WSM_00-03-60_pl.pdf

(79 KB) Pobierz
745335365 UNPDF
00:03-60
Wydanie 1 pl
Przegląd karoserii i elementów
związanych z bezpieczeństwem
Procedury
Spis treści
Informacje ogólne ............................................................... 2
Procedury
............................................................... 3
1 711 842
© Scania CV AB 1999-06, Sweden
745335365.001.png 745335365.002.png 745335365.003.png 745335365.004.png
Informacje ogólne
Informacje ogólne
W celu poprawienia jakości dostarczanych
klientom autobusów, w niektórych krajach
wprowadzono przegląd nadwozia oraz
kontrolę elementów związanych z
bezpieczeństwem dokonywanych na
nadbudowie podwozi autobusów Scania.
Zgodnie z tym autobus, niezależnie od jego
przeznaczenia, powinien zostać poddany
przeglądowi karoserii i elementów
związanych z bezpieczeństwem w
sąsiedztwie producenta nadwozia, aby bez
problemów mógł zostać dostarczony do
dealera. Następnie dealer przeprowadza
przed dostarczeniem pojazdu klientowi
rutynowy przegląd przedsprzedażny.
W założeniu przegląd powinien być
przeprowadzany przez warsztat firmy
Scania znajdujący się w sąsiedztwie firmy
produkującej nadwozia autobusowe. Dzięki
temu jakiekolwiek zauważone usterki mogą
zostać usunięte przez producenta nadwozia
przed zakończeniem prac nad autobusem i
przygotowaniem do dostawy.
Informacje dotyczące programu czynności
znajdują się w Grupie głównej 0, Przegląd
karoserii i elementów związanych z
bezpieczeństwem. Ponadto, w trakcie tego
przeglądu, powinny zostać także
sprawdzone plomby ogranicznika prędkości
oraz tachografu.
Wskazówka: Celem przeglądu jest
sprawdzenie czy konstrukcja nadwozia nie
wpływa ujemnie na funkcjonowanie pod-
wozia, grożąc jego uszkodzeniem, nie
ogranicza przeglądów ani napraw, a ponad
wszystko, czy nie występują problemy
mogące wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy.
Czas poświęcony na przegląd
przedstawiony jest w podręczniku czasów
standardowych firmy Scania, zaś koszt,
zgodnie refundacją gwarancyjną,
pokrywany jest całkowicie przez firmę
Scania. Warsztat firmy Scania
przeprowadzający kontrolę powinien
wykorzystać, poprzez importera, istniejące
procedury refundacji roszczeń
gwarancyjnych.
2
© Scania CV AB 2000, Sweden
0010g94o.mkr
 
Procedury
Procedury
Producent nadwozia rezerwuje w
najbliższym autoryzowanym warsztacie
firmy Scania wstępny termin
przeprowadzenia przeglądu, około tygodnia
przed ukończeniem autobusu i potwierdza
rezerwację (data i czas) dwa dni przed
zakończeniem prac. Aby przegląd mógł
zostać przeprowadzony, autobus musi być
udostępniony warsztatowi firmy Scania na
okres minimum dwóch dni. Czas ten oraz
czas wymagany na usunięcie usterek
powinien być wzięty pod uwagę przez
producenta nadwozia przy potwierdzaniu
daty dostarczenia pojazdu do klienta =
(zwykle głównego agenta działu sprzedaży/
dealera).
za niego odpowiedzialny. Zapewnić paliwo
w ilości wystarczającej do pokonania
potrzebnej drogi i jazdy próbnej. Firma
Scania pokryje koszty paliwa i uzupełnienia
oleju zgodnie z wyszczególnieniem
odpowiednich punktów w raporcie.
Autoryzowany warsztat firmy Scania
powinien przeprowadzić przegląd zgodnie z
punktami raportu oraz procedurą prac:
Utworzyć wymaganą liczbę kopii
protokołu.
1 Wpisać dane dotyczące klienta.
2 Zaznaczyć każdy zakończony element
znakiem "X" w odpowiedniej kolumnie.
Zaleca się, aby producent nadwozia i
warsztat firmy Scania uzgodnili kwestie
dotyczące zasad transportu pomiędzy
swoimi siedzibami. Jeśli obie strony się
zgodzą, personel firmy Scania może
przeprowadzić kontrolę ukończonego
autobusu na terenie producenta nadwozia.
3 Podpisać naklejkę, nr. części 1 587 672,
po zakończeniu przeglądu i przykleić ją
do przedniej szyby, jako potwierdzenie
dla sprzedawcy, że przeprowadzony
został przegląd pojazdu.
4 W przypadku wykrycia usterek
nadwozia, które wpływają na
funkcjonowanie elementów podwozia
należy odnotować to w protokole. Na
ostatniej stronie wpisać numer
protokołu i elementu oraz odnotować
usterkę.
Wskazówka: Jeśli przegląd przeprowadzany
jest na terenie producenta nadwozia, w
trakcie jego trwania nie można wykonywać
żadnych prac związanych z autobusem, aby
przegląd mógł przebiegać bez zakłóceń.
Jeśli wcześniej nie dopełniono spraw
związanych z ubezpieczeniem, obie strony
powinny wykupić polisę ubezpieczeniową
obejmująca czas trwania przeglądu.
Wskazówka: W przypadku nie wykrycia
usterek, na ostatniej stronie protokołu
wpisać OK.
We wstępnej fazie przeglądu karoserii i
elementów związanych z bezpieczeństwem
personel firmy Scania wraz z personelem
producenta nadwozia oraz warsztatu
Scania, jak również reprezentantem
głównego agenta powinni wspólnie omówić
formularz protokołu i procedury pracy.
Dostarczyć autobus, jeśli tak uzgodniono,
do najbliższego autoryzowanego warsztatu
firmy Scania, którego personel
przeprowadzi przegląd autobusu i przez
okres pobytu autobusu w warsztacie będzie
0010w13o.mkr
© Scania CV AB 2000, Sweden
3
 
Procedury
Zastosowanie się do ostatniego punktu jest
ważne. Po pierwsze, informuje producenta
nadwozia co należy w autobusie naprawić i
zmodyfikować w procesie produkcji. Po
drugie, informuje fabrykę Scania o
wszystkich problemach, na które producent
nadwozia napotyka podczas jego
wytwarzania.
Scania może wykonać te prace i wystąpić o
zwrot kosztów od producenta nadwozia.
Wskazówka: Dalszego przeglądu nie
wykonuje się. Zakłada się, że producent
nadwozia usunie wszystkie wykryte usterki.
W szczególnych przypadkach
przedstawiciel ds. sprzedaży firmy Scania
może zażyczyć sobie, aby dokonano
przeglądu innych elementów. W tym
przypadku należy przygotować osobną
umowę pomiędzy agentem firmy Scania a
autoryzowanym warsztatem.
Jeśli plomby na ograniczniku prędkości lub
tachometrze są uszkodzone, producent
nadwozia powinien je wymienić na nowe na
swój własny koszt, ponieważ jest on
odpowiedzialny za otwarcie tego
przetestowanego i zabezpieczonego
fabrycznie wyposażenia. Zaplombować
należy zgodnie z zaleceniami znajdującymi
się w Podręczniku producenta autobusu.
WAŻNE! Przegląd ten przeprowadzany jest
dla celów wewnętrznych w ramach
struktury organizacyjnej firmy Scania.
Protokół takiego przeglądu nie może być
dokumentem kontraktowym i w żadnym
przypadku nie można go jako takiego
wykorzystywać ani też odwoływać się do
niego. Ponieważ przegląd ten przeznaczony
jest wyłącznie do użytku wewnętrznego,
przedsiębiorstwo Scania nie gwarantuje
jego rezultatów ani tego, że kontrola
zostanie wykonana. W konsekwencji, za
sprawy związane z tym przeglądem
przedsiębiorstwo Scania nie przyjmuje
żadnej, ani związanej z umową ani nie
wynikającej z umowy odpowiedzialności.
Do obowiązków warsztatu firmy Scania
należy dopilnowanie, aby producent
nadwozia otrzymał kopię protokołu, nawet
jeśli nie zostały wykryte usterki, znajdujące
się w zakresie jego odpowiedzialności.
Oddając autobus do producenta nadwozia,
przedstawiciele warsztatu odpowiedzialni
są za dopilnowanie, aby zauważone usterki
zostały usunięte przed dostarczeniem
pojazdu.
Warsztat Scania przeprowadzający przegląd
powinien wykorzystać za pośrednictwem
importera istniejące procedury roszczeń
gwarancyjnych. Każdy dokument, jeden dla
przeglądu podwozia i jeden dla przeglądu
elementów dotyczących bezpieczeństwa,
wraz z dołączonym odpowiednim raportem
powinny zostać wysłane przez warsztat
przeprowadzający przegląd do głównego
agenta. Dokumenty są następnie
przekazywane do firmy Scania zgodnie ze
standardowymi procedurami.
W przypadku wykrycia usterek, za które
odpowiedzialność ponosi firma, należy je
usunąć i wystąpić o zwrot kosztów od firmy
Scania zgodnie ze standardowymi
procedurami. Informacje o usterkach, za
które odpowiedzialny jest producent
nadwozia przekazywane są
zainteresowanemu. Producent nadwozia
powinien następnie usterki te usunąć. W
przypadku jednak, gdy uzgodniono
stosowne porozumienie, warsztat firmy
4
© Scania CV AB 2000, Sweden
0010w13o.mkr
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin