Project IGI2: Covert Strike v1.2 02/09/04 I. INSTALACJA GRY II. URUCHAMIANIE GRY III. ROZPOCZ�CIE I DO��CZENIE DO ROZGRYWKI WIELOOSOBOWEJ IV. WYMAGANIA SPRZ�TOWE V. POPRAWIANIE WYDAJNO�CI VI. ZNANE PROBLEMY I. INSTALACJA GRY: ======================= UWAGA: Staraj si� nie minimalizowa� instalatora w czasie jego dzia�ania. Umie�� p�yt� 1 w nap�dzie CD/DVD. Je�li w��czona jest opcja automatycznego uruchamiania, instalacja powinna rozpocz�� si� samoczynnie. Je�li opcja ta jest wy��czona, otw�rz katalog CD i kliknij dwukrotnie na ikonie 'setup.exe'. W czasie instalacji zostaniesz poproszony o numer klucza CD oraz o wpisanie katalogu, do kt�rego chcesz zainstalowa� gr�. Po kilku minutach pojawi si� pro�ba o w�o�enie drugiej p�yty, aby kontynuowa� instalacj�. Wymie� dysk 1 na dysk 2 i kliknij na 'OK'. Nast�pnie post�puj zgodnie z poleceniami wy�wietlanymi na ekranie. II. URUCHAMIANIE GRY: ========================= Po zainstalowaniu gry "Project IGI2: Covert Strike" na pulpicie pojawi si� skr�t "IGI2 Covert Strike". Kliknij na nim dwukrotnie, aby rozpocz�� gr�. Gr� mo�esz r�wnie� uruchomi� wchodz�c do menu startowego, a nast�pnie -> Programy -> Codemasters -> IGI 2 -> Uruchom IGI 2. III. ROZPOCZ�CIE I DO��CZENIE DO ROZGRYWKI WIELOOSOBOWEJ: ========================================================== 1. Do��czenie do gry dla wielu os�b: ------------------------------------ - Rozpocznij gr� i wybierz opcj� 'Gra wieloosobowa'. - Nast�pnie wybierz 'Do��cz do gry' i kliknij na PRZESZUKAJ SIE�, aby znale�� gry dost�pne w sieci lokalnej, lub kliknij na PRZESZUKAJ INTERNET, aby znale�� wszystkie serwery dost�pne w internecie. Je�li chcesz skorzysta� z tej drugiej opcji, musisz wcze�niej po��czy� si� z internetem. - Na tym ekranie mo�esz wpisa� swoje imi� oraz adres IP serwera (je�li go znasz). - Wybierz gr�, do kt�rej chcesz do��czy� i kliknij na 'DO��CZ'. Mo�esz sortowa� list� serwer�w wzgl�dem liczby graczy, pingu oraz nazwy. - Gra zostanie wczytana i pojawi si� ekran wyboru dru�yny. 2. Rozpocz�cie gry dla wielu os�b: ---------------------------------- - Rozpocznij gr� i wybierz opcj� 'Gra wieloosobowa'. Nast�pnie wybierz opcj� 'Za�� serwer'. - Na g�rze ekranu wpisz swoje imi� oraz nazw� serwera. - Kliknij na 'Lista map', aby wybra� mapy, na kt�rych chcesz gra� i wci�nij 'OK' kiedy sko�czysz. - Mo�esz r�wnie� ustali� maksymaln� liczb� graczy, kt�rzy b�d� mogli wej�� na serwer, maksymaln� liczb� widz�w, numer portu, znikanie broni, obecno�� zestaw�w lecz�cych, oraz uruchomienie gry na dedykowanym serwerze. UWAGA: je�li wybierzesz t� ostatni� opcj�, nie b�dziesz m�g� gra� na gra� w IGI2 na tym komputerze. Poni�ej znajdziesz wi�cej informacji na temat serwer�w dedykowanych. - Kliknij na 'OK', aby rozpocz�� gr�. - Gra zostanie wczytana i pojawi si� ekran wyboru dru�yny. 3. Przygotowanie serwera dedykowanego dla rozgrywek wieloosobowych: --------------------------------------------------------------------- - Stw�rz skr�t do 'igi2.exe', kliknij na nim prawym przyciskiem, wybierz 'W�a�ciwo�ci' i dodaj polecenie 'window quiet serverdedicated port26001 level02' po '...igi2.exe' w polu 'Element docelowy'. U�yj tego skr�tu do uruchomienia serwera dedykowanego. Pojawi si� czarne okno, co oznacza, �e serwer dzia�a. Oto lista map dla wielu graczy: level01 = Redstone level02 = Forestraid level03 = Sandstorm level04 = Timberland level05 = Chinese Temple Dost�pne numery port�w to port26001 -> port26014 IV. WYMAGANIA SPRZ�TOWE: ============================== (i) Minimalne wymagania (ii) Zalecane wymagania (iii) Obs�ugiwane karty graficzne (i) Minimalne wymagania Windows 98/ME/2000/XP DirectX 8.1 Pentium III lub Athlon 700Mhz 128Mb RAM Obs�ugiwana karta graficzna z 32Mb pami�ci Karta d�wi�kowa zgodna z DirectX 8.1 CD-ROM x8 1.9Gb miejsca na twardym dysku (1.4Gb na gr�, 500Mb wolnego miejsca po instalacji) (ii) Zalecane wymagania Windows 98/ME/2000/XP DirectX 8.1 Pentium 3/4 lub Athlon 1.2Ghz 512Mb RAM Obs�ugiwana karta graficzna z 64Mb pami�ci Karta d�wi�kowa zgodna z DirectX 8.1 CD-ROM x32 1.9Gb miejsca na twardym dysku (1.4Gb na gr�, 500Mb wolnego miejsca po instalacji) (iii) Obs�ugiwane karty graficzne 3dfx Voodoo 4/5 ATI Radeon, Radeon 7xxx/8xxx/9xxx Matrox G400, G450, G550, Parhelia Nvidia Riva TNT 2, GeForce 256/2/3/4 SiS Xabre V. POPRAWIANIE WYDAJNO�CI: ============================= Je�li masz problemy z odpowiednim dzia�aniem gry na twoim komputerze, zapoznaj si� z naszymi radami. W oknie ustawie� grafiki znajduje si� sporo opcji. Poni�sza lista podzielona jest na trzy sekcje - procesor, karta graficzna, oraz RAM. Zacznij wprowad� zmiany w zale�no�ci od tego, kt�ra cz�� twojego systemu jest najstarsza / najs�absza. Nie zmieniaj wszystkiego jednocze�nie, sprawdzaj po jednej opcji na raz. Zauwa�, �e zmiany rozdzielczo�ci maj� bardzo ma�y wp�yw na dzia�anie gry, chyba �e posiadasz naprawd� star� kart� graficzn�. ---------------------------------- Procesor - je�li tw�j procesor ma szybko�� mniejsz� ni� 1GHz, wprowad� zmiany w poni�szych ustawieniach: 1. Szczeg�y terenu - jest to bardzo proceso�erna opcja. Zauwa� jednak, �e zmniejszenie liczby szczeg��w sprawi, �e teren zacznie si� zniekszta�ca� (mo�esz tak�e podnie�� t� opcj� do maksimum, aby zmniejszy� zniekszta�cenia terenu, je�li masz bardzo szybki komputer (2GHz lub lepszy)). 2. Wszystkie te opcje s� r�wnie wa�ne - Rozb�yski soczewek, �lady po pociskach, Wiatr w lesie. Wy��czaj je po jednej na raz, zostawiaj�c na koniec te, na kt�rych najbardziej ci zale�y. 3. Szczeg�y wody - zmie� t� opcj� jedynie wtedy, gdy twoja karta graficzna nie wykorzystuje sprz�towych vertex shader�w. Funkcja ta jest obs�ugiwana przez wszystkie karty od GF3 w g�r� (ZA WYJ�TKIEM kart MX), oraz przez wszystkie karty Radeon od wersji 8500 w g�r�. 4. Las wysokiej jako�ci - funkcja ta ma bardzo du�y wp�yw na szybko�� dzia�ania gry, ale umieszczamy j� jako dopiero tutaj dlatego, �e jej wy��czenie sprawi, i� gra b�dzie wygl�da� znacznie gorzej. Je�li nie przeszkadza ci niska jako�� lasu, to wy��czenie tej opcji zwolni znaczn� cz�� mocy procesora. 5. Szczeg�y modeli - zachowaj ostro�no�� przy zmianie tej opcji, poniewa� zbytnie zmniejszenie szczeg��w sprawi, �e gra b�dzie wygl�da� znacznie gorzej. --------------------------------------- Karta graficzna 1. Filtrowanie tekstur - upewnij si�, �e nie jest ustawione na Anizotropowe, gdy� funkcja ta jest obs�ugiwana przez bardzo niewiele kart. Filtrowanie bilinearne w najmniejszym stopniu wp�ywa na szybko�� dzia�ania, ale niewiele r�ni si� pod tym wzgl�dem od filtrowania trilinearnego, chyba �e masz naprawd� star� kart� graficzn�. 