PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Magda Babiuch
Nauczyciel – grupa dzieci 4 i 5 letnich
Samorządowe Przedszkole nr 3 w Skawinie
Czas trwania stażu: 9 miesięcy (od 01.09.2008 do 31.09.2009)
Opiekun stażu: mgr Marta Westenholz
(Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01. XII. 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)
Cel główny:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
Ø Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola.
Ø Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu.
Ø Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku.
Ø Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
Ø Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego.
Ø Wspieranie aktywności twórczej dzieci.
Ø Pogłębienie kontaktów z rodzicami i nauczycielami przedszkola.
1. Zadania związane z realizacją stażu.
Zgodnie z: § 6 ust.2 pkt.1.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż.
Zadania do realizacji.
Formy realizacji
Osoby wspierające
Termin
I Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego
Ø Poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
Ø Śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie
Ø Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego.
Ø Opracowanie i napisanie planu rozwoju zawodowego.
Ø Gromadzenie opracowań w teczce stażysty.
Ø Napisanie planu rozwoju zawodowego
Opiekun stażu,
Dyrektor przedszkola,
IX
II Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu
Ø Opracowanie zasad współpracy.
Ø Zawarcie kontraktu.
III Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego
Ø Gromadzenie dokumentów, scenariuszy zajęć, programów, zaświadczeń i świadectw.
Ø Pisemna analiza przebiegu stażu, autorefleksja, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
Ø Sprawozdanie podsumowujące realizację planu rozwoju zawodowego.
Pozostali nauczyciele,
VI 2009
IV Poznanie organizacji pracy przedszkola, zadań i zasad funkcjonowania.
Ø Sporządzenie i umieszczenie notatek z przeglądniętej dokumentacji w teczce stażysty.
Ø Poznanie i analiza dokumentów obowiązujących w przedszkolu:
1. statut przedszkola
2. regulaminy
3. podstawa programowa
4. programy wychowawczo - dydaktyczne
5. plany pracy przedszkola
6. program rozwoju przedszkola
Ø Zapoznanie się z organizacją pracy w ciągu dnia w oddziałach.
Ø Poznanie obowiązujących procedur regulujących funkcjonowanie przedszkola.
Cały okres stażu
V Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego związanymi z funkcjonowaniem przedszkola.
Ø Analiza ustaw i rozporządzeń:
1. UOSO.
2. KN.
3 KP.
4. Konwencja Praw Dziecka.
5.Przepisy BHP dotyczące wychowanków i nauczycieli.
IX-XII
VI Zaznajomienie
z przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych
i higienicznych warunków
i pracy.
Ø Szczegółowe poznanie przepisów BHP, zasad z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
Ø Zapoznanie się z regulaminem przedszkola pod względem bezpieczeństwa.
Ø Uczestnictwo w szkoleniach BHP.
VII Opanowanie umiejętności prowadzenia dokumentacji nauczyciela.
m.g87