Spycharka HSW TD-40E.pdf

(736 KB) Pobierz
420776586 UNPDF
TD-40E
SPYCHARKA GĄSIENICOWA
Mocsilnika
384 kW (515 KM)
Pojemność lemiesza
od 18.6 do 39.8 m 3
Masaeksploatacyjna
61920 kg
420776586.056.png
TD-40E
SPYCHARKA GĄSIENICOWA
KomfortowakabinazzabezpieczeniemROPS
Dwubiegowymechanizmskrętu
Podwozieopodwyższonejwytrzymałości
Nowoczesnesterowaniepracąmaszyny
SILNIK
*Markaimodel.................................................... CumminsQSK19
Typ............................................. 6-cylindrowy silnik wysokoprężny
z turbodoładowaniem
Systempaliwowy................................................ HPCRElectronic
Mocbrutto,SAEJ1995.......................................418kW(560KM)
Mocnetto,SAEJ1349/ISO9249........................384kW(515KM)
Obrotysilnika,normalne........................................... 2000obr/min
Maksymalnymomentobotowyprzy1500obr/min.........2379Nm
Pojemność skokowa .................................................................19l
Średnica cylindra x skok tłoka ................................ 159 x 159 mm
Filtrpowietrza............................................... suchy,dwustopniowy
MECHANIZM SKR¢TU I HAMULCE
Dwubiegowy mechanizm skrętu umożliwia wykonanie łagodnych
skrętów z zachowaniem pełnej mocy na obu gąsienicach, a także
zwrotów w miejscu. Konstrukcja zapewnia doskonałe warunki
uciągu w różnego rodzaju pracach i warunkach terenowych.
3-biegowa skrzynia biegów w połączeniu z 2-biegowym
mechanizmem skrętu daje 6 biegów do przodu i 6 biegów do tyłu.
Lewy joystick służy do sterowania skrzynią biegów
i mechanizmem skrętu.
Pedał hamulca włącza oba hamulce, do parkowania lub
sterowania przy zjeździe w dół.
Hamulce są włączane sprężynowo i zwalniane hydraulicznie.
ze wskaźnikiem zanieczyszczenia
PRZEK¸ADNIE BOCZNE
Dwustopniowy reduktor zapewnia pożądaną redukcję biegów
i wymagane przełożenie na kole łańcuchowym. Budowa
pierścieniowa koła łańcuchowego zapewnia równomiernie
rozłożone zużycie tulei gąsienic (każdy ząb przez pół cyklu jest
zwolniony z nacisku, co redukuje jego ścieranie się).
Dzięki budowie modularnej, demontaż i montaż koła
łańcuchowego i przekładni bocznej można przeprowadzić bez
demontażu ramy trakcyjnej.
* Spełnia normy poziomu emisji spalin wg. EU Stage III i EPA Tier 3
SKRZYNIA BIEGÓW I ZMIENNIK MOMENTU
Przełączalna pod obciążeniem, typu „power shift“, modularna
skrzynia biegów, sterowana elektro-hydraulicznie.
Programowanie prędkości jazdy i automatyczna zmiana biegu
na niższy.
Jednostopniowy, jednofazowy zmiennik momentu ø 432 mm,
o przełożeniu dynamicznym 2.3:1, napędza skrzynię biegów
przez podwójny wał przegubowy.
RAMA TRAKCYJNA
Zasadniczym elementem podwozia jest rama trakcyjna,
spawana z grubościennych elementów o przekroju zamkniętym
i prowadzona w prowadnicach zapewniających prawidłowy,
pionowy kierunek ruchów.
Ilość rolek jezdnych, z każdej strony ........................................... 7
Ilość rolek podtrzymujących, z każdej strony .............................. 2
Koła napinające, z każdej strony ................................................. 1
Wszystkie rolki są nasmarowane na cały okres eksploatacji.
Wahanie ruchu gąsienicy w osi koła napinającego .......... 392mm
PR¢DKOÂCI JAZDY
Bieg Zakres Do przodu Do tyłu
km/h
km/h
1
niski
3.2
4.1
wysoki
4.1
5.2
2
niski
5.2
6.5
GÑSIENICE
Zastosowanie opatentowanego zespołu uszczelnień w systemie
łańcuchów smarowanych (LTS) praktycznie eliminuje zużycie
powierzchnisworzniaitulei.
Dzielone ogniwo łańcucha ułatwia obsługę serwisową i skraca
czas demontażu i montażu.
Szerokość standardowych płyt gąsienicowych ................ 610mm
Ilość płyt gąsienicowych, na strone ........................................... 39
Powierzchnia styku gąsienic z podłożem
dla standardowych płyt......................................................... 4.4m 2
Nacisk na grunt ............................................................... 137.9kPa
Wysokość ostrogi................................................................ 93mm
Napinanie gąsienic..................................................... hydrauliczne
Prześwit nad podłożem..................................................... 600mm
Wysokość zaczepu, od podłoża
doosiucha(110mm)........................................................ 782mm
wysoki
6.7
8.4
3
niski
9.4
11.7
wysoki
12.0
14.9
bieg 1 niski
bieg 1 wysoki
bieg 2 niski
POJEMNOÂCI
Zbiornik paliwa ......................................................................1362l
Układ chłodzenia ......................................................................74l
Misaolejowasilnika...............................................................68.8l
Skrzynia biegów i rama tylna ..................................................270l
Przekładnie boczne, każda .......................................................85l
Zbiornik hydrauliczny ..............................................................169l
bieg 2 wysoki
bieg 3 niski
bieg 3 wysoki
MASA EKSPLOATACYJNA
Maszyna w wyposażeniu standardowym, z osprzętem spycharkowym
z lemieszem półwklęsłym .................................................. 61920 kg
420776586.067.png 420776586.078.png 420776586.089.png 420776586.001.png 420776586.009.png 420776586.010.png 420776586.011.png 420776586.012.png 420776586.013.png 420776586.014.png 420776586.015.png 420776586.016.png
E
TD-40E
A
B
D
3.61 m
C
2.50 m
5.75 m
3.11 m
*WYMIAR UWZGLĘDNIA WYSOKOŚĆ OSTROGI 93 mm
WYMIARY GABARYTOWE Z OSPRZ¢TEM
TYPLEMIESZA
PÓŁWKLĘSŁY
WKLĘSŁY
DOWĘGLA
Długość z lemieszem i zaczepem
7.93m
8.24m
8.57m
Długość z lemieszem i zrywakiem wielozębnym
10.35m
10.66m
11.0m
Długość z lemieszem i zrywakiem jednozębnym
9.76m
10.12m
10.4m
Szerokość z czopami
3.73m
3.73m
3.73m
Długość, tylko ze zrywakiem
Jednozębnym
8.51m
Wielozębnym
7.95m
OSPRZ¢T ROBOCZY
TYPLEMIESZA
PÓŁWKLĘSŁY
WKLĘSŁY
DOWĘGLA
Pojemności lemiesza, SAE J1265
18.6m 3
22.8m 3
39.8m 3
Wymiary lemiesza: – szerokość z ostrzami
– wysokość
A
4.81m
2.23m
5.18m
2.26m
6.85m
2.50m
Maksymalna wysokość podnoszenia
B
1.53m
1.53m
1.46m
Maksymalne opuszczanie poniżej poziomu gruntu C
830mm
830mm
875mm
Maksymalny przechył lemiesza
D 1150mm
1250mm
1650mm
Maksymalny kąt nachylenia lemiesza
E
10°
10°
10°
Masalemieszazesworzniami
6770 kg
7458 kg
7820 kg
ZRYWAK
TYPLEMIESZA
WIELOZĘBNY
JEDNOZĘBNY
Standard Dogłębokiegozrywania
Belka narzędziowa
Szerokość całkowita
2880mm
1670mm
1670mm
Przekrój (wys. x szer)
550x450 mm
610x510 mm
610x510 mm
Prześwit pod belką:
–zrywakpodniesiony
–zrywakopuszczony
2090mm
350mm
1950mm
250mm
1950mm
250mm
Zęby zrywaka
Maksymalna ilość zębów
3
1
1
Rozstaw
1190mm
Maksymalne zagłębienia
1000mm
1290mm
1670mm
Maksymalny prześwit przy podniesionym zrywaku
950mm
1000mm
720mm
Położenie zębów (pionowe)
2
4
4
Masa
Całkowita, z jednym zębem
7588 kg
8356 kg
8461 kg
Dodatkowo, każdy ząb
570 kg
Siła zagłębiania
205kN
200kN
200kN
Siła wyrywająca
622.5kN
612kN
612kN
420776586.017.png 420776586.018.png 420776586.019.png 420776586.020.png 420776586.021.png 420776586.022.png 420776586.023.png 420776586.024.png 420776586.025.png 420776586.026.png 420776586.027.png 420776586.028.png 420776586.029.png 420776586.030.png 420776586.031.png 420776586.032.png 420776586.033.png 420776586.034.png 420776586.035.png 420776586.036.png 420776586.037.png 420776586.038.png 420776586.039.png 420776586.040.png 420776586.041.png 420776586.042.png 420776586.043.png 420776586.044.png 420776586.045.png 420776586.046.png 420776586.047.png 420776586.048.png 420776586.049.png 420776586.050.png
 
420776586.051.png
 
420776586.052.png 420776586.053.png 420776586.054.png 420776586.055.png 420776586.057.png 420776586.058.png 420776586.059.png 420776586.060.png 420776586.061.png 420776586.062.png 420776586.063.png 420776586.064.png 420776586.065.png 420776586.066.png 420776586.068.png 420776586.069.png 420776586.070.png 420776586.071.png 420776586.072.png 420776586.073.png 420776586.074.png 420776586.075.png 420776586.076.png 420776586.077.png 420776586.079.png 420776586.080.png 420776586.081.png 420776586.082.png 420776586.083.png 420776586.084.png 420776586.085.png 420776586.086.png 420776586.087.png 420776586.088.png 420776586.090.png 420776586.091.png 420776586.092.png 420776586.093.png 420776586.094.png 420776586.095.png 420776586.096.png 420776586.097.png 420776586.098.png 420776586.099.png 420776586.002.png 420776586.003.png 420776586.004.png 420776586.005.png 420776586.006.png 420776586.007.png
TD-40E
SPYCHARKA GĄSIENICOWA
HYDRAULIKA UK¸ADU ROBOCZEGO
Pompy zębate, napędzane przez zmiennik momentu.
Wydatek przy ciśnieniu 17 MPa i 2368 obr/min..........................................398l/min
Ciśnienie zaworu bezpieczeństwa:
–podnoszenielemieszaizrywak.............................................................. 17.0MPa
– przechył.................................................................................................... 18.4MPa
Cylindry, średnica x skok tłoka:
–podnoszenielemiesza................................................................ 152.4 x 1760 mm
– przechył lemiesza ........................................................................... 254 x 175 mm
– przechył/nachylanie lemiesza .................................................. 220/254 x 175 mm
WYPOSA˚ENIE STANDARDOWE
• Akumlatory bezobsługowe (4) 12 V, 1920 CCA,
zimnyrozruch
• Alternator80A
• Chłodziwo niezamarzające (-37ºC)
• Cylindrypodnoszenialemieszazzaworami
szybkiego opadania
• Dach pełny i osłony silnika perforowane
• Decelerator – prawy pedał i hamulec umieszczony
centralnie; sterowanie nożne
• Drzwi osłony chłodnicy, dwuczęściowe, uchylne,
żaluzjowe
• Ekologiczne spusty oleju silnika i oleju
hydraulicznego oraz chłodziwa
• Filtry oleju silnikowego, pełnoprzepływowe
z wymiennymi wkładami
• Filtrpowietrza–suchy,dwustopniowy
ze wskaźnikiem zanieczyszczenia
• Filtry w układzie napędowym i roboczym, typu
„spin-on“
• Fotel operatora, tapicerowany z podłokietnikami,
amortyzowany i regulowany, wyposażony w pas
bezpieczeństwa (SAE J386)
• Gniazdo zasilania zewnętrznego z przewodem
• Hamulec postojowy z blokadą
• Instrukcja obsługi oraz katalog części
• Kabina z dwusłupową osloną ROPS (SAE J1040,
J231),wyciszeniem,systememrecyrkulacji
powietrza,bezpiecznymi,przyciemnianymi
szybami, przystosowana do montażu radia.
Wyposażona w światło i lusterko wewnętrzne,
lusterka zewnętrzne, 4 wycieraczki i spryskiwacze
szyb, 2 przednie i 2 tylne refrektory
• Klimatyzator/ogrzewanie
• Listwy pomiaru ciśnień układu jazdy i układu
roboczego
• Mechanizm skrętu, dwubiegowy, sterowanie
joystickiem
• Oddzielacz wody w układzie paliwowym
• Osłony: misy olejowej silnika z hakiem, chłodnicy,
koła łańcuchowego, skrzyni biegów
• Osprzęt spycharkowy z lemieszem półwklęsłym
opoj.18.6m 3 ; zespół przechyłu lemiesza
• Pakiet wyciszeniowy (spełnia wymogi norm CE)
• Podestserwisowytylny
• Podwozie:
– rama trakcyjna typu wahliwego, 7 rolek, rozstaw
gąsienic 2500 mm, rolki jezdne i podtrzymujące
nasmarowane na cały okres eksploatacji
– łańcuchy gąsienicowe uszczelnione
i smarowane (LTS) z ogniwami dzielonymi, 39 szt.
– hydrauliczne napinanie łańcucha
gąsienicowego
– płyty gąsienicowe o szerokości 610 mm
• Pulpit ze wskaźnikami, oświetlony:
– Wskaźniki: poziomu paliwa, temp. chłodzenia
silnika, ciśnienia oleju w silniku, temp. oleju
w układzie napędowym, woltomierz, licznik
motogodzin, wyświetlacz kontrolny joysticka
– Lampki sygnalizacyjne: zanieczyszczenia iltrów
– powietrza, oleju w układzie napędowym
i oleju hydraulicznego; niskiego ciśnienia oleju
w układzie napędowym, ECM – pracy silnika
– System ostrzegawczy (wizualny i dźwiękowy)
niskiego poziomu chłodziwa i niskiego ciśnienia
olejuwsilniku
• Relektory z osłonami, 2 przednie (na cylindrach
podnoszenia)i2tylne(nazbiornikupaliwa)
• Rura wydechowa, przedłużona i wygięta
• Skrzynia biegów przełączalna pod obciążeniem,
w połączeniu z 2-biegowym mechanizmem skrętu
daje 6 biegów do przodu i 6 biegów do tyłu
• Sterowanie hydrauliką roboczą, 1-sekcyjne,
jednodźwigniowe
• Sygnał dźwiękowy
• Sygnał cofania
• Tłumik pod maską silnika
• Układ rozruchu, 24 V
• Wentylator 2-biegowy, typu ssącago, napęd
hydrauliczny
• Wtryskiwaczeteru
• Wyposażenie: gaśnica, apteczka, smarownica,
zestaw narzędzi (pakiet CE)
• Zaczep sztywny, przeciwciężar, 2900 kg
• Zespół chłodnic: silnika, oleju w skrzyni biegów,
oleju hydraulicznego/napędu wentylatora,
powietrza dolotowego
• Zmienik momentu, jednostopniowy
WYPOSA˚ENIE NA SPECJALNE ZAMÓWIENIE
• Ogrzewanie kabiny
• Osłony:
–misyolejowej,wzmocniona
– skrzyni biegów, wzmocniona
– przekładni bocznych, wzmocniona
–rolekjezdnych
• Osprzęty spycharkowe:
– zespół przechyłu/nachylania lemiesza
półwklęsłego o poj. 18.6 m 3
– osprzęt z lemieszem wklęsłym o poj. 22.8 m 3 ;
zespół przechyłu lub przechyłu/nachylania
lemiesza
– osprzęt z lemieszem węglowym o poj. 39.8 m 3 ;
zespół przechyłu lub przechyłu/nachylania
lemiesza
Wszystkie lemiesze wyposażone w pakiet płyt
wzmacniających
• Pakietarktyczny
• Płyty gąsienicowe wzmocnione, o szerokości
660i800mm
• Przeciwciężar dodatkowy, 3945 kg
• Sterowanie hydrauliką roboczą, 3-sekcyjne,
2-dźwigniowe (wymagane do pracy ze zrywakiem)
• System szybkiego napełniania: zbiornika paliwa,
miski olejowej silnika, zbiornika oleju układu
napędowego i zbiornika oleju hydraulicznego
• Zabezpieczenie antywłamaniowe
• Zestaw części zamiennych
• Zrywak jednozębny z przechyłem hydraulicznym
– ząb standard
– ząb do głębokiej penetracji podłoża
– hydrauliczne wyciąganie zęba
• Zrywak wielozębny z przechyłem hydraulicznym
– ząb zrywaka (3 szt.)
Producent zatrzega sobie prawo dokonywania zmian bez uprzedzania. Zdjęcia i rysunki mogą zawierać wyposażenie na specjalne zamównienie, a nie zawierać wszystkich osprzętów standardowych.
HUTA STALOWA WOLA S.A.
Kwiatkowskiego 1, 37-450 Stalowa Wola
tel.: (15) 813 47 03, 813 46 46, 813 57 28, 813 71 24,
tel.: (15) 813 71 26, 813 47 83, fax: (15) 813 47 63, 813 41 62
e-mail: sprzedaz@hsw.pl
www.hsw.pl
BH-4026-P2
Marzec2008
©2008 Dressta Sp. z o.o.
420776586.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin