Klanarchia - Szarpane Miasto.pdf

(8085 KB) Pobierz
351482308 UNPDF
351482308.003.png
Michał Jerzy Markowski
SZARPANE MIASTO
Scenariusz przygody do Klanarchii
1
351482308.004.png
Pomysł i opracowanie: Michał Jerzy Markowski
Ilustracje: Mariusz Gandzel, Sebastian Skuza, Wojciech Andrzejewski, Jakub Jabłoński, Jakub Redys, Grzegorz Krysiński,
Marek Madej, Piotr Chrzanowski, Piotr Szot
Layout: Mariusz Gandzel
Okładka: Mariusz Gandzel
Korektka i redakcja: Sławomir Wrzesień, Aleksander ‘SSkellen’ Frontczak.
Skład i układ graficzny: Andrzej Karlicki
Specjalne podziękowania dla: Sławomira Września, Aleksandra Frontczaka, Sebastiana Skuzy, Daniela Huka,
Adama Sieradzana, Arkadiusza Mielczarka
© Copyright Copernicus Corporation 2010.
© Copyright Michał Markowski
Copernicus Corporation
Andrzej Karlicki
ul. Długosza 2/16
01-174 Warszawa
Copernicus Corporation WWW: copcorp.pl
Żaden fragment tej książki nie może być reprodukowany, składowany lub transmitowany w żadnej formie elektronicznej,
mechanicznej lub fotograicznej bez pisemnej zgody wydawcy bądź autora z wyjàtkiem fragmentów na użytek recenzji.
2
351482308.005.png
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE 4
Notka informacyjna 4
Założenia
Władca domeny 37
Głosy Otchłani 40
Epilog 43
Podział na opowieści 44
Słowo na koniec 44
Aneks I. Kluczowe elementy opowie-
ści i postaci
drugoplanowe 45
Wyprawa Odwodu Północnego 22
Kultysta grupy Ernsta Zanna 25
4
Wsiewołod Bluzgacz z Kompani
Odwodu Północnego 26
WSTĘP 7
Historia 7
Dzieje trójki przyjaciół 7
Co naprawdę zaszło w tech-
noklanie Podłańcuchów? 8
Inkwizytor Guido bada sprawę
anonimu
Inkwizytor Guido Nunzio Fuda,
klient rodu Stelligo 26
Banda Moderatora Ernsta Zanna 28
Aneks II. Wprowadzenie dla
graczy
49
Snajper, elita grupy Ernsta Zanna 30
8
Skoczek, elita grupy Ernsta Zanna 32
Inkwizytor bada sprawę
technomantki 9
Aresztowanie 9
Przed przybyciem bohaterów 10
Aneks III. Wydarzenia
historyczne
51
Technolotniarz, elita grupy
Ernsta Zanna 32
Aneks IV. Dramatis personae 52
Szynowyrm, latający
wierzchowiec 35
Aneks V. Scenopis przygody 53
OPOWIEŚĆ 11
Zaraz zaczynamy 11
Takeshi słucha głosów 11
Godne wejście 14
A może zapomnimy o całej
sprawie? 16
Most nad rozpadliną 19
W klanie 21
Ruiny 22
Okaleczenie Goro 29
Szaleńczy pościg 29
Kryjówka Tukumo 31
Szynowyrm 35
Groza wśród ruin 36
Ernst Zann, moderator kultu 35
RAMKI
Duch Tukumo
39
Relacja Adary
5,
Golem z rupieci 39
Klan Podłańcuchów 13
Technoid Takeshi, splugawiony 41
Miko z klanu Przekładni, kupiec 14
Maszyna dyspersji organicznej 45
Matasu z klanu Przekładni,
ochroniarz Miko 15
Czarne Pudło
45
Technokrata Nobor, decydent
klanu Podłancuchów 16
Archifon, Głos Otchłani 46
Technomantka Satomi z technoklanu
Podłańcuchów 47
Aimi, mistrzyni metalurgii 18
Yushin, kronikarz klanowy 18
Szturmowiec Takeshi z klanu Podłań-
cuchów
48
3
351482308.006.png 351482308.001.png
WPROWADZENIE
Notka informacyjna
Szarpane Miasto jest scenariuszem do gry RPG pt. Klanar-
chia, choć poszczególne wątki i pomysły w nim zawarte na-
dają się również do wykorzystania w wielu innych systemach
RPG. Scenariusz przeznaczony jest, dla narratora oraz 3-4
graczy. Zawiera informacje pozwalające poprowadzić kilka
początkowych sesji dłuższego cyklu.
Aby zagrać w ten scenariusz, potrzebujecie przynajmniej jed-
nego egzemplarza Klanarchii, z pomocą którego stworzycie
swoich bohaterów oraz poznacie świat i zasady tej gry.
Założenia
Scenerią opowieści będzie technoklan Podłańcuchów, za-
mieszkujący część ruin starożytnego kompleksu na pogra-
niczu Wyżyny Wichrów i Gór Obręczy. Od wielu lat jego
mieszkańcy zazdrośnie strzegą cmentarzyska maszyn zwa-
nego Szarpanym Miastem przed szabrownikami innych Ro-
dzin, a także toczą boje z nielicznymi, ale groźnymi kulty-
stami Wielkiego K, którzy opanowali jedną ze zrujnowanych
dzielnic. Tym scenariuszem pragniemy zaprezentować Wam
technomistyczny wymiar Klanarchii, w którym terenem starć
z Ciemnością są cmentarze maszyn, a bronią spaczona tech-
nologia.
Nunzio, wściekły z powodu śmierci Guido, zamknął Adarę w
odosobnieniu, zarzucając jej skrajną niekompetencję podczas
wykonywania swoich obowiązków. Ta, w rozpaczy dokonu-
je rytualnych samookaleczeń, co jeszcze bardziej rozsierdza
justycjariusza, gdyż powikłania po ranach są tak poważne, że
uniemożliwiają siepaczce udział w wyprawie.
Bogatsi o znajomość powyższych założeń, przystąpcie do
kreacji bohaterów.
Preferowane Rodziny: wszystkie
Interesująca nas historia ma swój początek dwa tygodnie wcze-
śniej, gdy rankiem u wrót warowni rodu Stelligo, w której urzę-
duje justycjariusz Nunzio Elda Stelligo, stanęła siepaczka z
Rodziny Rytualistów. Była nią Adara, ochroniarka inkwizytora
Guida Nunzia Fudy, jednego z wielu klientów i podwładnych
hanzyckiego justycjariusza. Zdała relację justycjariuszowi
Nunziowi o wydarzeniach mających miejsce w klanie Pod-
łańcuchów. Podczas próby aresztowania technomantki winnej
praktykowania nekrotechniki, oskarżona zabiła inkwizytora
Guida, a następnie zbiegła na teren rozległego cmentarzyska
maszyn. Klan Podłańcuchów odmówił pomocy w schwytaniu
heretyczki.
Preferowane archetypy: egzorcysta, inkwizytor, kronikarz
klanowy (tutaj będzie sekretarzem oddziału, śledczym),
rzecznik rodu (dowódca grupy lub negocjator), siepacz, sza-
brownik, przepatrywacz, śniący, technomanta, żerca.
Całość założeń jest do wiadomości graczy. Przeczytaj im
założenia, prześlij im mailem (załącznik nr 1) bądź wydrukuj.
Najlepiej poświęćcie Wprowadzeniu osobne spotkanie.
Tworzenie postaci, a szczególnie nabywanie manewrów i socjo-
technik, kompletowanie modułów technomanckich, przegląda-
nie i kupowanie wyposażenia zabiera sporo czasu.
Justycjariusz wzburzony relacją, w kilka dni organizuje grupę
mającą za zadanie przynieść głowę technomantki. W jej skład
wchodzą bohaterowie graczy, wytypowani przez justycjariu-
sza na podstawie doświadczenia w walce miejskiej i pewnej
wiedzy o praktykujących nekrotechnikę kultystach Wielkie-
go K.
Postaci twórzcie wspólnie - pod grupę. Dbajcie aby się
uzupełniały, wspierały w konliktach i innych wyzwaniach.
Pomyślcie, jak sobie poradzicie, gdy jedyna osoba znająca
się na danej dziedzinie obleje test? Musicie zapewnić sobie
odwody.
4
4
351482308.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin