klasa2spr4.doc

(785 KB) Pobierz
EDUKACJA ŚRODOWISKOWA – KLASA II

Beata Binder

Jolanta Sikora

PSP nr1 w Nowej Soli

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA – KLASA II

4. Sprawdź, czy potrafisz?

 

........................................................................................

imię i nazwisko

 

1.      Nazwij wskazane części kwiatu.

 













 

 

 





 

 

 



.....

4

 

2.      Ponumeruj zdania w kolejności, w jakiej z kwiatu powstaje owoc.

 

 

 

słupek rozrasta się

 

 

 

 

 

odpadają płatki korony i usychają pręciki

 

 

 

 

 

powstaje owoc

 

 

 

 

 

pszczoła zbiera nektar

 

 

 

 

 

przenosi pyłek na słupek kwiatka (zapylenie)

 

.....

5

 

3.      Zaznacz grupę wyrazów, w której znajdują się zwierzęta spotykane w sadzie.

 

a). pszczoła, larwy bielinka, sarna,

b). wilk, kret, mszyce,

c). ślimak, biedronka, mszyce,

d). chrabąszcz majowy, jeż, wiewiórka,

.....

1

 

 

 

4.      Wypisz trzy znane ci zwierzęta, które są szkodnikami sadów.

 

........................................................................................................................................................................................................................................................

 

.....

3

 

5.      Napisz trzy znane ci nazwy ptaków, owadów lub ssaków, zwalczających szkodniki w ogrodach i sadach.

 

........................................................................................................................................................................................................................................................

 

.....

3

 

 

 

 

Liczba punktów

16 – 15

14 – 13

12 – 10

9 – 8

7 – 6

5 - 0

Ocena

znakomicie

 

bardzo dobrze

 

dobrze

 

przeciętnie

 

słabo

 

bardzo źle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kartoteka testu 4 klasa 2

Numer zadania

Sprawdzana umiejętność

(Uczeń:)

Wzór odpowiedzi

Kat. celu

Liczba punktów

1

wskazuje części kwiatu.

Płatki korony, działka kielicha, słupek i pręciki

Za każda prawidłową odpowiedź –

1 pkt.

B

4

2

ustala kolejność powstania owocu.

Za prawidłowe ustalenie kolejności powstania owocu – 5 pkt

Za każda prawidłową odpowiedź –

1 pkt.

B

5

3

wyróżnia z grupy wyrazów zwierzęta żyjące w sadzie

Ślimak, biedronka, mszyce

Za  prawidłową odpowiedź –

1 pkt.

B

1

4

nazywa zwierzęta, które są szkodnikami sadów

Np.: mszyce, ślimak, larwy bielinka,

Za każda prawidłową odpowiedź –

1 pkt.

B

3

5

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin