WRZESIEŃ 6l..doc

(172 KB) Pobierz
WRZESIEŃ-miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich-wych

WRZESIEŃ-miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich-wych. mgr Małgorzata Żmuda

 

                                            Cykl tematyczny: „ Wesoła nowina, przedszkole się zaczyna”

Temat dnia

Cele ogólne:

Plan pracy-tematyka

Obszary aktywności

Przewidywane osiągnięcia-dziecko:

1„Wesoła nowina, przedszkole się zaczyna”

-poznawanie swojego miejsca w grupie;

-wdrażanie do kulturalnego zachowania w kontaktach społecznych;

-prezentowanie literatury dziecięcej;

-poznawanie swojej sali zabaw, łazienki, swojego miejsca w szatni;

-poznawanie imion rówieśników;

-poznawanie i ustalanie wybranych norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie; zasady bezpieczeństwa zabaw;

-uświadomienie sobie, jakie dźwięki można wydobyć rękoma i nogami, synchronizacja ruchów;

I. Zabawy integrujące grupę metodą pedagogiki zabawy-stwarzanie sytuacji ułatwiających lepsze poznanie się dzieci, tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa;

II. Osłuchanie z piosenką „Dzień dobry”- zapoznanie z tekstem i melodią piosenki, zabawy ruchowe ilustrujące treść piosenki;

-prezentacja opowiadania M. Kownackiej „ Dziś wesoła nowina, przedszkole się zaczyna” – ze zbioru „Wesołe przedszkole”;

-poznanie sali zabaw – rozmieszczenie i przeznaczenie kącików zainteresowań, sprzętów, zabawek, szatni, łazienki – poznawanie i wspólne ustalanie wybranych norm i zasad obowiązujących w grupie;

-zabawy muzyczne z użyciem rąk i nóg jako źródła dźwięku;

-słuchanie opowiadania M. Kownackiej „Kukuryku na ręczniku”- ustalenie hasła wzywającego dzieci do mycia rąk;

-pokazanie znaczków indywidualnych i miejsc, w których się znajdują;

 

 

społeczna

 

 

językowa

 

 

zdrowotna

 

 

muzyczna

-bierze udział w zabawach integracyjnych i

ruchowych,

-odtwarza ruchem treść piosenki, śpiewa jej fragmenty;;

-zna wybrane imiona rówieśników i nauczycielki;

-rozpoznaje swoją salę zabaw, szatnię i łazienkę;

-zna wybrane zasady- słuchania i mówienia, zabaw w sali zajęć, korzystania z toalety i spożywania posiłków;

-wie jak wygląda jego znaczek rozpoznawczy i gdzie się znajduje;

-posługuje się każdą kończyną z osobna, synchronizuje ruchy rąk i nóg, rozróżnia brzmienie w zależności od uderzanej powierzchni lub tempa uderzeń;

2.„Poznajmy się –zabawy integracyjne”

-poznawanie imion rówieśników;

-kształcenie umiejętności autoprezentacji;

-integrowanie grupy – tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa;

-prezentacja wybranych norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie;

-ćwiczenie słuchu fonematycznego;

-wprowadzenie pierwszych wyrazów do globalnego czytania – imiona dzieci;

-doskonalenie wypowiedzi na temat treści obrazka;

I. Zabawy swobodne w kącikach zabaw;

Zabawa integracyjna „Powitalny impuls”.

II. „Dzień dobry” – zabawa ze śpiewem piosenki;

-grupowa zabawa integracyjna „Przedstawiamy się”;

-zabawy ruchowe przełamujące onieśmielenie dzieci „Szukamy znajomych”, „Człowiek do człowieka;

-zabawa ćwicząca słuch fonematyczny „Moje imię brzmi....”.

-„Dywanik imion” – odrysowywanie swojej dłoni na arkuszu szarego papieru, wklejenie kartonika ze swoim imieniem;

-„Kłębek przyjaźni” – zabawa utrwalająca znajomość imion połączona z ćwiczeniem drobnych ruchów rąk;

-„Domino obrazkowe”- gra dydaktyczna w parach;

-zapoznanie dzieci z książką „ABC książka sześciolatka” – omawianie ilustracji, nazywanie przedmiotów, analiza sylabowa wybranych nazw K. „ABC” s.1;

 

społeczna

 

 

 

muzyczna

 

 

 

językowa

 

 

ruchowa

 

 

-zna wybrane imiona rówieśników i imię nauczyciela;

-nawiązuje kontakt z wybranymi dziećmi;

-zna wybrane zasady zachowania się (słuchania i mówienia, zabawy w sali itd.) i ich przestrzega;

-wyraża emocje w sposób werbalny i niewerbalny;

-wyodrębnia pierwszą głoskę z własnego imienia i nazwiska;

-wyklaskuje swoje imię podzielone na sylaby;

-potrafi posługiwać się dominem;

-wypowiada się na temat treści obrazka, wypowiada sylabami wybrane nazwy;

3„Poznajemy nasze przedszkole”

-poznawanie różnych pomieszczeń przedszkolnych i ich położenia;

