Seat Leon 1P MONTAŻ PODSTOPNICY.pdf

(815 KB) Pobierz
Seat Leon 1P
Montaż podstopnicy
Wielkie dzięki dla BoRaS ’a, taktiken ’a i zaniuch ’a z forum leonclub.pl
za rozmowy i poszukiwanie rozwiązań w związku z podstopnicami ;)
08.10.2007
812748146.019.png
Start
Poniższy krótki poradnik powstał w odpowiedzi na wątpliwości posiadaczy LEON’ów 1P, którym
przestała podobać się wycierająca wykładzina w miejscu gdzie powinna_być_zamontowana
jakakolwiek podstopnica (nawet kawał zwykłego szarego plastiku).
Na rynku są na pewno 2 rodzaje oryginalnych
podstopnic, które są przystosowane do montażu
w LEON’ie 1P. Pierwszą jest widoczna na
poniższych zdjęciach, montowana w LEON’ie
CUPRA (nr 1K1 864 551 TKH). Cena podstopnicy
(na allegro.pl) waha się w okolicach 75-80 pln. Ten
model pasuje także do: Toledo 5P, Altea, Golf V,
Golf Plus, Touran, Jetta (model od 2005).
Drugi model podstopnicy jest sprzedawany w ASO Seat’a. Od pierwszego różni się zarówno
wyglądem jak i ceną (jak mnie pamięć nie myli ~120 PLN). Nie wiem na 100% jak wygląda kwestia
montażu w przypadku tego modelu, ale zakładam, że rozkład zaczepów i miejsca mocowania
jest/musi być identyczny.
To tyle słowem wstępu, a teraz
zakasać rękawy i do roboty!
bajus
bajus(at)bajus.pl
- 2 -
812748146.020.png 812748146.021.png 812748146.022.png 812748146.001.png
Montaż
Czas montażu: ok. 30 minut
Potrzebne narzędzia: śrubokręt płaski, ostry nóż (scyzoryk spisał się świetnie), śrubka zwykła, lub
jeśli chcemy ‘pójść na łatwiznę’ śrubka, którą można wwiercić; dodatkowo
można wspomóc się wkrętarką elektryczną i latarką
Części składowe:
Seat Leon 1P (rok modelowy ’07), podstopnica (nr 1K1 864 551 TKH)
Pierwszy etap montażu jest uciążliwy, szczególnie jak nie wiemy jak zamocowany jest uchwyt.
Zaczynamy i aby zdjąć uchwyt:
a. Wkładamy w miejsce oznaczone na rysunku ( 3 strzałki ) i wypinamy śrubokrętem zaczep
mocujący dźwignię (kolor niebieski ).
b. Jeśli nie możemy trafić/zmieścić tam śrubokręta należy odchylić maksymalnie dźwignię ‘do
siebie’. Spokojnie można odciągnąć dźwignię za pozycję, w której zamek maski otwiera się
(kolor czerwony )
c. Trzymając jedna ręką naciągnięta dźwignię w drugą bierzemy śrubokręt płaski
i próbujemy wypiąć zaczep. W tym położeniu jest odrobinę lepszy dostęp do niego,
a dziurka pojawi się w miejscu oznaczonym czerwonym prostokątem
- 3 -
812748146.002.png 812748146.003.png 812748146.004.png 812748146.005.png 812748146.006.png 812748146.007.png 812748146.008.png 812748146.009.png
d. Po zdjęciu uchwytu naszym oczom ujawni się poniższy widok
Zdejmujemy zaślepkę ze śrubki i odkręcamy ją.
e. Następnie zdejmujemy duży kawał plastiku ( 2 ); musimy wypiąć z zaczepów długi plastik
‘progowy’ ( 1 ). Nie musimy go całkowicie demontować, wystarczy go podważyć (wyskoczy
z zaczepów) i uwolni plastik nr ( 2 ). Teraz wystarczy go wysunąć ‘do siebie’. Odejdzie bez
problemu. Po zdjęciu ‘dużego kawału plastiku’ zobaczymy ( 3, 4 )
2
3a
1
3
Odchylamy tapicerke ( 3a ) i już widzimy w które miejsca wejdą zaczepy podstopnicy.
- 4 -
812748146.010.png 812748146.011.png 812748146.012.png 812748146.013.png
4
f. Kolejny etap to wykonanie dziur w oryginalnej tapicerce. Zadanie jest dość pracochłonne,
szczególnie jeśli nie dysponujemy odpowiednio ostrym nożem. Scyzoryk dał sobie rade,
chociaż myślę, że gruby i ostry nóż do papieru byłby lepszy. Piłka (dwie mini-scyzorykowe-
wersje) nie zdają rezultatu. Co do trafienia w miejsca zaczepów, można sobie wymierzyć –
jak kto chce – ja strzelałem na oko i jakoś dałem radę bez zbędnych dziur.
- 5 -
812748146.014.png 812748146.015.png 812748146.016.png 812748146.017.png 812748146.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin