Karta pracy nr 1 Imię i nazwisko: ……………………………………….. kl:……………. Data:……………………..
Stwórca i Jego dzieło
Zadanie 1
Ułóż z rozsypanych sylab nazwy sześciu ksiąg Starego Testamentu.
dza
ko
ścia
le
re
ro
ba
he
ta
mia
sza
wyj
hio
słów
ju
przy
je
Księga………………………………,Księga………………………………,Księga………………………………,Księga………………………………,Księga………………………………,Księga…………………..
Zadanie 2
wieża Babel, manna z nieba, egipskie ciemności, alfa i omega, salomonowy wyrok, ziemia obiecana
Uzupełnij zdania podanymi związkami frazeologicznymi zaczerpniętymi z Biblii. Użyj odpowiedniej formy wyrazów.
Usłyszałem straszny huk, zgasły światła i zapadły ............................................... .
Lepiej weź się do pracy, zamiast czekać na ............................................... .
To był ..............................................., po rozprawie czuliśmy satysfakcję.
Marczewscy zachwycili się okolicą i swoim nowym gospodarstwem, czuli, że to ich .................................... .
Podczas spotkania panował chaos i rozgardiasz, istna ............................................... .
Kazik jest ............................................... w dziedzinie ekonomii, wie wszystko na ten temat.
Zadanie 3
Ułóż we właściwej kolejności etapy stwarzania świata, opisane w tekście biblijnym, wpisując w kratki cyfry od 1 do 10.
Powołanie do życia roślin.
Oddzielenie światła od ciemności.
Pobłogosławienie całego stworzenia.
Powstanie nieba i ziemi.
Tchnienie życia we wszelkie istoty i zwierzęta.
Rozdzielenie wód sklepieniem.
Stworzenie człowieka na obraz i podobieństwo Boga.
Odpoczynek po trudzie stworzenia.
Utworzenie lądu i morza.
Stworzenie ciał niebieskich.
Zadanie 4
Uzupełnij schemat dotyczący fresku Michała Anioła „Stworzenie Adama”.
Zadanie 5
Na podstawie krótkiej instrukcji analizowania obrazu prześledź konstrukcję przestrzeni rajskiej na fresku oraz obraz nieba.
1. Przyjrzyj się uważnie obrazowi z daleka i z bliska.
2. Skup swoją uwagę na tym, co najsilniej przyciąga wzrok
3. Wskaż przedstawione motywy.
4. Opisz ukazaną sytuację.
5. Spróbuj odczytać sens całej kompozycji.
6. Zwróć uwagę na detale, opisz je, wyjaśnij ich znaczenie w kontekście całego dzieła.
Raj (Eden)
Niebo
Copyright by © Paweł Domzalski 2010/2011 Strona 1
Ecce_Ego