-bezpieczne poruszanie się po budynku przedszkolnym oraz na terenie ogrodu przedszkolnego;

-poznawanie personelu przedszkola;

-poznawanie otoczenia przedszkola-ogród przedszkolny;

-rozwijanie czynnej postawy wobec zdrowia (pobyt na świeżym powietrzu, aktywny wypoczynek);

-kształcenie motoryki(zabawy ruchowe);

 

I. Integrowanie grupy-tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa;

II. Oprowadzenie dzieci po placówce (właściwe ustawianie się dzieci, przeliczanie i porównywanie liczby chłopców i dziewczynek; - oglądanie i nazywanie różnych pomieszczeń na terenie przedszkola (sale zajęć, sypialnie, gabinety np. dyrektora, intendentki, sala gimnastyczna, kuchnia)-zapoznanie z dyrekcja i personelem przedszkola;

-zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym-rozmowa na temat zasad obowiązujących podczas zabaw i pobytu w ogrodzie przedszkolnym;

-praca plastyczna „Nasze przedszkole”- odtwarzanie w formie plastycznej przeżyć związanych z wycieczką po przedszkolu;

-praca z książką – liczenie zabawek K. „ABC” s. 3;

 

społeczna

 

 

językowa

 

 

zdrowotna

 

 

plastyczna

-nawiązuje kontakt z wybranymi dziećmi;

-zna pomieszczenia przedszkola, potrafi je opisać;

-zna dyrektora przedszkola i innych pracowników;

-poznaje teren, sprzęt i roślinność ogrodu przedszkolnego;

-potrafi bezpiecznie poruszać się na terenie przedszkola i ogrodu przedszkolnego;

-korzysta ze sprzętu i zabawek zgodnie z zasadami ich użytkowania;

-potrafi posługiwać się kredkami, umie wyrazić swoje przeżycia w formie plastycznej, dba o estetykę prac;

4.„Każdy z nas ma swój znaczek”

-uważne słuchanie opowiadania nauczyciela;

-wypowiadanie się na podany temat;

-rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego;

-ćwiczenia w liczeniu w zakresie 6;

-posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;

-kształcenie motoryki dużej – ćwiczenia gimnastyczne;

I. Zabawy integracyjne metodą pedagogiki zabawy;

-zabawa „Magiczny balonik” – ćwiczenie kontroli nad swoim ciałem;

II. Opowiadanie „O naszych wieszaczkach i pięknych znaczkach”- utrwalenie znajomości indywidualnych znaczków rozpoznawczych;

-praca w książce – łączenie worków z szafkami w szatni, rysowanie znaczków K. „ABC” s.2;

- zabawa dydaktyczna „Czyj to znaczek?;

-rysowanie swojego znaczka rozpoznawczego-umieszczenie go na teczce indywidualnej na prace, zagospodarowanie półek indywidualnych;

-wyszukiwanie znaczków rozpoznawczych w szatni i łazience;

-zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą w Sherborne;

 

językowa

 

 

społeczna

 

 

plastyczna

 

 

ruchowa

-bierze udział w zabawach integracyjnych

-uważnie słucha treści opowiadania, potrafi opowiedzieć jego treść;

-rozpoznaje swój znaczek indywidualny, wie gdzie się on znajduje;

-zna podstawowe kolory;

-estetycznie wykonuje pracę w książce;

-prawidłowo łączy w pary obrazki;

-sprawnie przelicza w zakresie 6;

-właściwie komponuje rysunek;

-wykorzystuje symbole do oznaczenia swojej teczki na prace;

- sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;

5.„Każda rzecz ma swoje miejsce”

-poznawanie swoich praw i obowiązków, zasady zachowania obowiązujące w grupie;

-uważne słuchanie opowiadania nauczyciela;

-wypowiadanie się na podany temat;

-rozwijanie słuchu fonemowego;

-globalne czytanie wybranych podpisów;

-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie historyjki obrazkowej;

-zapoznanie dzieci z biblioteką przedszkolną i kącikiem książki;

-rozbudzanie zainteresowania książkami;

I. Zabawy integracyjne metodą pedagogiki zabawy;

II. Inscenizacja bajki J. Huszczy pt. „Bajeczka o tym, jak to zabawki pewnego razu uciekły z szafki”- wprowadzenie umów dotyczących korzystania z zabawek i przyborów. Wprowadzenie napisów dotyczących rozmieszczenia kącików zainteresowań, zabawek, pomocy;

-historyjka obrazkowa „Uwaga, uwaga” – rozmowa na temat zachowania się bohaterów historyjki i dzieci w podobnych sytuacjach K. „ABC”s.4;

-wizyta w przedszkolnej bibliotece i w kąciku książki – zasady korzystania z książek;

-oglądanie książek i opowiadanie o wybranej przez siebie ilustracji;

-poznawanie przez dzieci wybranej bajki – ilustrowanie wybranych fragmentów wysłuchanej bajki przez dzieci ruchem (wykorzystanie elementów pantomimy);

 

 

językowa

 

 

społeczna

 

 

plastyczna

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin