uczucia - scenariusz zajęć.doc

(35 KB) Pobierz
Temat: Uczucia

Scenariusz zajęć z edukacji zdrowotnej

 

Temat: Uczucia.

 

Cel: Zwiększenie empatii i wrażliwości na uczucia innych.

 

Cele operacyjne:

·         Rozpozna i nazwie uczucia wyrażone mimiką i zachowaniem zewnętrznym.

·         Umiejętnie wypowiada się na temat uczuć.

·         Doświadczy bogactwa sposobu ujawniania uczuć.

·         Wyjaśni znaczenie rozpoznawania, rozumienia i interpretowania uczuć swoich i innych.

 

Metody:

·         Niedokończonego zdania

·         Metoda wysp

·         Scenki dramowe

 

Formy organizacyjne:

·        Zbiorowa

·        Grupowa

·        Indywidualna

 

Środki dydaktyczne:

·        Karty pracy

·        Ilustracje twarzy o różnej mimice

·         

 

Przebieg zajęć:

I Faza orientacji:

-        zabawa „fląse-madąse” i „wyrazy z ó niewymiennym”.

-        Rozmowa: rozpoznawanie uczuć i nazywanie ich.

-        Rozpoznawanie uczuć i nazywanie ich, przez uczniów, na podstawie ilustracji twarzy o różnej mimice.

-        Zdefiniowanie słowa: „uczucie”.

 

II Faza diagnozowania wiedzy:

-        Wypełnianie kart pracy (niedokończone zdania):

Czuję się dobrze, gdy…

Czuję się zły, gdy…

Boję się, gdy…

Jestem szczęśliwy, gdy…

              Odczytanie i rozmowa na temat odpowiedzi.

-        Umiejscowienie pozytywnych i negatywnych uczuć na sylwetce ludzkiej

-        Wypełnienie dużej sylwety

-        Rozmowa na temat możliwych skutków kumulowania emocji w jednym miejscu.

-        Jak czujesz się w sytuacji, gdy…- metoda wysp. (Kartki z nazwami uczuć rozłożone są na podłodze w różnych miejscach. W zależności od czytanej przez nauczyciela sytuacji uczniowie stają przy kartce z uczuciem, które wówczas im towarzyszy.)

·        Boli cię żołądek?

·        Idziesz do kina?

·        Idziesz do dentysty?

·        Jedziesz z rodziną na wakacje?

-        Rozpoznawanie uczuć przedstawionych przez dzieci

-        Nauka piosenki „Uśmiech”.

 

„Uśmiech”

 

Ludzie lubią być poważni, tak jak wrona albo szpak

A mnie ta powaga drażni i dlatego śpiewam tak.

 

Ref. Uśmiechnij się choć raz, za uśmiech nie zapłacisz,

        Uśmiechnij się choć raz i nie bój się, że stracisz.

 

Spójrz, z uśmiechem ci do twarzy, bardzo ładną buzie masz.

Gdy okazja się nadarzy, śmiej się głośno w każdy czas.

 

-        Budowanie z własnych ciał pomników przedstawiających wybrane przez grupę uczucie.

 

Ewaluacja:

-        Uczniowie rysują buzie, przedstawiają kolory z jakimi kojarzą się im  różne uczucia, przedstawiają scenki dramowe lub piszą opowiadanie o uczuciach.

 

 

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin