Mix.doc

(86 KB) Pobierz

4 latki.

 

I Temat: „W karnawałowym nastroju”

 

  1. Rozmawiamy z nauczycielem na temat: co to jest karnawał?, jak długo trwa?, jak ludzie zachowują się w karnawale oraz co jest dla niego charakterystyczne?
  2. Słuchamy bajki czytanej przez nauczyciela pod tytułem „Kopciuszek”, omawiamy złe i dobre cechy bohaterów - wdrażanie dzieci do uważnego słuchania.
  3. Bierzemy udział w zabawie dydaktycznej „Karnawałowe rekwizyty”, zapoznajemy się z pojęciem kotylionu, maski karnawałowej, serpentyny itp.
  4. Wykonujemy karnawałowe, barwne maski balowe oraz łańcuchy ozdabiające naszą przedszkolną salę. Rozwijamy swoje umiejętności manualne. Uczymy się prawidłowego trzymania (użytkowania)  nożyczek.
  5. Bierzemy udział w zabawach karnawałowych „ Dwóm tańczyć się zachciało”, „Brykające tygryski”, „Taniec z balonem”.
  6. Bierzemy udział w zabawach rytmicznych przy akompaniamencie pianina.
  7. Tworzymy i przeliczamy (w zakresie cyfry 4) zbiory „Wesołych Bałwanków”
  8. Poznajemy pojęcia określające relacje „duży- większy”, „mały – mniejszy”, „taki sam”.
  9. Wykonujemy „Noworoczne kalendarze wspomnień” – poznajemy nazwy pór roku oraz miesięcy.
  10. Bierzemy udział w „Zimowym pokazie mody” – projektujemy, a następnie wykonujemy karnawałowe stroje Pani Zimy.
  11. Uczestniczymy w Karnawałowym Balu Przedszkola – balu przebierańców.

…………………………………………..

Karnawałowe zabawy

Kopciuszek- bajka muzyczna

(JĘZYKOWA)

Dz. wypowiada się na temat balu zainspirowane bajką „Kopciuszek”, zwraca uwagę na stroje balowe (ilustracje do bajki)

 

W domu towarowym- zakupy przed balem (zabawa dyd)

(MATEMATYCZNA)

Dz. posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1-5

Maska

(PLASTYCZNA)

Dz. wykonuje maskę karnawałową wg wzorów, ozdabia ją, potrafi posługiwać się klejem w sztyfcie i nożyczkami, dba o porządek w miejscu pracy

Bal w przedszkolu

(ESTETYCZNA)

Dz. potrafi powtórzyć prosty układ taneczny, jest skupione na wykonywanej czynności, bierze aktywny udział w zabawach, konkursach, tańcach, szybko reaguje na polecenia

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana (Opowieść ruchowa)

Dz. podejmuje próby dostosowania ruchu do treści opowiadania, tworzy własny obraz bajki za pomocą ruchu

 

………………………………………………

Tytuł  bloku tematycznego  i  data   „Bale w karnawale” 22.01.- 26.01.06

 

 

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Sanna”- zabawa ruchowa z elementem biegu i ćwiczeń oddechowych (dmuchanie na zmarznięte dłonie).

 

 

 

„Karnawałowe bale” -wprowadzenie w tematykę na podstawie utworu A. Tarczyńskiej „W karnawale”. Wprowadzenie litery b,B w trakcie zespołowego rozwiązywania rebusów.

 

„Zimowe zabawy”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce, areobic.

językowa

społeczna

ruchowa

graficzna

 

 

 

 

zdrowotna

-wie, że karnawał to taki czas po Nowym Roku, w którym organizowane są bale, zabawy, dyskoteki,

wykonuje ćwiczenia

słuchowo-wzrokowo-ruchowe, zna literę n, N, układa nową  literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy

-dostosowuje ruch do słuchanej muzyki, dba o estetykę ruchu

„Wesołe zabawy” przy muzyce; przypomnienie zabaw karnawałowych - taniec z balonikiem, moje krzesełko, sałatka owocowa,

 

„Kim będę na balu?”- swobodne rozmowy z dziećmi o przygotowywanych na bal strojach.

 

Dziecko:

umiejętnie panuje nad emocjami w czasie zabawy, doskonali ogólną sprawności

 

 

-domyśla się, o jakim bohaterze bajkowym mówi nauczyciel oraz dzieci, jest twórcą zagadki

„Minki”- wykonywanie przed lusterkiem różnych dziwnych min - wymyślonych przez dzieci.

