Wspaniały bal-5l.doc

(48 KB) Pobierz

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Wspaniały bal

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 5-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Wybór nowych dyżurnych. Śpiew popularnych piosenek połączonych z elementem ruchu.

- utrwalanie znanych piosenek
- rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni

-dziecko zna melodie i teksty piosenek
- dziecko porusza się zgodnie z rytmem

Słuchanie wiersza T. Chudy: Karnawał połączonego z oglądaniem ilustracji zabawy karnawałowej. Wycinanie szablonu masek karnawałowych. Ozdabianie ich według własnego pomysłu dowolnym materiałem (skrawki materiału, futerka, koraliki, cekiny). Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

- wzbogacanie słownika - karnawał, wodzirej
- doskonalenie sprawności manualnych
- rozwijanie wyobraźni

- dziecko odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza i ilustracji
- dziecko wykonuje oryginalną maskę na bal

Zabawy i gry planszowe przy stolikach. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- przestrzeganie ustalonych reguł podczas gier
- odkładanie zabawek na swoje miejsce po skończonej zabawie

- dziecko cierpliwie oczekuje na swoją kolej
- dziecko dba o porządek w swojej sali

WTOREK

Zabawy integracyjne przy muzyce. Zabawa doskonaląca spostrzegawczość - Postaci znane i nieznane. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

- utrwalanie poznanych piosenek połączonych z elementem ruchu
- zgodne współdziałanie z dziećmi z innych grup
- rozwijanie umiejętności szybkiego kojarzenia

- dziecko chętnie uczestniczy we wspólnych zabawach ze śpiewem
- dziecko dobiera odpowiednią ilustrację lub postać do prezentowanego tekstu

Zabawa matematyczna Liczymy - przeliczanie w zakresie sześciu. Zabawa ruchowa Baloniki. Osłuchanie z piosenką B. Forma: Zabawa. Określanie metrum, zaznaczanie pierwszej miary taktu, taktowanie w metrum trójdzielnym. Poznanie pojęcia walc.

- ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie sześciu

- reagowanie odpowiednimi ruchami na przerwę w muzyce

- dziecko odczytuje kod kropkowy
- dziecko przelicza prawidłowo elementy
- dziecko wykazuje się sprawnością ruchową

Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne klockami plastikowymi. Nadawanie nazw swoim wytworom.

- rozwijanie wyobraźni
- ćwiczenie umiejętności manipulowania klockami

- dziecko wie, że wysokie konstrukcje muszą mieć stabilne podstawy

ŚRODA

Słuchanie 2 wybranych wierszy z płyty CD w wykonaniu polskich aktorów. Utrwalanie piosenki B. Forma: Zabawa.

- zachęcanie do obcowania z literaturą
- utrwalanie melodii i tekstu piosenki

- dziecko w skupieniu słucha wierszy
- dziecko zna melodię i tekst pierwszej zwrotki

Praca plastyczna w parach Na balu. Każde dziecko otrzymuje dwie postacie (sylwety) w strojach balowych. Wypełnia je kredkami, po czym wycina i nakleja na duży arkusz szarego papieru (wspólnie uzgadniając położenie postaci). Następnie dowolną techniką dokańcząją obraz. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

- wyrabianie umiejętności współdziałania w parach

- dziecko zgodnie współdziała z partnerem
- dziecko samodzielnie dokonuje wyboru techniki

Zabawy balonami - nadmuchiwanie, określanie kolorów, tworzenie zbiorów, odbijanie balonów w dowolny sposób. Zabawy samorzutne w kącikach zabaw.

- zachęcanie do wspólnej zabawy
- przestrzeganie ustalonych zasad

-dziecko chętnie bawi się z rówieśnikami
- dziecko wie, że uderzenie w balon nie wymaga siły

CZWARTEK

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem tekstu wiersza B. Forma: Części ciała. Pomoc nauczycielce w przygotowaniach do balu - nadmuchiwanie balonów, zawieszanie serpentyn. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
- ćwiczenie aparatu oddechowego

dziecko pokazuje właściwe części ciała
- dziecko próbuje nadmuchać balon

Nasz karnawał - dzieci ubierają się według własnych upodobań wykorzystując zebrane różne części garderoby, bibułę karbowaną, wstążki, itp. Samodzielnie wykonują makijaż - umożliwiamy dzieciom oglądanie się w lustrach. Najbardziej pomysłowy strój zostaje nagrodzony brawami. Dzieci prezentują swoje stroje "wędrując" po salach przedszkolnych. Ćwiczenia graficzne - wypełnianie pól obrazka przedstawiającego dzieci w balowych kostiumach zgodnie z legendą określającą dany kolor dla odpowiedniego fragmentu obrazka.

- rozwijanie fantazji
- utrwalanie barw i nazw kolorów

- dziecko wykonuje ciekawy projekt
- dziecko jest zadowolone ze swoich pomysłów

Czytanie bajki w interpretacji prowadzącej (wybranej z książek przyniesionych przez dzieci).

- zwracanie uwagi na okładkę i szatę graficzną książki
- rozwijanie mowy

- dziecko wypowiada się na temat książki
- dziecko dopuszcza do wypowiedzi innych

PIĄTEK

Zabawy przy stolikach rysowanie, układanie puzzli. Wypowiadanie się na temat swoich karnawałowych strojów.

- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat

- dziecko wypowiada sie pełnymi zdaniami

Zabawa karnawałowa, na którą składają się konkursy, tańce, prezentacja strojów i poczęstunek.

- przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy
- zachęcanie do wspólnej zabawy wszystkich dzieci

- dziecko zgodnie bawi się z rówieśnikami
- dziecko chętnie uczestniczy we wszystkich działaniach

Zabawy uspokajające Kotek Ciszek, Leży sobie kamień, Kto cię woła, Kto przed tobą stoi. Zabawy według upodobań dzieci.

- ogólne wyciszenie organizmu poprzez odpowienie zabawy

- dziecko czuje potrzebę odpoczynku

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin