diagnoza Kepharta EWA I PRZEMO.doc

(93 KB) Pobierz

Malicka Aleksandra

PKW1

DIAGNOSTYKA PEDAGICZNA( ZELEGŁE ĆWICZENIA 4 ROK)

Wstęp:

Ze względu na brak możliwości diagnozowania dziecka z Poradni Pedagogicznej, pozwoliłam sobie diagnozować dwójkę rodzeństwa uczęszczającego na zbiórki zuchowe prowadzone przeze mnie od 9 lat. Ewa i Przemek są bliźniakami. Mają 9 lat. Od 6 roku życia uczęszczają na zbiórki zuchowe.

Opis:

Ciąża przebiegała prawidłowo, podczas porodu nie było żadnych komplikacji. Dzieci urodziły się przez cesarskie cięcie ze względu na dużą masę urodzeniową. Ewa urodziła się pierwsza, jest starsza od Przemka o 1 min. Mama dzieci twierdzi że obydwoje nieźle radzą sobie w szkole Wielokrotnie podczas praktyk byłam obecna na ich lekcjach. W klasie pierwszej Przemek miał niewielkie trudności w nauce czytania i pisania, do dziś bardzo nieczytelnie i niestarannie pisze. Poświęca pisaniu bardzo dużo uwagi i energii. Ewa natomiast więcej musi przykładać się do matematyki.

Ewa zdecydowanie lepiej radzi sobie z językiem polskim oraz ćwiczeniami sprawnościowymi, chętniej bierze udział w wycieczkach rowerowych czy konkurencjach sportowych. Przemek można powiedzieć jest umysłem ścisłym, woli matematykę i prace na komputerze, nie lubi uprawiać sportu, ciężko jest go zmobilizować żeby wziął udział w jakiejś konkurencji sportowej. Mama bliźniaków co jakiś czas wzywana jest do szkoły z powodu Przemka. Jego gadulstwa, dyskusji z nauczycielem, i w związku z tym przeszkadzaniem na lekcji.

Rodzeństwo podeszło do ćwiczeń bardzo chętnie i ż ciekawością. Zadania były dla nich proste, niektórych momentach zostały celowo utrudnione by zachować ich atrakcyjność. Cześć zadań została przeprowadzona na świeżym powietrzu, część w pomieszczeniu zamkniętym.


 

I.                     RÓWNOWAŻNIA.

Zadanie wykonane zostało na placu zabaw, za równoważnie wybrana została krawędź piaskownicy, w związku z tym że była szeroka dodatkowym utrudnieniem by można było sprawdzić jak zachowuje się w przypadku utraty równowagi było zamknięcie oczu.

CHODZENIE DO PRZODU

 

EWA

PRZEMEK

1.       Równowaga

-Potrafi utrzymać równowagę nawet z zamkniętymi oczami,

-stawia stopy równolegle tak, aby palce i pięta kontaktowały się z belką przy każdym kroku,

-czasami zatrzymuje się i spada z belki( tylko  zamkniętymi oczami) idzie stanowczo, nie wacha się.

-Potrafi utrzymać równowagę nawet z zamkniętymi oczami, -stawia stopy równolegle tak, aby palce i pięta kontaktowały się z belką przy każdym kroku,

- nie spada z belki, nie zatrzymuje się, idzie ostrożnie.

2.       Elastyczność postawy

-Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.

Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.

3.       Lateralizacja

Używa jednej strony ciała dla przeciwwagi

Używa jednej strony ciała dla przeciwwagi

4.       Orientacja w przestrzeni

Wie jak ma iść po belce

Wie jak ma iść po belce

CHODZENIE DO TYŁU

 

EWA

PRZEMEK

1.       Równowaga

-Potrafi utrzymać równowagę nawet z zamkniętymi oczami,

-stawia stopy równolegle tak, aby palce i pięta kontaktowały się z belką przy każdym kroku,

-- nie spada z belki, nie zatrzymuje się

- nie odwraca się mimo zamkniętych oczu idzie, stawia stopy  blisko siebie

-Potrafi utrzymać równowagę nawet z zamkniętymi oczami, -stawia stopy równolegle tak, aby palce i pięta kontaktowały się z belką przy każdym kroku,

- nie spada z belki, nie zatrzymuje się, idzie ostrożnie.

- nie odwraca się mimo zamkniętych oczu idzie, stawia stopy  blisko siebie

2.       Elastyczność postawy

-Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.

Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.

3.       Lateralizacja

Używa jednej strony ciała dla przeciwwagi

Używa jednej strony ciała dla przeciwwagi

4.       Orientacja w przestrzeni

Wie jak ma iść po belce, nie ogląda się za siebie,.

Wie jak ma iść po belce, nie ogląda się za siebie.

CHODZENIE DO TYŁU

 

EWA

PRZEMEK

1.       Równowaga

-schodzi z belki ale tylko dlatego iż ma zamknięte oczy i nie widzi belki.

-Z otwartymi oczami nie schodzi z belki.

 

- schodzi z belki ale tylko dlatego iż ma zamknięte oczy i nie widzi belki.

Z otwartymi oczami nie schodzi z belki.

2.       Elastyczność postawy

-Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.

Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.

3.       Lateralizacja

-Przenosi ciężar ciała z jednej nogi na drugą, przesuwa się ruchem w prawo

- brak zakłopotania

- potrafi zmienić kierunek z prawej na lewą stronę,

Przenosi ciężar ciała z jednej nogi na drugą, przesuwa się ruchem w prawo

- brak zakłopotania

- potrafi zmienić kierunek z prawej na lewą stronę,

4.       Orientacja w przestrzeni

Wie jak ma iść bokiem, wie co to znaczy

Wie jak ma iść bokiem, wie co to znaczy

 


II.                   SKAKANIE (pokonywanie siły ciężkości)

 

EWA

PRZEMEK

1.       OBIE NOGI

-złączone stopy,

-korzystania z obu stron ciała

-złączone stopy,

-korzystania z obu stron ciała

2.       PRAWA NOGA

-lewa noga nie odtyka podłogi,

-potrafi zmienić swoją postawę w celu posługiwania się tylko jedną stroną ciała

-prawidłowo skacze na odległość jednego kroku

-lewa noga nie odtyka podłogi,

-potrafi zmienić swoją postawę w celu posługiwania się tylko jedną stroną ciała

prawidłowo skacze na odległość jednego kroku

3.       LEWA NOGA

- prawa noga nie odtyka podłogi,

-potrafi zmienić swoją postawę w celu posługiwania się tylko jedną stroną ciała

-prawidłowo skacze na odległość jednego kroku

- prawa noga nie odtyka podłogi,

-potrafi zmienić swoją postawę w celu posługiwania się tylko jedną stroną ciała

-prawidłowo skacze na odległość jednego kroku

4.       PRZESKAKIWANIE Z NOGI NA NOGĘ

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin