Instrukcja obsługi
MOTOROWER KADET
Typ M-780, M-781
ZAKŁADY ROWEROWE „PREDOM - ROMET"
S5-766 BYDGOSZCZ ul. Fordońska 246
WYPOSAŻENIE MOTOROWERU
W skład wyposażenia motoroweru wchodzą:
— pompka,
— szybkościomierz,
— lusterko wsteczne,
— komplet narzędzi.
W skład kompletu narzędzi wchodzą:
— klucz nasadowy 21/17,
— klucz nasadowy 13/10,
— pokrętło,
— klucz wielootworowy,
— wkrętak duży,
— wkrętak mały,
— pokrowiec na narzędzia.
1. DANE TECHNICZNE MOTOROWERU TYP M780 i M781
1.1. MOTOROWER
typ M780 i M781
Całkowita długość
1650 mm
Szerokość kierownicy
660 mm
Wysokość rączek kierownicy
1000 mm
Wysokość siodła
860 - 960 mm
Ciężar w stanie suchym
46 kG
Dopuszczalne obciążenie całkowite
120 kG
Dopuszczalne obciążenie bagażnika
10 kG
Szybkość maksymalna
40 km/h
Zużycie paliwa
2,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa
5 l
Ogumienie kół
16 X 2,25"
Łańcuch
1/2" X 4,88 X 100 ogniw
1.2. SILNIK
Typ 023
Rodzaj pracy
dwusuw
Pojemność skokowa
49,8 cm3
Stopień sprężenia
8,0
Moc nominalna
1,25 KW (1,7 KM)
Skrzynka biegów
2 biegowa — zmiana biegów nożna
Sprzęgło
2 tarczowe cierne mokre
Gaźnik
GM12F1
Rys. l Instalacja elektryczna
1 - prądnica -iskrownik,
2 - przerywacz,
3 - kondensator,
4 - cewka świetlna,
5 - cewka zapłonowa,
6 - żarówka 6V/15/15W BAX-15d,
7 - żarówka rurkowa 6V/5W.
1.3. INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Iskrownik prądnica
6 V — 20 W
Świeca zapłonowa
F8O
Żarówka przednia
6 V 15 W/15 W
Żarówka tylna
6 V 5 W
UWAGA. Motorower typ M-781 posiada koła odlewane (obręcz, szprychy i piasta stanowią jeden odlew ze stopu aluminium).
2. EKSPLOATACJA MOTOROWERU
Przed rozpoczęciem eksploatacji motoroweru użytkownik powinien sprawdzić:
— ilość paliwa w zbiorniku; stosować mieszankę benzyny o liczbie oktanowej 78 (etylina 78 niebieska) z olejem Mixol S lub Lux 10 w stosunku 30:l (w okresie docierania w stosunku 25:1),
— stan oleju w skrzynce biegów; stosować olej Lux 10 w ilości ok. 0,5 l — wymiana według punktu 4.1,
— ciśnienie powietrza w ogumieniu, które powinno wynosić: przód 1,7 atn, tył 1,9 atn,
— działanie hamulców; regulacja według punktu 3.4.1,
— naciąg łańcucha, regulacja według punktu 3.4.3,
— stan oświetlenia, regulacja według punktu 3.3.1.
2.1. URUCHOMIENIE SILNIKA
· Ustawić przełącznik stacyjki w położeniu środkowym (rys. 1).
· Otworzyć kranik paliwa, przekręcając pokrętło w pozycję „O" (lub „R" w .przypadku małej ilości paliwa w zbiorniku) — rysunek 2.
· Nacisnąć przycisk pompki rozruchowej gaźnika (rys. 2). Przycisk należy kilkakrotnie nacisnąć i puścić, uzyskamy wówczas wtryśnięcie dawki paliwa do kanału ssącego silnika. Przyciśnięcie i trzymanie przycisku w dolnym położeniu aż do „przelania" zmniejsza efektywność szybkiego uruchomienia silnika. Nie należy używać pompki rozruchowej przy uruchamianiu ciepłego silnika.
· Obrócić rączką pokrętną gazu około pół obrotu w kierunku do siebie.
· Energicznym naciśnięciem prawą nogą na dźwignię rozrusznika uruchomić silnik.
· Zagrzać silnik pracujący w zakresie średnich obrotów.
2.2, RUSZANIE Z MIEJSCA I JAZDA
· Zestawić motorower z podpórki.
Siadanie na motorowerze ustawionym na podpórce nie jest wskazane, gdyż może nastąpić zniszczenie podpórki.
· Usiąść na motorowerze podpierając się o ziemię prawą nogą.
· Rączką pokrętną gazu utrzymywać niskie obroty silnika.
· Wycisnąć dźwignię sprzęgła.
· Włączyć I bieg (rys. 3).
· Zwiększając z wyczuciem obroty silnika rączką pokrętną gazu — powoli zwalniać dźwignię sprzęgła, umieszczoną z lewej strony kierownicy, aż do ruszenia z miejsca.
· Jechać na I biegu do prędkości około 15 km/godz.
· Przy tej prędkości szybko zmniejszyć obroty silnika, wycisnąć dźwignię sprzęgła i włączyć II bieg (rys. 3).
· ...
alexanderpirat