2. Pe�noekranowe wyr�wnywanie kraw�dzi (antyaliasing) mo�e r�wnie� znacz�co spowolni� dzia�anie gry. Upewnij si�, �e opcja ta jest wy��czona, je�li nie posiadasz karty graficznej obs�uguj�cej DirectX8 z co najmniej 64 Mb pami�ci. 3. Wy��czenie kompresji tekstur - ustaw t� opcj� na 'Nie', aby poprawi� wydajno�� (jest to bardzo, bardzo wa�ne, je�li posiadasz kart� z 32 MB pami�ci). 4. Szczeg�y tekstur 5. Cienie matrycy 6. Lasy wysokiej jako�ci (mo�e mie� wi�kszy wp�yw na dzia�anie gry ni� zmiana cieni, ale w wi�kszym stopniu wp�ywa na pogorszenie grafiki, wi�c opcja ta zostaje umieszczona ni�ej). 7. Szczeg�y wody 8. Rozb�yski od soczewek -------------------------------------- RAM 1. Kompresja tekstur 2. Szczeg�y tekstur --------------------------------------- Je�li dzia�anie gry nie poprawi si� poprzez wprowadzenie tych zmian, lub je�li masz inne problemy z IGI2, udaj si� na forum pod adresem http://community.codemasters.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=4 VI. ZNANE PROBLEMY: ===================== 1. Teren ulega zniekszta�ceniom kiedy gracz si� porusza. Gracze znajduj�cy si� dalej oraz postacie sterowane przez komputer wydaj� si� chodzi� w powietrzu OPIS: Kiedy gracz si� porusza, widzi jak teren rozci�ga si� w oddali. ROZWI�ZANIE: Zwi�ksz szczeg�owo�� terenu za pomoc� suwaka w menu konfiguracji grafiki. (Dost�pne jedynie je�li w��czona jest opcja w�asnych ustawie� grafiki) 2. Problemy z migotaniem tekstur na kartach ATI Radeon OPIS: Je�li opcja "Wymu� programowe przetwarzanie wierzcho�k�w" jest w��czona, pojawiaj� si� zniekszta�cenia grafiki. Wyst�puj� r�wnie� przek�amania grafiki na kartach Radeon 7200/7500/8500/9000. ROZWI�ZANIE: Opcja "Wymu� programowe przetwarzanie wierzcho�k�w" musi by� w��czona, aby uruchomi� gr� na tych kartach przy wykorzystaniu najnowszych sterownik�w. Niestety powoduje to r�wnie� b��dy w grafice. Jest to win� sterownik�w i musi by� naprawione przez firm� ATi. W�a�cicielom kart Radeon 8500, 9000 zalecamy wr�ci� do sterownik�w Catalyst 2.3 (patrz punkt7), a nast�pnie wy��czenie programowego przetwarzania wierzcho�k�w. 3. Na kartach GeForce3/4, Radeon 9700 brakuje tekstur ziemi je�li w��czone jest programowe przetwarzanie wierzcho�k�w OPIS: Je�li na powy�szych kartach w��czona jest opcja programowego przetwarzania wierzcho�k�w, znikaj� wszystkie tekstury ziemi. ROZWI�ZANIE: Wy��cz t� opcj�. 4. Problemy z grafik� na karcie Matrox Parhelia je�li w��czone jest programowe przetwarzanie wierzcho�k�w OPIS: kartach w��czona jest opcja programowego przetwarzania wierzcho�k�w, przy teksturach pojawiaj� si� czarne, postrz�pione kraw�dzie. ROZWI�ZANIE: Wy��cz t� opcj�. 5. Rozdzielczo�� 0x0x0 na karcie GeForce4 Ti 4600 OPIS: W ustawieniach grafiki dla tej karty mo�e pojawi� si� rozdzielczo�� 0x0x0. ROZWI�ZANIE: Nie u�ywaj tej rozdzielczo�ci. 6. Program odinstalowuj�cy gr� nie usuwa jej w ca�o�ci OPIS: Kiedy gra zostaje odinstalowana, w katalogu IGI2 pozostaj� jakie� pliki. ROZWI�ZANIE: Usu� te pliki r�c...
vivatkamil