Towar w sklepie. Ważenie przedmiotów..doc

(37 KB) Pobierz
Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak i mgr Wiesława Kozub

Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak  i mgr Wiesława Kozub

 

„ Projekt i raz…i dwa…”  dla dzieci 6 letnich do programu

Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej  i Ewy Zielińskiej „Dziecięca matematyka”

 

TEMAT: Towar w sklepie

ZAGADNIENIE: Waga i ważenie

 

„Iskierka” integrująca zabawa zespołowa

CEL: integrowanie grupy przez wspólne działanie

Kolejno „przekazujemy iskierkę” przez uśmiech do sąsiada, zabawa  trwa, aż iskierka powróci do rozpoczynającego zabawę.

 

Zgadnij moje imię” – zabawa słowna

CEL: autoprezentacja, rozwijanie słuchu fonematycznego

Dzieci witają kolegę wypowiadając jego imię  głoskami np. witam M-i-ch-a-ł-k-a. Dziecko wywołane kontynuuje zabawę

 

„Maszerują dzieci drogą” zabawa ruchowa z piosenką

CEL:  utrwalenie kierunków w prawo i w lewo, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

Dzieci maszerują po obwodzie koła jedno za drugim  do słów piosenki nr 63 cz. II   „W co się bawić z dziećmi ?. Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń” oprac. Marta Bogdanowicz.

Maszerują dzieci drogą ,                             /marsz po obwodzie koła w prawo

raz dwa trzy                                                        /klaszczą rytmicznie w ręce

Prawą nogą, lewą nogą

Raz dwa, trzy                                          /j. w.

A nad drogą  słonko świeci

I uśmiecha się do dzieci                             /pokazujemy słonko-ręce wysoko nad głową

Raz, dwa ,raz, dwa, trzy!                            / klaszczą w ręce

Maszerują dzieci drogą                             /marsz po obwodzie koła w lewą stronę

Raz, dwa, trzy                                  / klaszczą rytmicznie w ręce

Prawą nogą , lewą nogą

Raz ,dwa ,trzy                                                        / j. w

Naprzód zuchy , naprzód śmiało

Będzie przygód tu niemało                             / pokazują kolegów

Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

 

Potrafię już ważyć” zabawa  w eksperymentowanie

CEL: manipulowanie przedmiotami i ustalanie które przedmioty są cięższe a które lżejsze

1. wykorzystujemy wagi z poprzednich zajęć

2. dzieci  w parach ważą przedmioty porównując ich ciężar np. „miś jest lżejszy od lalki, bo idzie do góry”

3. wymieniają się spostrzeżeniami i uwagami

 

Poznaję sposoby pakowania towaru” zabawa logiczna

CEL: zapoznanie się ze sposobami paczkowania towaru: półkilogramowe (sól, bułka tarta), kilogramowe (mąka, cukier) inne: cukierku, ciastka itp

1. prezentujemy dzieciom prawdziwą wagę i towar np. torebki cukru, mąki, soli, itp.

2. sprawdzamy na  „naszej wadze” ile waży cukier np. 10 klocków

3. umowne symbole ważenia 1 kg, 0,5 kg , różne rodzaje wag

Po zrealizowaniu tematu należy zorganizować wycieczkę do sklepu w celu obejrzenia różnych sposobów paczkowania towaru.

 

Ważny wyraz” – ćwiczenia artykulacyjne z głoską „r”

CEL: wdrażanie do prawidłowej wymowy głosek„r”  rozwijanie słuchu fonematycznego

Nauczyciel prezentuje obrazki, zadaniem dzieci jest wyszukanie tych, w których   znajduje się głoska „r” (dzielenie na sylaby, przeliczanie głosek  itp.)

 

Ćwiczenia  grafomotoryczne

CEL: kodowanie rytmu na papierze, rozwijanie małej motoryki

Dzieci otrzymują karty nr II10, uzupełnia „pętelki i trawkę” wg rytmu.

(„Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichowej. Przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli” oprac. Marta Bogdanowicz).

POMOCE:

·         piosenka

·         wagi

·         przedmioty do ważenia np. garnuszek, lalka

·         towar np. cukier, mąka itp.

·         waga kuchenna, odważniki

·         karty pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin