Spycharka HSW TD-8M, TD-9M, TD-10M.pdf

(496 KB) Pobierz
untitled
420776174.049.png
SILNIK
TD-8M
TD-9M
TD-10M
*Marka i model
Cummins B 4.5
Cummins B 4.5
Cummins QSB 4.5
Typ
wysokoprężny
z turbodoładowaniem
wysokoprężny
z turbodoładowaniem
wysokoprężny
z turbodoładowaniem, sterowany
elektronicznie (ECM)
**Moc brutto
69 kW (92 KM) przy 2200 obr/min.
74 kW (99 KM) przy 2200 obr/min.
82 kW (110 KM) przy 2500 obr/min.
***Moc netto na kole zamachowym
63 kW (85 KM) przy 2200 obr/min.
69 kW (93 KM) przy 2200 obr/min.
76 kW (101 KM) przy 2500 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy
407 Nm przy 1500 obr/min.
414 Nm przy 1500 obr/min.
414 Nm przy 1500 obr/min.
Ilość cylindrów
4
Pojemność skokowa
4,5 L
Średnica cylindrów x skok tłoka
102 x 137,7 mm
Smarowanie
pod pełnym ciśnieniem, filtry pełnoprzepływowe
Ilość łożysk głównych
5
Układ elektryczny
12V
Filtr powietrza
dwustopniowy, suchy ze wskaźnikiem zanieczyszczeń
* Spełnia normy poziomu emisji spalin EU Stage II i EPA Tier 2
** wg SAE J 1995
*** Moc użyteczna silnika z wentylatorem, filtrem powietrza, akumulatorem, pompą wodną, pompą olejową i pompą paliwową wg normy SAE J 1349
SKRZYNIA BIEGÓW I ZMIENNIK MOMENTU
Skrzynia biegów przełączalna pod obciążeniem typu “power shift”, sterowana elektro-hydraulicznie, 3 biegi do przodu, 3 biegi do tyłu.
Dźwignia sterowania układem jazdy (joystick) wyposażona jest w 2 przyciski elektryczne, pozwalające na płynną i wygodną zmianę
biegów (na wyższy lub niższy).
Jednostopniowy zmiennik momentu o średnicy czynnej 280 mm oraz przełożeniu dynamicznym 2,0:1 w przypadku TD-8M i TD-9M
i 2,16:1 w przypadku TD-10M, napędza skrzynie biegów przez wał przegubowy.
PRĘDKOŚCI JAZDY
TD-8M
TD-9M
TD-10M
TD-8M
TD-9M
TD-10M
Bieg
Do przodu w km/h
Do tyłu w km/h
I
3,3
3,3
3,7
3,9
3,9
4,3
II
5,4
5,4
6,1
6,4
6,3
7,2
III
8,9
8,9
10,0
10,5
10,5
11,9
SIŁA UCIĄGU
420776174.050.png 420776174.051.png 420776174.052.png 420776174.001.png 420776174.002.png 420776174.003.png 420776174.004.png 420776174.005.png 420776174.006.png 420776174.007.png 420776174.008.png 420776174.009.png 420776174.010.png 420776174.011.png 420776174.012.png 420776174.013.png 420776174.014.png 420776174.015.png 420776174.016.png 420776174.017.png 420776174.018.png 420776174.019.png 420776174.020.png 420776174.021.png 420776174.022.png 420776174.023.png 420776174.024.png 420776174.025.png 420776174.026.png 420776174.027.png 420776174.028.png 420776174.029.png 420776174.030.png 420776174.031.png 420776174.032.png 420776174.033.png 420776174.034.png 420776174.035.png 420776174.036.png 420776174.037.png 420776174.038.png 420776174.039.png
 
RAMA TRAKCYJNA
Spawana z grubościennych elementów, mocowana sztywno. Dla wszystkich 3 modeli maszyn montowane jest 6 rolek jezdnych i jedna
rolka podtrzymująca z każdej strony. Wszystkie rolki są nasmarowane na cały okres eksploatacji.
MECHANIZM SKRĘTU I HAMULCE
Mechanizm skrętu jednobiegowy, typu planetarnego, z jednotarczowymi sprzęgłami i hamulcami, sterowanymi hydraulicznie.
Lewy pedał nożny włącza oba hamulce, do parkowania (po jego zablokowaniu) lub sterowania przy jeździe z góry. Prawy pedał nożny
reguluje obroty silnika (decelerator). Mechanizm skrętu oraz hamulce pracują zanurzone w oleju.
PRZEKŁADNIE BOCZNE
Przekładnie jednostopniowe zapewniają wymagane przełożenie na kole łańcuchowym. Przełożenie przekładni: 5,08:1 dla TD-8M oraz
8,1:1 dla TD-9M i TD-10M. Przekładnie boczne posiadają uszczelnienia gumowo-metalowe. Mechanizmy przekładni bocznych pracują
zanurzone w oleju, co zapewnia ich długą żywotność. Demontaż i montaż kół łańcuchowych i przekładni bocznych przeprowadza się
bez demontażu ram trakcyjnych.
GĄSIENICE
System łańcuchów smarowanych zmniejsza do minimum zużycie sworzni i tulei łańcucha.
TD-8M
TD-9M
TD-10M
Standard
LGP
Standard
LGP
Standard
LGP
Ilość płyt gąsienicowych na stronę
37
37
39
39
39
39
Szerokość std. płyt gąsienicowych
381 mm
610 mm
457 mm
610 mm
508 mm
610 mm
Powierzchnia styku gąsienic z podłożem
1,59 m 2
2,54 m 2
1,99 m 2
2,66 m 2
2,22 m 2
2,66 m 2
Nacisk na podłoże
48,2 kPa
31,7 kPa
42,5 kPa
32,5 kPa
38,6 kPa
32,5 kPa
Podziałka gąsienic w stanie napiętym
165 mm
165 mm
165 mm
Napinanie gąsienicy
hydrauliczne
hydrauliczne
hydrauliczne
Min. prześwit nad podłożem
323 mm
381 mm
381 mm
Wysokość zaczepu od podłoża do osi ucha
477 mm
536 mm
536 mm
Wysokość ostrogi
53,6 mm
53,6 mm
53,6 mm
HYDRAULIKA UKŁADU ROBOCZEGO
TD-8M
TD-9M
TD-10M
Pompa zębata podwójna, napędzana przez zmiennik
momentu; wydatek przy 3,45 MPa
69,6 l/min.
69,6 l/min.
75,2 l/min.
Ciśnienie zaworu bezpieczeństwa
- dla podnoszenia lemiesza i zrywaka
15,5 MPa
15,5 MPa
15,5 MPa
15,5 MPa
15,5 MPa
15,5 MPa
- do przechyłu lemiesza
Cylindry (średnica x skok tłoka)
- podnoszenie lemiesza (2)
89 x 449 mm
76 x 352 mm
89 x 144 mm
89 x 449 mm
89 x 352 mm
89 x 144 mm
89 x 449 mm
89 x 352 mm
89 x 144 mm
- skrętu lemiesza (2)
- przechyłu lemiesza (1)
Zbiornik z wziernikiem kontrolnym zamontowanym
na prawym błotniku. Pojemność układu łącznie
z pojemnością cylindrów i przewodów.
51 L
51 L
51 L
420776174.040.png 420776174.041.png 420776174.042.png 420776174.043.png
TRWAŁY I NIEZAWODNY UKŁAD NAPĘDOWY
Spycharki gąsienicowe serii M są napędzane niezawodnymi
silnikami wysokoprężnymi Cummins, o wyjątkowo korzystnym
przyspieszeniu i elastyczności. Poprzez zmiennik momentu,
o przełożeniu dynamicznym 2,0:1 w przypadku TD-8M
i TD-9M oraz 2,16:1 w przypadku TD-10M, utrzymywana jest
równowaga mocy, rozdzielanej pomiędzy napęd gąsienic
i hydraulikę układu roboczego.
Efektem tego, jest uzyskanie maksimum mocy i precyzja
przy operacjach lemieszem oraz płynne manewrowanie
maszyną w miejscach o ograniczonym dostępie.
Skrzynia biegów, przełączalna pod obciążeniem, posiada
modulacje przełączania biegów oraz zabezpiecza ciągły
przepływ mocy.
Chłodzone olejem tarcze sprzęgłowe i hamulcowe o dużej
średnicy, jednobiegowego planetarnego mechanizmu skrętu,
pozwalają na łatwe manewrowanie maszyną i zapewniają
niezawodność działania.
Skrzynia biegów, sterowana elektro-hydraulicznie
i mechanizm skrętu, pozwalają na płynne przełączanie
biegów i zmianę kierunku jazdy.
Wymienione cechy sprawiają, że maszyny są niezawodne,
wydajne i komfortowe.
PODWOZIE Z SYSTEMEM ŁAŃCUCHÓW
SMAROWANYCH
LEMIESZE UNIWERSALNE
Możliwość ustawienia lemiesza w 6 położeniach pozwala na uz
waniu prac ziemnych. Zwarta konstrukcja zespołu mocowania
dzonych w miejscach o ograniczonym dostępie. W spycharkac
i szerokości. Lemiesze zostały specjalnie zaprojektowane do ci
wymienne ostrza.
Ergonomicznie zaprojektowana dźwignia w kształcie litery “T” u
wane do warunków pracy.
W systemie tym zastosowano opatentowany zespół uszczel-
nienia, który utrzymuje film olejowy na powierzchni sworznia
i tulei, zmniejszając do minimum zużycie na skutek tarcia.
Zaletą tego rozwiązania jest przedłużenie żywotności łańcu-
cha gąsienicowego, zmniejszenie kosztów eksploatacji, jak
również obniżenie poziomu hałasu podczas pracy. Zastoso-
wanie dzielonego ogniwa łańcucha skraca czas montażu
i demontażu oraz znacznie ułatwia obsługę serwisową.
420776174.044.png 420776174.045.png
KABINA
Nowa kabina typu ROPS, o sześciokątnym kształcie zapewnia
doskonałą widoczność.
Elementy sterowania maszyną i osprzętami roboczymi
są usytuowane ergonomicznie i gwarantują komfort pracy
operatora.
Wskaźniki i lampki ostrzegawcze znajdują się w bezpośrednim
polu widzenia.
Amortyzowany fotel z regulowanymi podłokietnikami umożliwia
dopasowanie go do indywidualnych potrzeb.
zyskiwanie maksymalnej wydajności maszyny przy wykony-
lemiesza jest idealnym rozwiązaniem przy pracach prowa-
ch tych mogą być stosowane lemiesze o różnej pojemności
iężkich warunków eksploatacji i wyposażone w przykręcane,
STEROWANIE UKŁADEM JAZDY
Wybór kierunku jazdy, zmiana biegów i sterowanie skrętem
maszyny odbywa się przy pomocy jednej dźwigni typu
“joystick”, usytuowanej po lewej stronie operatora.
Sterowanie nożne pedałem deceleratora i hamulca z blokadą.
ułatwia operatorowi precyzyjne ustawienie lemiesza, dostoso-
420776174.046.png 420776174.047.png 420776174.048.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin