Sciąga na obsługę.doc

(24 KB) Pobierz
<<Badania stanu tech

<<Badania stanu tech. Silnika należą do gr. Badań kontrolnych, które obejmują próby i pomiary umożliwiające ocenę działania silnika i określenia stopnia zużycia jego elementów.

Podstawowymi el. silnika, których stan tech. wpływa bezpośrednio na efektywność pracy są: mechanizm tłokowo-korbowy i mech. rozrządu, a szczególnie połączenia tłok-pierścienie tłokowe, gładź cylindra, komora sprężania, zawory. Na pracę silnika wpływ ma również: działanie ukł. zasilania i zapłonowego.

<<Badania określające stan silnika>>:

-oględziny i osłuchiwanie sil.

-pomiar ciś. sprężania.

-pom. Szczelność cylindrów

-ocenę stanu tech. Łożysk gł. I korbowych

-pom. Podciśnienia wrudze dolotowej

-kontrola ukł wtryskowego i stopnia zadymienia spalin

 

<<Pomiar Ciś. sprężania.>>

Wzór p=k*e

k- współczyn. zależy od rodzaju silnika

k=0.12-0.13 ZI    k=0.17-1.2 ZS   k=0.095-0.1 2T

e-stopień sprężania

Różnica ciś. sprężania pomiędzy cylindrami max 10 % najwyższego odczytu.

Spadek ciś. spręż. O 15-20% świadczy o zużyciu tłoków, cylindrów, pierścieni i zaworów.

Kwalifikuje silnik do naprawy.

 

<<Pomiar szczelności cylindra>>

-doprowadzić silnik do temp. pracy.

-odkręcić wszystkie świece i wtryskiwacze

-ustawić tłok badanego cylind. W końcu suwu sprężania. wg. znaków fabrycz.

-podłączyć próbnik do spręż. powietrz. I otworu świecy lub wtrysku.

-otworzyć zawór spręż. powietrz.

-odczytać wartość spadku coś w %

-porównać odczyt z wartościami krytycznymi.

<<<<<<<<<<<<<<TABELA>>>>>>>>>>.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin