Malicka Aleksandra
PKW1
DIAGNOSTYKA PEDAGICZNA( ZELEGŁE ĆWICZENIA 4 ROK)
Wstęp:
Ze względu na brak możliwości diagnozowania dziecka z Poradni Pedagogicznej, pozwoliłam sobie diagnozować dwójkę rodzeństwa uczęszczającego na zbiórki zuchowe prowadzone przeze mnie od 9 lat. Ewa i Przemek są bliźniakami. Mają 9 lat. Od 6 roku życia uczęszczają na zbiórki zuchowe.
Opis:
Ciąża przebiegała prawidłowo, podczas porodu nie było żadnych komplikacji. Dzieci urodziły się przez cesarskie cięcie ze względu na dużą masę urodzeniową. Ewa urodziła się pierwsza, jest starsza od Przemka o 1 min. Mama dzieci twierdzi że obydwoje nieźle radzą sobie w szkole Wielokrotnie podczas praktyk byłam obecna na ich lekcjach. W klasie pierwszej Przemek miał niewielkie trudności w nauce czytania i pisania, do dziś bardzo nieczytelnie i niestarannie pisze. Poświęca pisaniu bardzo dużo uwagi i energii. Ewa natomiast więcej musi przykładać się do matematyki.
Ewa zdecydowanie lepiej radzi sobie z językiem polskim oraz ćwiczeniami sprawnościowymi, chętniej bierze udział w wycieczkach rowerowych czy konkurencjach sportowych. Przemek można powiedzieć jest umysłem ścisłym, woli matematykę i prace na komputerze, nie lubi uprawiać sportu, ciężko jest go zmobilizować żeby wziął udział w jakiejś konkurencji sportowej. Mama bliźniaków co jakiś czas wzywana jest do szkoły z powodu Przemka. Jego gadulstwa, dyskusji z nauczycielem, i w związku z tym przeszkadzaniem na lekcji.
Rodzeństwo podeszło do ćwiczeń bardzo chętnie i ż ciekawością. Zadania były dla nich proste, niektórych momentach zostały celowo utrudnione by zachować ich atrakcyjność. Cześć zadań została przeprowadzona na świeżym powietrzu, część w pomieszczeniu zamkniętym.
I. RÓWNOWAŻNIA.
Zadanie wykonane zostało na placu zabaw, za równoważnie wybrana została krawędź piaskownicy, w związku z tym że była szeroka dodatkowym utrudnieniem by można było sprawdzić jak zachowuje się w przypadku utraty równowagi było zamknięcie oczu.
CHODZENIE DO PRZODU
EWA
PRZEMEK
1. Równowaga
-Potrafi utrzymać równowagę nawet z zamkniętymi oczami,
-stawia stopy równolegle tak, aby palce i pięta kontaktowały się z belką przy każdym kroku,
-czasami zatrzymuje się i spada z belki( tylko zamkniętymi oczami) idzie stanowczo, nie wacha się.
-Potrafi utrzymać równowagę nawet z zamkniętymi oczami, -stawia stopy równolegle tak, aby palce i pięta kontaktowały się z belką przy każdym kroku,
- nie spada z belki, nie zatrzymuje się, idzie ostrożnie.
2. Elastyczność postawy
-Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.
Koryguje postawę w momencie zagrożenia spadnięcia z przyrządu.
3. Lateralizacja
Używa jednej strony ciała dla przeciwwagi
4. Orientacja w przestrzeni
Wie jak ma iść po belce
CHODZENIE DO TYŁU
-- nie spada z belki, nie zatrzymuje się
- nie odwraca się mimo zamkniętych oczu idzie, stawia stopy blisko siebie
Wie jak ma iść po belce, nie ogląda się za siebie,.
Wie jak ma iść po belce, nie ogląda się za siebie.
-schodzi z belki ale tylko dlatego iż ma zamknięte oczy i nie widzi belki.
-Z otwartymi oczami nie schodzi z belki.
- schodzi z belki ale tylko dlatego iż ma zamknięte oczy i nie widzi belki.
Z otwartymi oczami nie schodzi z belki.
-Przenosi ciężar ciała z jednej nogi na drugą, przesuwa się ruchem w prawo
- brak zakłopotania
- potrafi zmienić kierunek z prawej na lewą stronę,
Przenosi ciężar ciała z jednej nogi na drugą, przesuwa się ruchem w prawo
Wie jak ma iść bokiem, wie co to znaczy
II. SKAKANIE (pokonywanie siły ciężkości)
1. OBIE NOGI
-złączone stopy,
-korzystania z obu stron ciała
2. PRAWA NOGA
-lewa noga nie odtyka podłogi,
-potrafi zmienić swoją postawę w celu posługiwania się tylko jedną stroną ciała
-prawidłowo skacze na odległość jednego kroku
prawidłowo skacze na odległość jednego kroku
3. LEWA NOGA
- prawa noga nie odtyka podłogi,
4. PRZESKAKIWANIE Z NOGI NA NOGĘ
...
sroka54