Kurs_Cudow_Podrecznik_dla_nauczycieli.pdf

(410 KB) Pobierz
Kurs Cudów, Podręcznik dla nauczycieli
KURS CUDÓW
PODRĘCZNIK DLA NAUCZYCIELI
Wszelkie prawa udostępnione!
Kopiowanie, powielanie i rozpowszechnianie
niniejszego tłumaczenia
jest dozwolone, a nawet mile widziane.
Spis treści
WSTĘP ..........................................................................................................................................................4
1. KIM SĄ BOŻY NAUCZYCIELE? ...........................................................................................................4
2. KIM SĄ ICH UCZNIOWIE? . ...................................................................................................................5
3. CO TO SĄ POZIOMY NAUCZANIA? . ...................................................................................................6
4. CO CHARAKTERYZUJE BOŻYCH NAUCZYCIELI? .........................................................................7
5. JAK DOKONUJE SIĘ UZDROWIENIE? ..............................................................................................11
6. CZY UZDROWIENIE JEST PEWNE? ...................................................................................................13
7. CZY UZDRAWIANIE POWINNO BYĆ POWTARZANE? .................................................................14
10. JAK ZREZYGNOWAĆ Z OSĄDZANIA? ........................................................................................16
11. CZY MOŻLIWY JEST POKÓJ NA TYM ŚWIECIE? .....................................................................17
13. JAKIE JEST PRAWDZIWE ZNACZENIE OFIARY? .........................................................................19
14. JAKI BĘDZIE KONIEC ŚWIATA? . .....................................................................................................20
15. CZY KAŻDY BĘDZIE SĄDZONY GDY NASTANIE KONIEC? ......................................................21
16. JAK NAUCZYCIEL BOŻY POWINIEN SPĘDZAĆ SWÓJ DZIEŃ? ................................................22
18. JAK DOKONUJE SIĘ KOREKCJI? .....................................................................................................25
19. CO TO JEST SPRAWIEDLIWOŚĆ? . ...................................................................................................26
20. CO TO JEST POKÓJ BOGA? . ..............................................................................................................27
21. JAKA JEST ROLA SŁÓW W UZDRAWIANIU? . ...............................................................................28
23. CZY JEZUS MA SZCZEGÓLNE MIEJSCE W UZDRAWIANIU? ....................................................30
24. CZY ISTNIEJE REINKARNACJA? .....................................................................................................31
25. CZY MOCE PARAPSYCHICZNE SĄ POŻĄDANE? . ........................................................................32
26. CZY MOŻNA KONTAKTOWAĆ SIĘ BEZPOŚREDNIO Z BOGIEM? .............................................33
27. CZYM JEST ŚMIERĆ? . ........................................................................................................................33
28. CZYM JEST ZMARTWYCHWSTANIE? . ...........................................................................................35
29. A JEŚLI CHODZI O RESZTĘ... ...........................................................................................................35
4
WSTĘP
Role nauczania i uczenia się są w myśleniu tego świata odwrotne niż w rzeczywistości. To odwrócenie
jest charakterystyczne. Nauczyciel i uczeń zdają się w nim być oddzieleni, a nauczyciel wydaje się raczej
dawać coś uczniowi, niż sobie samemu. Ponadto samo nauczanie jest uważane za specjalny rodzaj
działalności, którą ktoś zajmuje się przez stosunkowo niewielką część swego czasu. Z drugiej strony, ten kurs
podkreśla, że nauczać to znaczy uczyć się, zatem nauczyciel i uczeń są tym samym. Kurs akcentuje także to,
że nauczanie jest ciągłym procesem; odbywa się ono w każdej chwili dnia i jest kontynuowane również w
wyśnionych myślach.
Nauczać to znaczy pokazywać. Są tylko dwa systemy myślowe, a ty pokazujesz cały czas, który uważasz
za prawdziwy. Na podstawie twych demonstracji uczą się inni, ale ty też się uczysz. Nie pytaj czy będziesz
nauczał, ponieważ w tej kwestii nie masz innego wyboru. Można więc powiedzieć, że celem tego kursu jest
dostarczyć tobie środków, za pomocą których wybierasz to, czego chcesz nauczać, na podstawie tego, czego
chcesz się nauczyć. Nie możesz dawać komuś innemu, ale tylko samemu sobie, ucząc się tego poprzez
nauczanie. Nauczanie jest tylko przywoływaniem świadków, aby potwierdzili to, w co wierzysz. Jest to
sposób na nawrócenie. Nie dokonuje się tego tylko samymi słowami. Każda sytuacja musi być dla ciebie
okazją, aby nauczać innych kim jesteś i kim oni są w odniesieniu do ciebie. Nie wymaga się niczego więcej
oprócz tego, ale też nigdy nie wymaga się mniej.
Program nauczania, który układasz, jest więc określony wyłącznie przez to, czym myślisz, że jesteś i
czym, jak wierzysz, są dla ciebie związki z innymi. Formalnie, w różnych sytuacjach związanych z
nauczaniem, te kwestie mogą być całkowicie niepowiązane z tym, co myślisz, że nauczasz. Jednak nie jest
możliwe, by nie używać tego, co zawiera dana sytuacja i co jest jej treścią, na rzecz tego, czego naprawdę
nauczasz, a zatem czego naprawdę się uczysz. Słowna treść twego nauczania jest przy tym zupełnie
nieistotna. Ona może zbiegać się z tym, (czego naprawdę nauczasz,) lub nie. Podstawą nauczania jest, że to
co głosisz, to ciebie naucza. Nauczanie tylko wzmacnia to, co wierzysz na swój temat. Jego fundamentalnym
celem jest zmniejszenie własnych wątpliwości. To nie znaczy, że jaźń, którą próbujesz chronić, jest
rzeczywista. Ale to niewątpliwie znaczy, że jaźń, o której myślisz, że jest rzeczywista, jest tym, czego
nauczasz.
To jest nieuniknione. Nie ma od tego ucieczki. Jak by inaczej mogło być? Każdy, który podąża za
programem nauczania tego świata, a każdy rzeczywiście za tym podąża dopóki nie zmieni swego myślenia,
naucza jedynie, jak przekonywać samego siebie, że jest się tym, kim się nie jest. W tym jest zawarty cel tego
świata. Czym jeszcze byłby jego program nauczania? Do (wszystkich znajdujących się w) tej beznadziejnej i
zamkniętej sytuacji, która nie naucza niczego oprócz rozpaczy i śmierci, Bóg wysyła Swych nauczycieli. I
ponieważ uczą oni Jego lekcji radości i nadziei, ich nauczanie staje się całkowite.
Poza działalnością Bożych nauczycieli byłaby jeszcze mała nadzieja na zbawienie, pomimo że ten świat
grzechu wydaje się być zawsze prawdziwy. Ci, którzy sami się oszukują, muszą oszukiwać, ponieważ muszą
nauczać oszustwa. I co jeszcze jest piekłem? To jest podręcznik dla nauczycieli Boga. Oni nie są doskonali,
w przeciwnym razie by ich tu nie było. Jednak ich misją tutaj jest osiągnąć doskonałość, dlatego oni wciąż i
nieprzerwanie nauczają doskonałości na bardzo wiele różnych sposobów, aż wreszcie się jej nauczą. I wtedy
więcej już się nie pokazują, chociaż ich myśli pozostają źródłem siły i prawdy na zawsze. Kim oni są? Jak są
wybierani? Co robią? Jak mogą pracować nad własnym zbawieniem i nad zbawieniem świata? Ten
podręcznik próbuje odpowiedzieć na te pytania.
1. KIM SĄ BOŻY NAUCZYCIELE?
Bożym Nauczycielem jest każdy, kto postanawia nim być. Jego kwalifikacje polegają tylko na tym; ktoś,
jakoś, gdzieś dokonał świadomego i przemyślanego wyboru, w którym nie widział żadnych własnych
zysków czy korzyści, z wyjątkiem zysku kogoś innego. Kiedy już to uczynił, jego droga jest ustalona i jego
kierunek jest pewny. Światło wstąpiło do ciemności. To może być tylko jakieś pojedyncze światło, ale to
wystarczy. On doprowadził do porozumienia z Bogiem, nawet jeśli jeszcze w Niego nie wierzy. Stał się tym,
który przyniósł zbawienie. Stał się nauczycielem Boga.
5
Pochodzą oni z całego świata. Są reprezentantami wszystkich religii, a niektórzy nie wyznają żadnej
religii. Są to ci, którzy odpowiedzieli. To Wezwanie jest powszechne. Jest ogłaszane wszędzie i cały czas.
Wzywa Ono nauczycieli by mówić w Jego imieniu i odkupić świat. Wielu je słyszy, ale mało odpowiada.
Jednak to wszystko jest sprawą czasu. Każdy odpowie w końcu, ale koniec może być daleko, bardzo daleko.
Właśnie dlatego ustanowiono określony plan dla tych nauczycieli. Ich funkcją jest oszczędzić czas. Każdy
zaczyna jako jakieś pojedyncze światło, ale na Wezwanie z jego centrum staje się ono światłem, które nie ma
ograniczeń. I według miary czasu tego świata, każdy z nich oszczędza tysiąc lat. Jednak dla Samego
Wezwania czas nie ma znaczenia.
