Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
Rozrzucone szyszki”- zabawa ruchowa.
„Dmuchamy na wiatraczki”- ćwiczenia oddechowe.
„Jabłka”- na podstawie piosenki rozmowa na temat darów jesieni z sadu i ogrodu.
„Czy to już jesień?”- wycieczka na działki, zbieranie różnych liści i owoców do kącika przyrody, dostrzeganie zmian w przyrodzie.
przyrod-nicza
językowa
zdrowotna
Dziecko:
-w kilku słowach opowiada treść piosenki
-rozumie pojęcia: sad, ogród warzywny, dokonuje podziału na owoce i warzywa
-mówi o zauważonych zmianach w przyrodzie, w wyglądzie drzew, nazywa owoce i drzewa, z których one spadły
„Kasztanki”- zabawa ruchowa przy śpiewie nauczycielki, rytmiczne wypowiadanie, wystukiwanie i wyklaskiwanie nazw drzew.
Drzewo jesienne” – praca przestrzenna z różnorodnego materiału ( gałązki, papier kolorowy, kapsle, plastelina)
-potrafi poruszać się rytmicznie przy piosence, rytmicznie wypowiada, wystukuje i wyklaskuje nazwy drzew
-łączy wg własnego pomysłu przygotowany materiał tworząc drzewko jesienne
„Piłeczki”- zabawa z elementem podskoku.
„Czyj to głos?”- ćwiczenia słuchowe.
„O, czyli owocowe owale”- wprowadzenie litery o, O w trakcie porównywania kształtu owoców zgromadzonych w kąciku przyrody. Ćwiczenia słuchowo- wzrokowo- ruchowe kształtujące znajomość wprowadzonej głoski i litery wg G. Domanna i Z. Bogdanowicz.
-zna głoskę i literę o, O, rozpoznaje i odczytuje ją w wyrazach, tworzy z nią słowa, dzieli je na sylaby i głoski, kreśli jej kształt podczas słuchania piosenki „Literka O”, ćwiczy koordynację oka i ręki
„Jaki jest cukier?”- w kąciku badawczym sprawdzanie właściwości cukru.
„Kto sok pije długo żyje”- tworzenie haseł- rymowanek związanych ze zdrowym żywieniem.
Praca w zespołach, kształcenie umiejętności współpracy.
wie jaki smak ma cukier, kiedy się rozpuszcza, zna jego zastosowanie
-mówi o najbardziej lubianych sokach, układa o nich rymowanki
Liście na wietrze”- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń oddechowych.
„Co jest do pary?” –na podstawie wierszy„Psotne buty” i „Łata i dziura” wprowadzenie liczby i cyfry 2, pojęcia „para”. Praca z książką –str.42,45
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową nr 5 przy muzyce metoda Labana i Orffa, wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką.
matema-tyczna
ruchowa
muzyczna
-dobiera przedmioty do pary, wykonuje odciski dłoni, porównuje je
-potrafi przeliczać liczebnikami głównymi utworzone zbiory przedmiotów, porównuje ich liczebność, tworzy pary
-umiejętnie łączy ruch z muzyką.
„Świat bez tajemnic”- zapoznanie ze zjawiskiem zmiany barwy liści- na podstawie wiersza „ O czym mówią liście? O barwach oczywiście”.
„Kolorowe liście”- ćwiczenia graficzne (wcześniej oglądanie liści przez lupę) , rysowanie linii ciągłych bez odrywania dłoni od kartki, wypełnianie konturów.
-próbuje dociekać, poszukiwać odpowiedzi na pytanie, wyciąga wnioski na podstawie własnych obserwacji i treści
-rysuje pośladach linie ciągłe, wypełnia kolorem kontury liści
„Kasztanki” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.
„Języczek wędrowniczek” – ćwiczenie narządów mowy.
„Barwy, kształty i smaki owoców”- rozpoznawanie różnymi zmysłami(dotyku, węchu i smaku) kształtu i nazwy owocu.
„Sałatka owocowa”- praca w zespołach.
„Woogie-boogie” –nauka pląsu, taniec przy piosence, rozróżnianie lewej i prawej strony ciała. Książka str. 74
techniczna
-zna charakterystyczne cechy owoców z naszych sadów, rozpoznaje je różnymi zmysłami
-umie wykonać sałatkę owocową według instrukcji, przestrzega zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa
„Kto odnajdzie obrazek?”- analiza dźwiękowa z zespołem).
„ Na straganie”- inscenizacja utworu J. Brzechwy. Kształcenie mowy dialogowej.
-wyodrębnia pierwszą głoskę w nazwie obrazka
-podejmuje rolę w inscenizacji, recytuje określoną kwestię
„Zrywamy jabłka”- zabawa ruchowa z elementem wspinania.
„Dmuchamy na chusteczkę”- ćwiczenia oddechowe”
„Pasowanie na zerówkowicza” -
odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie,
wspomaganie procesu adaptacji dzieci do przedszkola, tworzenie warunków do nabywania doświadczeń społecznych i budowania pozytywnego obrazu własnego „Ja”.
społeczna
-bierze czynny udział w zabawie, śpiewa, recytuje, rozwiązuje zagadki, słucha, rozumie i wykonuje polecenia nauczycielki
„Jutro dzień chłopaka” – wykonanie niespodzianek przez dziewczynki, złożenie życzeń, wspólna zabawa.
- potrafi wspólnie z innymi sprawić niespodziankę kolegom i razem się bawić.
1
modzelewski1