 

 

 

”Maski karnawałowe”- ozdabianie masek karnawałowych różnymi materiałami : (papier kolorowy, farby, kredki, resztki wstążek...)

 

„Bal baloników” -nauka piosenki. Zabawy rytmiczne , prawidłowa reakcja na zmianę melodii i tempa

 

 

 

plastyczna

 

 

 

 

 

muzyczna

ruchowa

-potrafi sprawnie wycinać kształty różnorodnych masek,

estetycznie wykonuje zadaną pracę, jest twórcze w swoim działaniu i cieszy się z efektów własnej pracy, zna zasady bezpieczeństwa w czasie posługiwania się nożyczkami;

-zna treść piosenki i potrafi ją opowiedzieć,

wystukuje, wyklaskuje rytm piosenki, tańczy do melodii piosenki

„Dopasuj dzieciom maski karnawałowe”- ćwiczenia graficzne.

 

„Tańce integracyjne”- zabawy ruchowe ze śpiewem, wyrabianie poczucia rytmu, umiejętności wspólnej zabawy.

-łączy linią maski z dziećmi, odczytuje imiona dzieci

 

-tańczy integrując się z dziećmi, dostosowuje ruch do tempa i rytmu słuchanej muzyki, określa charakter słuchanych utworów

„Pajace”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

 

 

 

„Stroje na bal karnawałowy”- posługiwanie się poznanymi liczebnikami głównymi i porządkowymi w poznanym zakresie, w trakcie tworzenia zbiorów tematycznie związanych z karnawałem.

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych –Wlaźnik  nr XVI. Doskonalenie sprawności ruchowych.

Matema-tyczna

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

-posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8, rozumie pojęcie para i tworzy pary przedmiotów łącząc je tasiemką, posługuje się określeniami: mało, mniej, dużo, więcej, tyle samo

-doskonali ogólną sprawność ruchową

„Tańczymy w karnawale”- nauka śląskiej przyśpiewki i tańca „Koziorajka” z wykorzystaniem podziału na role, zastosowanie układów choreograficznych,;

„Karnawałowy zawrót głowy” – oglądanie ilustracji przedstawiających przebrane dzieci na balu karnawałowym.

 

-zna układ taneczny, śpiewa  i tańczy z piosenką 

 

 

 

 

 

 

-opisuje  wygląd  strojów odgaduje jaka to postać, np. pirat. kotek, robot, lekarz itp

 

„Przejdź przez okienko”- zabawa ruchowa.

 

 

 

„Karnawałowe piosenki” -utrwalenie piosenek o karnawale

wdrażanie do prawidłowego śpiewanie (bez krzyku),

zabawy muzyczne do piosenek,

kształcenie u dzieci poczucia rytmu i dynamiki.

„Katalog mody balowej” –projektowanie kostiumów z różnorodnego materiału.

 

 

Muzyczna

Ruchowa

 

 

 

 

 

techniczna

-szybko reaguje na zmiany w muzyce, śpiewa piosenki o tematyce karnawałowej

 

 

-projektuje stroje na bal z różnorodnego materiału 

„Balony z napisami” –ćwiczenia w czytaniu, utrwalenie litery b, B. Praca z książką s.49

 

Obserwacja pogody za oknem. Wypowie-dzi się na jej temat.

-poprawnie czyta napisy na balonach, poprawnie koloruje baloniki

 

-swobodnie wypowiada się na temat dzisiejszej aury

 

„Tunel”- zabawa ruchowa z elementem  czworakowania.

 

 

 

„Zabawa karnawałowa” słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego ilustrowanej sylwetami lalek, pajacyka, misia; opowiadanie własnymi słowami przygody zabawek, samodzielne manipulowanie sylwetami, odczytywanie wprowadzonych napisów.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami współzawodnictwa (doskonalenie sprawności ruchowej) z wykorzystaniem krążków; wdrażanie do dyscypliny i zachowania bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń..

 

Językowa

Społeczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

-dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w opowiadaniu, tworzy wypowiedź kilkuzdaniową powiązaną logicznie, czyta napisy: lalka, misie, pajace, itp.

 

-doskonali sprawność ruchową

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin