Wykorzystanie Internetu w dzialalnosci malych i srednich przedsiebiorstw w Polsce.pdf
(
1065 KB
)
Pobierz
388786647 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
„Wykorzystanie Internetu w działalności małych i średnich przedsiębiorstw
w Polsce”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
Wydawnictwo Złote Myśli
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote
Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 27.05.2008
Tytuł: Wykorzystanie Internetu w działalności małych i średnich
przedsiębiorstw w Polsce – raport serwisu Webankieta.
Raport jest częścią badań dotyczących specyfiki handlu elektronicznego
w małych i średnich przedsiębiorstwach zrealizowanych
w latach 2004-2007 przez Michała Kucię.
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska, Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WYKORZYSTANIE INTERNETU W DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE — WYNIKI BADAŃ (2004 I 2007 ROK)
....................
5
Tabela 1:
Liczba przedsiębiorstw w Polsce w latach 2004-2007
.....................................
7
Wykres 1:
Dostęp do Internetu w małych i średnich przedsiębiorstwach w latach 2004–2007
(w %)
11
Wykres 2:
Małe i średnie przedsiębiorstwa posiadające stronę internetową — WWW (w %)
12
Tabela 2:
Charakterystyki prób badawczych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 i
2007
roku (w %)
.......................................................................................
13
Wykres 4:
Przyczyny wprowadzenia Internetu do działalności małych i średnich
przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*
...............
14
biorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*
.........................
15
-
Wykres 3:
Ocena przydatności witryny internetowej (WWW) do realizacji wybranych celów
marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 roku (w %, N=493)
19
Tabela 3:
Wskaźniki skuteczności działań realizowanych w Internecie (w %)
...................
19
Tabela 4:
Ocena działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2004 roku (w %)
20
Wykres 5:
Ocena skuteczności działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2002 r.
21
Wykres 6:
Ocena skuteczności działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2004 r.
22
Wykres 7:
Wykorzystanie podpisu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach (w
%)
24
Tabela 5:
Wykorzystanie podpisu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach
według wielkości przedsiębiorstw (w %)
...................................................
24
Tabela 6:
Wykorzystywanie podpisu elektronicznego przez małe i średnie przedsiębiorstwa
według subiektywnej oceny sytuacji finansowej (w %)
.................................
25
Tabela 7:
Wykorzystywanie podpisu elektronicznego przez małe i średnie przedsiębiorstwa
według profilu działalności przedsiębiorstw (w %)
.......................................
25
Wykres 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiorst
wa w opinii badanych przedsiębiorców (w %)
...........................
26
Tabela 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiors
twa w opinii przedsiębiorców
według wielkości przedsiębiorstw (w
%)
...................................................
27
Wykres 9:
Przedsiębiorstwa wystawiające e-fakturę według wielkości zatrudnienia (w %,
.............................................................................................
...
Cd. Przyczyny wprowadzenia Internetu do działalności małych i średnich przedsię
....
.....
...................................................................................................
...................................................................................................
.................................................................................................
N=128)
...........................................................................................
28
WYKORZYSTANIE INTERNETU W DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE –
darmowy fragment –
kliknij po więcej
Raport serwisu Webankieta
●
str. 5
Wykorzystanie Internetu w działalności
małych i średnich przedsiębiorstw
małych i średnich przedsiębiorstw
w Polsce
w Polsce
—
wyniki badań (2004 i 2007 rok)
Początki Internetu sięgają końca lat sześćdziesiątych
1
i nawet dziś jest
trudno powiedzieć, jaką obecnie rolę odegra to nowe medium w życiu
codziennym człowieka czy działalności przedsiębiorstwa. Internet po-
winien być traktowany jako następny krok ku integracji kanałów ko-
munikacji, platform handlowych czy budowy wirtualnych wspólnot itd.
W XXI wieku Internet stał się podstawowym narzędziem wykorzystywa-
nym w procesach gospodarczych przedsiębiorstw, spełniając trzy pod-
stawowe funkcje — informacyjną, relacyjną oraz transakcyjną.
W literaturze spotyka się stwierdzenia, że Internet to ogólnoświatowa
sieć komputerowa, jednak właściwsze jest określenie Internetu jako
światowego systemu sieci komputerowych, opartego na protokole komu-
nikacyjnym TCP/IP. Internet nie ma jądra, centralnego miejsca sieci
(systemu), a sam system składa się z tysięcy niezależnych podsieci połą-
czonych większymi bądź mniejszymi łączami telekomunikacyjnymi.
Sam zasób terminu Internet jest dużo większy, nie ogranicza się jedynie
do podejścia technicznego i wymaga spojrzenia również przez pryzmat
aspektu społeczno-ekonomicznego. Internet oprócz charakterystyki
technicznej posiada również charakterystykę informatyczną (hard-
i software’ową), organizacyjną, ekonomiczną i funkcjonalną
2
.
E. Krol
i E. Hoffman postrzegają Internet w trzech równoważnych aspektach
3
:
1
Powstanie zalążków przyszłego Internetu datuje się na 29 października 1969 roku
,
kiedy to doszło do pierwszej próba transmisji danych przez sieć ARPANET między Uni-
wersytetem Kalifornijskim w Los Angeles a Stanford Research Institute.
2
J. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, War-
szawa 2001, s. 232.
3
E. Krol, E. Hoffman, FYI on „What is the Internet?”, wersja elektroniczna dostępna:
http://nexus.brocku.ca/rogawa/rfc/rfc1462.html
[dostęp 28.03.2004].
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
&
Webankieta
Wykorzystanie Internetu w działalności
wyniki badań (2004 i 2007 rok)
Plik z chomika:
Darona
Inne pliki z tego folderu:
Moja firma - Poradniki.rar
(357 KB)
Biznes plan.zip
(1819 KB)
moja firma.pdf
(822 KB)
Wykorzystanie Internetu w dzialalnosci malych i srednich przedsiebiorstw w Polsce.pdf
(1065 KB)
7 Potencjał i działalnosc gospodarcza przedsiębiorstwa.ppt
(2980 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 08.07.2024
Pliki dostępne do 21.01.2024
6OMM & Freya Aswynn - The Fruits Of Yggdrasil (2008)
aa WINDOWS 7 [PL] WSZYSTKIE WERSJE + AKTYWATOR
CHOROBY_I_LEKARSTWA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin