KONSPEKT Z LEKCJI GIMNASTYKI
PROWADZĄCY:
DYSCYPLINA: gimnastyka
KLASA: 1b gimnazjum, dziewczęta
MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna
CZAS TRWANIA: 45’
PRZYBORY I PRZYŻĄDY: skrzynia, odskocznia, materace, skakanki, ławeczki, szarfy, drabinki
TEMAT: NAUKA SKOKU KUCZNEGO PRZEZ SKRZYNIE
CELE GŁÓWNE LEKCJI:
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
DOZOWANIE
(czas)
UWAGI ORGANIZACYJNO - METODYCZNE
CZĘŚĆ I ORGANIZACYJNO PORZĄDKOWA 15’
1.Czynności organizacyjno – porządkowe
1.Zbiórka w miejscu na linii w półokręgu
2.Sportowe powitanie
3.Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
2’
-Nauczyciel przypomina o zdjęciu zegarków i biżuterii mogących spowodować zagrożenie bezpieczeństwa na Sali
-Dyscyplina całej klasy
2.Motywacja do zajęć
1.Podanie tematu zajęć i omówienie celów lekcji
2.Podanie informacji dotyczących zajęć
3’
3.Rozgrzewka (rozwój psychomotoryki i profilaktyki)
1.Zabawa ożywiająca „Berek lawina”
2.Skłóny T w przód z pogłębieniem
3.Krążenia bioder
4.Krążenia T
5.Rozgrzanie stawów palców, łokciowych i obręczy barkowej
6.Zwis z drabinek i ugięcie NN
7.Brzuszki
8.Wznosy klatki piersiowej w górę
9.Przy drabinkach wymachy PN i LN
10.Bieg po przekątnej Sali:
-wieloskoki
-przejście na czworakach
-bieg tyłem do połowy a od drugiej połowy przodem
-„cwał biegiem”
-przekładanka
-bieg, na sygnał wyskok w górę
10’
-Metoda zadaniowo – klasyczna
-Metoda zadaniowo – ścisła
-Ustawienie w rozsypce
CZĘŚĆ II GŁÓWNA 25’
4.Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności oraz rozwijanie zdolności twórczych
1.Ćwiczenia przygotowawcze:
a) Taczki
b) Wierzganie konia
c) Przeskoki przez partnera
d) Skoki zajęcze
e) Przeskoki kuczne przez ławeczkę
f) Nauka odbicia z odskoczni:
-odbicie z miejsca
-odbicie po naskoku z marszu
-odbicie po naskoku z biegu
-nauka ułożenia rąk na skrzyni
2.Bieg, odbicie z odskoczni i naskok na skrzynie do przysiadu
3.Z marszu naskok na odskocznie, odbicie i skok kuczny przez 3 części skrzyni
4.Skok z rozbiegu przez 3 części skrzyni
5.Skok kuczny przez skrzynie lądowanie na obie nogi do postawy stojąc – ręce w bok
6.W tym czasie kiedy kilku uczniów będzie wykonywać skok przez skrzynie reszta będzie pracować na stanowiskach:
a) Przeskoki przez skakankę
b) Przeskoki przez ławeczkę
c) Brzuszki przy drabinkach
d) Przeplatanie szarf
8’
X2
CZĘŚĆ III KOŃCOWA 4’
5.Uspokojienie organizmu
1.W marszu głęboki wdechy za wznosem RR w górę
1’
6.Czynności organizacyjne i wychowawczo – dydaktycznie
1.Uporządkowanie boiska i sprzętu
2.Zbiórka w szeregu
3.Omówienie istotnych momentów lekcji
-Uczniowie pomagają posprzątać sale gimnastyczną, odnoszą przyrządy na swoje miejsce
-Nauczyciel omawia najczęściej występujące błędy
7.Nastawienie do samodzielnych zadań ruchowych
1.Podanie instrukcji do samodzielnej pracy
2.Pożegnanie okrzykiem
8.Uwagi o lekcji
draco1920