Materialy pomocnicze (1)(1).pdf

(4894 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Materiały pomocnicze dla ucznia i nauczyciela do
Kwestionariuszy rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasach I–III
Uwagi ogólne:
WSTĘP
Kwestionariusz nie jest testem, lecz narzędziem przesiewowym służącym do orientacyjnej – szacun-
kowej oceny możliwości dziecka w poszczególnych sferach rozwoju. Powinien być podsumowaniem
wiedzy o dziecku, którą nauczyciel gromadzi podczas wszystkich kontaktów z uczniem: w trakcie
lekcji i poza nimi.
Do Kwestionariuszy dołączono materiały, dzięki którym nauczyciel ma możliwość obserwować, wjakim
stopniu dziecko opanowało umiejętności niezbędne w nauce czytania i pisania. W materiałach znalazły się
zadania, których nie należy traktować jako zadań testowych. Mają one stworzyć sytuację, w której można
zaobserwować oceniane zachowanie dziecka. Dziecko nie musi wykonać zadania w całości. Jeżeli uczeń
wykona całe zadanie poprawnie, należy przyznać mu 5 punktów. Jeśli wykona większość zadania, otrzyma
4 punkty, a kiedy poradzi sobie z połową zadania – dostanie 3 punkty.
1
884169365.020.png 884169365.021.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 8 –
przykład zadania
Przyjrzyj się uważnie obrazkom. Znajdź i zaznacz jak największą liczbę szczegółów, którymi się
różnią.
stwierdzenie 9 –
przykład zadania
Połącz linią w jednakowym kolorze:
a) takie same figury
2
884169365.022.png 884169365.023.png 884169365.001.png 884169365.002.png 884169365.003.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
b) takie same cyfry
3 6 9 3 6 9
9 3 6 9 3 6
c) takie same litery
M W N M W N
N M W N M W
stwierdzenie 10 –
przykład zadania
W każdym rzędzie otocz pętlą elementy położone inaczej niż pozostałe.
4444444
4
44
4444 4
4
3
884169365.004.png 884169365.005.png 884169365.006.png 884169365.007.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 11 –
przykład zadania
W każdym rzędzie podkreśl litery lub cyfry, które są zapisane inaczej niż pozostałe.
ppppppppppp
ppppppp
pppp
PPPPPPPPPP
PP
PPPPPPPPPPP
bbbbbbbbbbb
b bbbbbbbbbb
BBBBB
BBBBBBBBB
BBBBBBBBB
111111111
111111111111
111
66669666666666666666666669
33333333
33
33333333333
EEEE
E
EEEEEEEEEEEEEEEE
stwierdzenie 13 –
przykład zadania
Wytnij figury.
4
884169365.008.png 884169365.009.png 884169365.010.png 884169365.011.png 884169365.012.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 14 i 15 –
przykład zadania
Przyjrzyj się figurom. Narysuj takie same w ramce poniżej. Pokoloruj koło, zakreskuj kwadrat i trójkąt.
stwierdzenie 16 –
przykład zadania
Rysuj szlaczek po śladzie.
5
884169365.013.png 884169365.014.png 884169365.015.png 884169365.016.png 884169365.017.png 884169365.018.png 884169365.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin