KARNAWAŁOWE ZABAWY 4l.doc

(34 KB) Pobierz

           KARNAWAŁOWE ZABAWY

Poniedziałek

KOPCIUSZEK NA BALU

Ø       wysłuchanie bajki „Kopciuszek” z płyty CD; wdrażanie do uważnego słuchania; omówienie złych i dobrych cech bohaterów; zabawa dydaktyczna „Bajkowe rekwizyty” – określanie z jakiej bajki pochodzą przedmioty; zabawa dramowa – naśladowanie ruchem i gestami Kopciuszka, Macochy, sióstr, wróżki, tańca na balu itd. wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: bal, taniec, pantofelek; praca z książką s.19  - ubieranie Kopciuszka na bal;

Ø       zabawy rytmiczno – ruchowe przy muzyce; utrwalenie tańca integracyjnego „Brzoza”  dokładne wykonywanie kroków, podskoków i obrotów w rytm muzyki; przypomnienie znanej dzieciom piosenki „Kopciuszek” oraz „Jaś i Małgosia”

Wtorek

W BAJKOWYM KOROWODZIE

Ø       uczestniczenie dzieci w uroczystym balu karnawałowym - balu przebierańców; powitanie dzieci wchodzących na salę i wyglądających inaczej niż zwykle, podziwianie każdego stroju, rozpoznawanie przez dzieci; zachęcenie dzieci do samodzielnego przedstawienia się w kręgu - pokaz stroju w środku koła i powiedzenie kilka słów na temat przebrania; wykonanie zdjęć w kolorowych przebraniach;

Ø       uroczyste otwarcie balu przebierańców przez orkiestrę prowadzącą zabawę; tańce, śpiewy, pląsy, korowody, konkursy oraz powitanie na balu bardzo ważnego gościa - Mikołaja; rozmowa z Mikołajem i wspólna zabawa oraz otrzymanie paczek od miłego gościa;

Ø       zabawy dowolne dzieci według własnych pomysłów w sali; oglądanie prezentów, rozmowa na temat zabawy, dzielenie się swoimi wrażeniami.

 

Środa

PRZYLECIAŁY ZIMOWE PTAKI

Ø       utrwalenie poznanych gatunków ptaków przebywających w naszym kraju w okresie zimy - wróble, sikorki, gile; przypomnienie wyglądu, wydawanego głosu (ćwir, pit, dju) oraz ulubionych przysmaków; zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Ptaszki do gniazd” z wykorzystaniem emblematów; karta pracy - kolorowanie dwóch ptaków odpowiednim kolorem sikorkę i gila;

Ø        zabawy na placu zabaw wymyślone przez dzieci; podczas pobytu na dworze umieszczenie w karmniku pokarmu dla ptaków oraz obserwacja ptaków;

Ø       ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej wg P. Dennisona –   Słoń, Kapturek myśliciela, energetyczne ziewanie, pozycja Cook’a.

 

Czwartek

KARNAWAŁ TRWA

Ø       zabawy rytmiczne przy akompaniamencie tańców klasycznych, utrwalanie piosenki „Biały walczyk” z wykorzystaniem podziału na role, zastosowanie układów choreograficznych, rozpoznawanie piosenek na podstawie linii melodycznej; zabawa taneczna „Karuzela z imionami”, „Cebula i buraczek” oraz „Dwóm tańczyć się zachciało”;

Ø       wspólne śpiewanie piosenek, rozwijanie umiejętności słuchania muzyki oraz doskonalenia gry na instrumentach perkusyjnych;

Ø       zabawy dowolne dzieci w sali; z chętnymi zabawa taneczna przy muzyce integracyjnej lub disco.

 

Piątek 

MRÓZ MALUJE ZIMOWE OBRAZY

Ø       przypomnienie dzieciom, co oznacza termin „praca dowolna”; zachęcenie dzieci do słownych wypowiedzi na ten temat; zaproszenie do działalności plastycznej dając możliwość wyboru materiału plastycznego - kredki ołówkowe, kredki świecowe, farby akwarele lub plakatowe; uczenie dzieci samodzielnego podejmowania decyzji oraz sprawianie radości z wykonywanej pracy takim narzędziem malarskim, jakim samo sobie wybierze;

Ø       zabawy ruchowe z elementem toczenia „Piłka i kręgle” oraz przeskoku „Przez przeszkodę”;

Ø       ćwiczenia mięśni narządów mowy - wykonywanie przed lusterkiem różnych dziwnych min - wymyślonych przez dzieci.

 

 

BD21319_

Zgłoś jeśli naruszono regulamin