ARKUSZ OBSERWACYJNY DO BADANIA DZIECI NIEŚMIAŁYCH
Imię i nazwisko dziecka ………………………………………………………
Data i miejsce urodzenie dziecka……………………………………………………
Szkoła i klasa …………………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko wychowawcy……………………………………………………………………
Data wypełnienia……………………………
INSTRUKCJA
1.Arkusz wypełnia wychowawca.
2. Proszę zaznaczyć wartość odpowiadającą natężeniom zachowania obserwowanego ucznia na skali pięciostopniowej:
1- brak występowania zachowania,
2- zachowanie występujące rzadko,
3- zachowanie występujące czasami,
4- zachowanie występujące często,
5- zachowanie występujące bardzo często.
3.Na końcu arkusza podsumuj obserwacje i jej wyniki. Napisz swoje wnioski i przemyślenia.
II. Zachowanie ucznia w szkole:
Lp.
NIGDY
RZADKO
CZASEM
CZĘSTO
BARDZO
1.
rumieni się gdy jest zwracana na niego uwaga
2.
oblizuje wargi przy wypowiedziach ustnych
3.
drży głos w trakcie wypowiedz
4.
mówi cicho
5.
niechętnie zabiera głos na forum publicznym
6.
ma tiki nerwowe
7.
obgryza paznokcie
8.
nerwowo bawi się różnymi przedmiotami np. długopisem
9.
brakuje swobody w mówieniu
10.
nadmiernie się poci
11.
niechętnie uczestniczy w zadaniach grupowych
nauka11