,|by cofnšć się w czasie do m...
Dragon2016