Istnieje kurs dla każdego Bożego nauczyciela. Forma kursu jest w dużym stopniu zmienna. Wymagane
pomoce naukowe są bowiem bardzo zróżnicowane. Ale treść kursu nigdy się nie zmienia. Jej głównym
tematem jest zawsze: „Syn Boży jest bez winy i w jego niewinności tkwi jego zbawienie”. Kurs ten może
być nauczany za pomocą czynów lub myśli, słowami lub bezgłośnie, w określonym języku lub bez
posługiwania się językiem, w jakimkolwiek miejscu, czasie czy jakimkolwiek sposobem. Nie ma żadnego
znaczenia, kim był ten nauczyciel, zanim usłyszał Wezwanie. Poprzez swą odpowiedź stał się zbawicielem.
Zobaczył siebie w kimś innym. Dlatego też odnalazł własne zbawienie i zbawienie świata. W jego
odrodzeniu świat się odrodził.
To jest podręcznik specjalnego programu nauczania, przeznaczony dla nauczycieli pewnej szczególnej
formy powszechnego kursu. Istnieje wiele tysięcy innych form i wszystkie przynoszą ten sam rezultat. One
tylko oszczędzają czas. Mimo to, sam czas biegnie powoli i jest nużący, dlatego świat jest teraz bardzo
zmęczony. Jest już stary, zużyty i brak w nim nadziei. Nigdy nie było wątpliwości co do końcowego
rezultatu, albowiem co może zmienić Wolę Boga? Ale czas, z jego iluzjami zmiany i śmierci, niszczy i
wyczerpuje świat i wszystkie rzeczy, które do niego należą. Jednak czas ma swój koniec i dlatego Boży
nauczyciele zostali powołani, aby do niego doprowadzić. Albowiem czas jest w ich dłoniach. Taki był ich
wybór i jest to im dane.
2. KIM SĄ ICH UCZNIOWIE?
Pewni uczniowie zostali przydzieleni każdemu Bożemu nauczycielowi i zaczną go szukać, gdy tylko
odpowie on na Wezwanie. Oni byli wybrani dla niego, ponieważ ta forma powszechnego programu
nauczania, w której on będzie nauczał, jest dla nich najlepsza, ze względu na ich poziom rozumienia. Jego
uczniowie nieprzerwanie oczekiwali go, ponieważ jego przybycie jest pewne. I znowu jest to tylko sprawa
czasu. Kiedy już postanowił on wypełnić swoją rolę, oni są również gotowi wypełnić swoje role. Czas czeka
tylko na to jego postanowienie, ale nie na tego, któremu on będzie służyć. Gdy tylko postanowi uczyć się,
okazje do nauczania będą mu zapewnione 1 .
Aby zrozumieć nauczająco-uczący plan zbawienia, jest konieczne, aby pojąć koncepcję czasu, którą ten
kurs przedstawia. Pojednanie dokonuje korekty iluzji, a nie prawdy. Zatem ono poprawia to, czego nigdy nie
było. Ponadto, plan dla tej korekty został ustanowiony i zrealizowany jednocześnie, ponieważ Wola Boga jest
całkowicie poza czasem. Taka jest cała rzeczywistość, Jego byt. W tej samej chwili, w której idea separacji
pojawiła się w umyśle Syna Bożego, została dana Boża Odpowiedź. W czasie zdarzyło się to bardzo dawno
temu. W rzeczywistości to nigdy się nie stało.
Świat czasu jest światem iluzji. To, co zdarzyło się bardzo dawno temu, wydaje się zdarzać teraz. Długo
dokonywane wybory wydają się być nie dokonane, a mimo to dokonane. To, czego długo się uczono,
usiłowano zrozumieć i co długo się stawało, jest widziane jako nowa myśl, świeża idea, odmienne podejście.
Ponieważ twa wola jest wolna, możesz zaakceptować to, co się już zdarzyło w jakimś czasie, który
wybierasz i tylko wtedy uświadomisz sobie, że to tam było zawsze. Jak ten kurs podkreśla, nie masz wolnego
wyboru w kwestii programu nauczania, a nawet formy, w jakiej będziesz się go uczył. Jednak masz wolny
wybór w tym, kiedy podejmiesz decyzję, aby się go uczyć. I gdy tylko go zaakceptujesz, on już jest
nauczany.
Zatem czas, tak naprawdę, posuwa się do tyłu aż do jakiejś chwili tak pradawnej, że jest ona poza
wszelkim pamiętaniem, a nawet poza możliwością zapamiętania. Jednak, ponieważ jest to chwila, która jest
przeżywana na nowo, ciągle i wciąż na nowo, wydaje się ona być teraz. Dlatego też uczeń i nauczyciel
1 W tym zdaniu nie ma sprzeczności ani błędu, ponieważ zgodnie z naukami Kursu cudów każdy, kto naucza, również uczy się.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin