KONSPEKT ZAJĘĆ REWALIDACYJNO- WYCHOWAWCZYCH
TEMAT: Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie od 0 do 10.
CELE OPERACYJNE ZAJĘĆ: uczeń
· rozpoznaje cyfry
· wskaże żądaną cyfrę
· zna kolejność cyfr
· wie, która cyfra jest mniejsza lub większa
· ćwiczy sprawność manualną
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
· cyfry z kartonu
· liczyła
METODY NAUCZANIA:
· ćwiczenia,
FORMA NAUCZANIA:
· indywidualna
Powitanie ucznia oraz przedstawienie celu zajęć.
I ETAP: Przypomnienie cyfr
ĆWICZENIE 1
Nauczycie rozkłada cyfry w złej kolejności. Uczeń ma za zadanie ułożyć cyfry najpierw w kolejności rosnącej później w kolejności malejącej.
ĆWICZENIE 2
Nauczyciel na wyrywki wypytuje z cyfr. Uczeń z rozłożonych cyfr wskazuje dane cyfry.
ĆWICZENIE 3
Nauczyciel z rozłożonych cyfr wybiera dwie cyfry. Uczeń ma za zadanie wskazać, która cyfra jest mniejsza, a która większa.
II ETAP: Dodawanie i odejmowanie
Nauczyciel pisze na kartce papieru przykład działania. Uczeń ma za zadanie :
-przeczytać to działanie,
-przeliczyć na liczydłach lub w pamięci to działanie,
-z pomocą nauczyciela wpisać wynik na kartkę
Zakończenie zajęć-podsumowanie.
Zwrócenie uwagi na sukcesy ucznia (prawidłowo wykonane ćwiczenia) oraz pokazanie nad czym należy jeszcze popracować.
Nauczyciel dziękuje dziecku za jego aktywny udział w zajęciach i żegna się z nim.
Agnieszka Drozd
gabikola