Symfonia Handel Podręcznik użytkownika Wersja 2012.pdf

(2491 KB) Pobierz
Podręcznik użytkownika
Symfonia Handel
Podręcznik użytkownika
Wersja 2012
732703001.005.png 732703001.006.png
Windows jest znakiem towarowym firmy Microsoft Corporation.
Adobe, Acrobat, Acrobat Reader, Acrobat Distiller są zastrzeżonymi znakami towarowymi
firmy Adobe Systems Inc.
Btrieve jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Btrieve Technologies, Inc.
System Symfonia jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Sage sp. z o.o.
Opracowanie i skład: Sage sp. z o.o.
Warszawa, maj 2011
Symbol dokumentu MXHMPV20121P0001
Copy right Sage sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
All Rights Reserved.
Powielanie w jakiejkolwiek formie całości lub fragmentów podręcznika bez pisemnej zgody
firmy Sage sp. z o.o. jest zabronione.
732703001.007.png
Spis treści
Spis treści I
Wstęp 0-1
Dokumentacja programu ....................................................................................................... 0-1
Pomoc techniczna ................................................................................................................ 0-2
Zastrzeżenia......................................................................................................................... 0-2
Aktualne informacje .............................................................................................................. 0-2
Filozofia programu 1-1
Możliwości programu Symfonia ® Handel............................................................................... 1-1
Szybki dostęp do informacji ................................................................................................... 1-1
Program umożliwia: .............................................................................................................. 1-1
Planowanie i prowadzenie polityki cenowej i polityki sprzedaży ................................................ 1-2
Raporty i zestawienia............................................................................................................ 1-2
Rozliczanie transakcji............................................................................................................ 1-2
Prowadzenie gospodarki magazynowej .................................................................................. 1-3
Współpraca z innymi egzemplarzami programu ...................................................................... 1-3
Współpraca z programami systemu SYMFONIA ................................................................... 1-3
Wymiana danych z innymi programami .................................................................................. 1-4
Podstawowe zasady obsługi programu 2-1
Okna programu...................................................................................................................... 2-1
Nawigacja .............................................................................................................................. 2-3
Organizacja danych ............................................................................................................... 2-4
Grupowanie danych w katalogach .......................................................................................... 2-5
Grupowanie danych według rodzajów .................................................................................... 2-5
Grupowanie danych według kryteriów wyboru......................................................................... 2-6
Wprowadzanie danych........................................................................................................... 2-7
Wykorzystanie danych z kartotek........................................................................................... 2-7
Słowniki ............................................................................................................................... 2-9
Rodz aje ............................................................................................................................... 2-9
732703001.008.png 732703001.001.png
II
Podręcznik użytkownika Handel
Notatki ................................................................................................................................. 2-9
Metoda "przeciągnij i upuść" .................................................................................................. 2-9
Kalkulator ............................................................................................................................. 2-9
Kalendarz ............................................................................................................................. 2-9
Przetwarzanie danych .......................................................................................................... 2-10
Raporty .............................................................................................................................. 2-10
Operacje ............................................................................................................................ 2-13
Grupowe operacje na dokumentach ..................................................................................... 2-13
Przykłady wykorzystania operacji grupowych........................................................................ 2-14
Zestawienia ........................................................................................................................ 2-15
Podstawowe pojęcia i dane 3-1
Firma...................................................................................................................................... 3-1
Towary ................................................................................................................................... 3-3
Definiowanie towarów ........................................................................................................... 3-4
Rodzaje towarów ................................................................................................................ 3-12
Przyciski narzędziowe ......................................................................................................... 3-12
Definiowanie kontrahentów.................................................................................................. 3-13
Rodzaje kontrahentów......................................................................................................... 3-15
Pracownicy i Urzędy............................................................................................................ 3-16
Definiowanie Pracowników i Urzędów .................................................................................. 3-16
Rodzaje Pracowników i Urzędów ......................................................................................... 3-17
Dokumenty........................................................................................................................... 3-18
Powiązania między różnymi kategoriami dokumentów........................................................... 3-18
Łączenie i rozłączanie dokumentów ..................................................................................... 3-18
Menu podręczne okna......................................................................................................... 3-19
Poruszanie się w oknach dokumentów handlowych i magazynowych ........................................... 3-20
Dane podstawowe .............................................................................................................. 3-20
Strona danych o towarach ................................................................................................... 3-23
Strona płatności (tylko dokumenty handlowe)........................................................................ 3-28
Strona Inne......................................................................................................................... 3-29
Rodzaje dokumentów.......................................................................................................... 3-31
Operacje na wystawionym dokumencie ................................................................................ 3-33
Rozrachunki ....................................................................................................................... 3-33
Płatności ............................................................................................................................ 3-35
Płatności wewnętrzne.......................................................................................................... 3-38
Rejestry pieniężne .............................................................................................................. 3-39
Administracja 4-1
Rozpoczęcie pracy z programem........................................................................................... 4-1
MXHMPV20121P0001
732703001.002.png
 
Spis treści
III
Rejestracja i aktywacja programu.......................................................................................... 4-1
Konfigurowanie drukarek ...................................................................................................... 4-1
Druk arki tekstowe ................................................................................................................. 4-2
Druk arki graficzne................................................................................................................. 4-3
Druk arki fiskalne................................................................................................................... 4-4
Firma - zakładanie, aktywacja, ustawienia, parametry ........................................................... 4-8
Zakładanie firmy ................................................................................................................... 4-9
Zmiana nazwy lub numeru NIP .............................................................................................. 4-9
Uzupełnianie informacji o firmie ........................................................................................... 4-10
Ustalanie parametrów pracy ................................................................................................ 4-10
Użytkownicy programu i ich uprawnienia .............................................................................. 4-11
Numeracja dokumentów...................................................................................................... 4-11
Wypełnianie danymi kartotek kontrahentów i towarów ........................................................... 4-12
Magazyny .......................................................................................................................... 4-13
Wprowadzanie stanów początkowych towarów w magazynach.............................................. 4-13
Organizacja pracy programu ............................................................................................... 4-13
Zabezpieczenie danych........................................................................................................ 4-26
Czynniki wpływające na bezpieczeństwo danych .................................................................. 4-26
Organizacja wykonywania kopii bezpieczeństwa................................................................... 4-27
Zarządzanie danymi firmy.................................................................................................... 4-29
Archiwizacja danych............................................................................................................ 4-30
Wymiana danych z innymi programami ................................................................................ 4-31
Format 2 ............................................................................................................................ 4-31
Format 3 ............................................................................................................................ 4-31
Praca w środowisku rozproszonym ..................................................................................... 4-32
Zaopatrzenie 5-1
Cena zakupu i cena bazowa................................................................................................... 5-1
Określanie zapotrzebowania na towary ................................................................................. 5-2
Stany minimalne i maksymalne .............................................................................................. 5-2
Rezerwacje towarów............................................................................................................. 5-3
Niezrealizowana sprzedaż i niezrealizowany zakup................................................................. 5-3
Niezrealizowane zamówienia własne i obce ........................................................................... 5-3
Sprzedaż i zakup towarów..................................................................................................... 5-3
Tworzenie zamówień ............................................................................................................. 5-4
Przesyłanie zamówień do kontrahentów................................................................................ 5-4
Wystawianie dokumentów zakupu......................................................................................... 5-5
Na podstawie dokument u papierowego .................................................................................. 5-5
Na podstawie dokumentów Przyjęcie do magazynu ................................................................ 5-5
Na podstawie dokumentu Zamówienie własne........................................................................ 5-6
732703001.003.png 732703001.004.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin