„Witamy jesień” –6-l.doc

(43 KB) Pobierz
miesiąc wrzesień - 2006

„Witamy jesień” –6-l

 

 

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

Rozrzucone szyszki”- zabawa  ruchowa.

 

„Dmuchamy na wiatraczki”- ćwiczenia oddechowe.

„Jabłka”- na podstawie piosenki rozmowa na temat darów jesieni z sadu i ogrodu.

 

 

„Czy to już jesień?”- wycieczka na działki, zbieranie różnych liści i owoców do kącika przyrody, dostrzeganie zmian w przyrodzie.

 

 

przyrod-nicza

językowa

zdrowotna

Dziecko:

-w kilku słowach opowiada treść piosenki

-rozumie pojęcia: sad, ogród warzywny, dokonuje podziału na owoce i warzywa

-mówi o zauważonych zmianach w przyrodzie, w wyglądzie drzew, nazywa owoce i drzewa, z których one spadły

 

„Kasztanki”- zabawa ruchowa przy śpiewie nauczycielki, rytmiczne wypowiadanie, wystukiwanie i wyklaskiwanie nazw drzew.

Drzewo jesienne” – praca przestrzenna z różnorodnego materiału ( gałązki, papier kolorowy, kapsle, plastelina)

 

-potrafi poruszać się rytmicznie przy piosence, rytmicznie wypowiada, wystukuje i wyklaskuje nazwy drzew

-łączy wg własnego pomysłu przygotowany materiał tworząc drzewko jesienne

Piłeczki”- zabawa z elementem podskoku.

„Czyj to głos?”- ćwiczenia słuchowe.

 

 

„O, czyli owocowe owale”- wprowadzenie litery o, O w trakcie porównywania kształtu owoców zgromadzonych w kąciku przyrody. Ćwiczenia słuchowo- wzrokowo- ruchowe kształtujące znajomość wprowadzonej głoski i litery wg G. Domanna i Z. Bogdanowicz.

 

 

 

 

przyrod-nicza

 

 

językowa

 

zdrowotna

-zna głoskę i literę o, O, rozpoznaje i odczytuje ją w wyrazach, tworzy z nią słowa, dzieli je na sylaby i głoski, kreśli jej kształt podczas słuchania piosenki „Literka O”, ćwiczy koordynację oka i ręki

„Jaki jest cukier?”- w kąciku badawczym sprawdzanie właściwości cukru.

„Kto sok pije długo żyje”- tworzenie haseł- rymowanek związanych ze zdrowym żywieniem.

Praca w zespołach, kształcenie umiejętności współpracy.

wie jaki smak ma cukier,  kiedy się rozpuszcza, zna jego zastosowanie

-mówi o najbardziej lubianych sokach, układa o nich rymowanki

Liście na wietrze”- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń oddechowych.

 

 

 

 

 

 

 

„Co jest do pary?” –na podstawie wierszy„Psotne buty” i „Łata i dziura” wprowadzenie liczby i cyfry 2, pojęcia „para”. Praca z książką –str.42,45

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową nr 5  przy muzyce metoda Labana i Orffa, wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką.

 

matema-tyczna

językowa

 

zdrowotna

 

 

 

 

ruchowa

muzyczna

-dobiera przedmioty do pary, wykonuje odciski dłoni, porównuje je

-potrafi przeliczać liczebnikami głównymi utworzone zbiory przedmiotów, porównuje ich liczebność, tworzy pary

-umiejętnie łączy ruch z muzyką.

 

„Świat bez tajemnic”- zapoznanie ze zjawiskiem  zmiany barwy liści- na podstawie wiersza „ O czym mówią liście? O barwach oczywiście”.

„Kolorowe liście”-  ćwiczenia graficzne (wcześniej oglądanie liści przez lupę) , rysowanie linii ciągłych bez odrywania dłoni od kartki, wypełnianie konturów.

-próbuje dociekać, poszukiwać odpowiedzi na pytanie, wyciąga wnioski na podstawie własnych obserwacji i treści

-rysuje pośladach linie ciągłe, wypełnia kolorem kontury  liści

„Kasztanki” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.

 

„Języczek wędrowniczek” – ćwiczenie narządów mowy.

 

 

„Barwy, kształty i smaki owoców”- rozpoznawanie różnymi zmysłami(dotyku, węchu i smaku) kształtu i nazwy owocu.

„Sałatka owocowa”- praca w zespołach.

„Woogie-boogie” –nauka pląsu, taniec przy piosence, rozróżnianie lewej i prawej strony ciała. Książka str. 74

przyrod-nicza

zdrowotna

 

 

techniczna

 

ruchowa

muzyczna

-zna charakterystyczne cechy owoców z naszych sadów,  rozpoznaje je różnymi zmysłami

-umie wykonać sałatkę owocową według instrukcji, przestrzega zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa

„Kto odnajdzie obrazek?”- analiza dźwiękowa z zespołem).

„ Na straganie”- inscenizacja utworu J. Brzechwy. Kształcenie mowy dialogowej.

-wyodrębnia pierwszą głoskę w nazwie obrazka

 

-podejmuje  rolę w inscenizacji, recytuje określoną kwestię

Zrywamy jabłka”- zabawa ruchowa z elementem wspinania.

„Dmuchamy na chusteczkę”- ćwiczenia oddechowe”

„Pasowanie na zerówkowicza” -

odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie,

wspomaganie procesu adaptacji dzieci do przedszkola, tworzenie warunków do nabywania doświadczeń społecznych i budowania pozytywnego obrazu własnego „Ja”.

 

 

 

 

językowa

zdrowotna

społeczna

muzyczna

-bierze czynny udział w zabawie, śpiewa, recytuje, rozwiązuje zagadki, słucha, rozumie i wykonuje polecenia nauczycielki

„Jutro dzień chłopaka” – wykonanie niespodzianek przez dziewczynki, złożenie życzeń, wspólna zabawa.

 

 

- potrafi wspólnie z innymi sprawić niespodziankę kolegom i razem się bawić.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin