Temat: Nauka rzutu piłeczką palantową
Klasa / płeć: 4/chłopcy i dziewczynki
Ilość uczniów:26
Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne
Czas:45’
Przybory: piłeczki palantowe
Cele główne lekcji:
1. Umiejętności: chwyt piłeczki i rzut z miejsca i z rozbiegu
2. Motoryka: siła eksplozywna RR, koordynacja ruchowa
3. Wiadomości: przepisy LA dotyczące rzutu piłeczką palantową
4. Akcenty wychowawcze: współdziałanie z partnerem, samokontrola.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno metodyczne
1.Zorganizowanie grupy i sprawdz. gotowości do zajęć
1. Zbiórka, powitanie.
2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
3’
Dwuszereg przed N
Odłożenie niebezpiecznych przedmiotów
2.Motywacja do uczestnictwa w lekcji
1. Podanie tematu lekcji.
2. Wywołanie pozytywnej atmosfery na lekcji
3. Omówienie przez N techniki rzutów i chwytów piłeczki palantowej
2’
Ustawienie jw.
3.Rozgrzewka,
psychomotoryka,
profilaktyka.
2. Skipping A i C.
1’
NN razem
RR na szerokość barków
4.Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności.
Rozdanie piłeczek palantowych 1 szt./parę.
Grupa ustawia się w parach, twarzą do siebie, na przeciwległych stronach boiska.
25’
Wytłumaczenie sposobu prawidłowego uchwytu piłki palantowej i prowadzenia ręki
5.Uspokojenie org.
1. Zabawa uspokajająca – trucht przechodzący w marsz
2. Ćwiczenia oddechowe
6.Czynności org.-wychowawcze.
1. UU odnoszą piłki do magazynu
2. Pochwalenie najlepiej wykonujących podania i chwyty
Zbiórka w półkolu w siadzie skrzyżnym
7.Nastawienie do zadań i ćwiczeń w czasie wolnym.
1. Zachęta do samodzielnego doskonalenia ćwiczeń (rzuty kamieniami do celu i innymi przedmiotami znalezionymi w terenie), rozwijania sprawności fizycznej.
2. Sportowe pożegnanie
Zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa w trakcie wyk. ćw.
Najlepsza strona o Kulturze Fizycznej:
www.konspektywf.prv.pl
uwus