marzec 5.doc

(50 KB) Pobierz
BLOK TEMATYCZNY: Dbamy o czystość i zdrowie

BLOK TEMATYCZNY: Dbamy o czystość i zdrowie

Ćwiczenia poranne.

Zabawy ruchowe:  z elementem czworakowania „Kotki się myją”, ze śpiewem „Czyścioszki”

Zabawy i ćwiczenia w terenie, spacery.

 

 

Temat dnia

Cel główny

Aktywność i działalność dzieci

Obszar edukacyjny

Kształtowane umiejętności zgodne z nową podstaw. programową

 

Myjemy ręce

 

-        opanowanie poszczególnych etapów mycia i wycierania rąk

 

1.      Słuchanie wiersza „Czyste ręce”.

2.      Zabawa ruchowa „Mycie rąk”- staranne wykonanie poszczególnych etapów.

3.      Wyszukiwanie na obrazkach przyborów służących do mycia rąk.

4.      Układanie obrazkowej sekwencji mycia rąk.

5.      Zabawa rytmiczna przy piosence „Mydło lubi zabawę”- Fasolki.

6.      Praca plastyczna- odrysowanie swoich dłoni, kolorowanie każdego palca na inny kolor.

 

 

dz-ko w otacz. świecie,

językowy,

dziecko w otacz. świecie, językowy,

kontakty społeczne

ed. przez sztukę

 

-          wypowiada się na temat mycia rąk i etapów tej czynności,

-          naśladuje ruchem poszczególne czynności,

-          wyszukuje i nazywa przedmioty wykorzystywane podczas mycia rąk (mydło, woda, ręcznik)

-          układa w odpowiedniej kolejności prezentowane obrazki,

-          aktywnie uczestniczy w zabawie przy muzyce

-          wykonuje pracę plastyczną

 

 

Dbamy o zęby

 

-        dostrzeganie konieczności dbania o czystość i zdrowie zębów

-        zapoznanie ze strojem i praca stomatologa

 

1.      Liczenie zębów językiem.

2.      Rozwiązywanie zagadek z cyklu „Zdrowe zęby”

3.      Ćwiczenia słuchowe-rozpoznawanie odgłosów mycia rąk, szczotkowanie zębów, płukania gardła, lejącej się wody).

4.      Wycieczka do gabinetu stomatologicznego. Rozmowa o potrzebie mycia zębów i demonstracja prawidłowego szczotkowania jamy ustnej.

5.      Wypowiedzi dzieci na temat odbytej wycieczki, wspomagane pytaniami nauczycielki.

6.      Słuchanie piosenki „Myj zęby”- Fasolki.

 

 

 

 

 

dz-ko w otacz. świecie, językowy,

dz-ko w otacz. świecie,

dz-ko w otacz. świecie, językowy,

ed. przez sztukę

 

 

-          usprawnia język,

-          rozwiązuje zagadki słowne i słuchowe,

-          wypowiada się na temat odbytej wycieczki do gabinetu stomatologicznego i konieczności dbania o zęby,

-          demonstruje w jaki sposób należy prawidłowo szczotkować żeby i jak długo

-          aktywnie uczestniczy w  zabawie przy muzyce

 

 

Zdrowo się odżywiam

 

-        wzbogacanie wiedzy o owocach i warzywach

-        kształtowanie nawyku dbania o własne zdrowie

 

 

1.      Zabawa rytmiczna przy piosence „ Smaczne warzywa”.

2.      Rundka „Lubię jeść...”

3.      Zabawa tematyczna „Obiad dla Przedszkolaka”.

4.      Oglądanie ilustracji owoców i warzyw.

5.      Nazywanie owoców i warzyw na ilustracji.

6.      Praca plastyczna -„Kosz z witaminami”.

 

ed. przez sztukę,

językowy,

dz-ko w otacz. świecie, językowy,

językowy,

ed. przez sztukę

 

 

-          aktywnie uczestniczy w zabawie przy muzyce,

-          wymienia swój ulubiony owoc lub warzywo,

-          zgodnie bawi się z innymi, ilustrując ruchem przygotowanie posiłku,

-          nazywa wybrane owoce i warzywa,

-          wraz z innymi dziećmi wykonuje pracę plastyczna wg instrukcji nauczyciela.

 

Idziemy na spacer

-          dostrzeganie potrzeby ruchu dla zachowania zdrowia

-          rozumienie konieczności dostosowania ubrań do temperatury i pory roku

 

1.      Ćwiczenia gimnastyczne „ Prawa noga wypad w przód (...)”

2.      Zabawa tematyczna „Ubieramy lalkę na spacer”.

3.      Słuchanie wiersza D. Gellner „Spacer po dywanie”.

4.      Idziemy na spacer-nakładanie po kolei części garderoby.

5.      Wymienianie części garderoby i przeliczanie ich.

6.      Lepienie z plasteliny na temat dowolny.

 

 

 

dz-ko w otacz. świecie, zdrowie i bezpiecz.

dz-ko w otacz. świecie, językowy, ed. przez sztukę

 

 

-          aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach, demonstrując ruchem  poszczególne czynności,

-          zgodnie bawi się  z innymi dziećmi,

-          uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat,

-          samodzielnie nakłada części garderoby w odpowiedniej kolejności,

-          przelicza do trzech,

-          lepi z plasteliny wymyśloną postać, zwierzę lub bohatera bajki,

-          prezentuje swoją pracę i opisuje ją.

 

W gabinecie lekarskim

 

-          zapoznanie z narzędziami i pracą lekarza

-          kształtowanie postaw prozdrowotnych

 

1.      Oglądanie przyniesionych przez dzieci pudełek po lekach.

2.      Zabawa tematyczna „Karolinka idzie do lekarza”

3.      Oglądanie planszy „U lekarza”.

4.      Nazywanie narzędzi pracy lekarza.

5.      Rytmika.

 

 

 

językowy, dz-ko w otacz. świecie, zdrowie i bezpiecz.

dz-ko w otacz. świecie,

ed. przez sztukę

 

 

-          wypowiada się na temat zgromadzonych opakowań po lekach,

-          zgodnie bawi się z innymi dziećmi, naśladując badanie w gabinecie lekarskim,

-          wypowiada się na tamat oglądanych planszy,

-          nazywa poznane narzędzia pracy lekarza,

-          aktywnie uczestniczy w zabawie przy muzyce.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin