117. Przedstawiony znak zobowiązuje kierującego :
A - do zatrzymania się przed znakiem,
B - do ustąpienia pierwszeństwa,
C - do zatrzymania się przed znakiem i przed skrzyżowaniem.
118. Przedstawiony znak :
A - oznacza nakaz używania łańcuchów przeciwpoślizgowych,
B - jest znakiem informacyjnym,
C - oznacza zakaz używania łańcuchów przeciwpoślizgowych.
119. Przedstawiony znak oznacza :
A - początek obszaru, w którym prędkość jest ograniczona do
50km/h,
B - zabytek rozumiany jako dobro kultury,
C - punkt widokowy.
120. Przedstawiony znak :
A - nakazuje kierowcom samochodów osobowych włączenie
świateł mijania,
B - oznacza początek tunelu,
C - oznacza zabytek rozumiany jako dobro przyrody (jaskinię).
121. Przedstawiony znak :
A - oznacza pas ruchu dla autobusów,
B - oznacza pas ruchu dla pojazdów wykonujących odpłatny
przewóz osób na regularnych liniach,
C - jest znakiem informacyjnym.
122. Przedstawiony znak poziomy oznacza :
A - linię ostrzegawczą,
B - linię prowadzącą,
C - linię krawędziową.
123. Przedstawiony znak poziomy oznacza :
A - nakaz skrętu w lewo na najbliższym skrzyżowaniu,
B - nakaz wjazdu na lewy pas ruchu,
C - nakaz jazdy z lewej strony znaku.
124. Sygnał zielony na sygnalizatorze :
A - zawsze zezwala na wjazd na skrzyżowanie,
B - zezwala na wjazd za sygnalizator,
C - nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli wjazd ten
utrudniłby opuszczenie jezdni rowerzystom.
125. Sygnał zielony na sygnalizatorze kierunkowym
dla skręcających w lewo :
A - oznacza bezkolizyjny przejazd przy lewoskręcie,
B - zabrania zawracania na tym skrzyżowaniu,
C - nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli wjazd
ten utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym.
126. Czerwony sygnał migający przed przejazdem kolejowym
oznacza dla kierującego ,
A – bezwzględny zakaz jazdy ,
B – ostrzeżenie ze za chwilę po zapaleniu się ciągłego sygnału
czerwonego obowiązywać będzie zakaz jazdy ,
C – ostrzeżenie ze przejazd jest nie strzeżony .
127. Kierujący widząc taki znak:
A - może wjechać samochodem ciężarowym z naczepą,
B - może wjechać samochodem osobowym z przyczepą
dwuosiową,
C - może wjechać ciągnikiem rolniczym z przyczepą jednoosiową.
128. Widząc taki znak można wyprzedzić:
A - rower wielośladowy (wózek rowerowy),
B - ciągnik rolniczy bez przyczepy,
C - motorower z przyczepą.
129. Wjazd za sygnalizator jest zabroniony jeżeli:
A - nie wszyscy rowerzyści opuścili jezdnię,
B - wyświetlany jest sygnał czerwony,
C - wyświetlany jest sygnał żółty migający
130. Widząc znak ostrzegawczy umieszczony na drodze, na której
dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h,
kierujący winien spodziewać się miejsca niebezpiecznego w
odległości:
A - od 100 m do 150 m od miejsca ustawienia znaku,
B - od 150 m do 300 m od miejsca ustawienia znaku,
C - od 50 m do 100 m od miejsca ustawienia znaku.
131. Niżej przedstawiony znak “ograniczenie prędkości”
obowiązuje od miejsca jego ustawienia do miejsca:
A-umieszczenia znaku oznaczającego koniec obszaru zabudowanego,
B-umieszczenia znaku oznaczającego początek strefy zamieszkania,
C-umieszczenia znaku wprowadzającego inną dopuszczalną prędkość.
132. Niżej przedstawiony sygnalizator umieszczony przed
skrzyżowaniem:
A - zezwala na skręcenie w prawo w najbliższą jezdnię bez
konieczności zatrzymania się przed sygnalizatorem,
B - zezwala na skręcenie w prawo w najbliższą jezdnię pod warunkiem zatrzymania się przed sygnalizatorem,
C - zezwala na skręcanie w prawo w najbliższą jezdnię bez konieczności
zatrzymania się przed sygnalizatorem, pod warunkiem nie
spowodowania utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.
133.Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela jeżeli :
A – nie utrudnia ruchu oraz nie zagraża jego bezpieczeństwu,
B – utrudnia ruch ,
C – zagraża bezpieczeństwu ruchu.
134. Ciągnik rolniczy powinien być wyposażony:
A – światła hamowania “ STO P “,
B – światła cofania ,
C – kierunkowskazy .
135. Światła odblaskowe tylne w przyczepie powinny być widoczne
przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej :
A – 300 m ,
B – 300 m jeżeli są oświetlone światłami mijania innego pojazdu ,
C – 150 m jeżeli są oświetlone światłami drogowymi innego
pojazdu .
136. Samochód ciężarowy może być wyposażony w ogumienie
pneumatyczne:
A - różnej konstrukcji na kołach jednej osi,
B - takiej samej konstrukcji na kołach jednej osi,
C - różne na osi wielokrotnej,
137. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez
samochód osobowy:
A - powinna być mniejsza co najmniej o 40% od rzeczywistej
masy
całkowitej tego pojazdu,
B - może przekroczyć rzeczywistą masę całkowitą tego
samochodu,
jednak nie więcej niż o 40%,
C - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego
samochodu.
138. Ciągnik rolniczy może ciągnąć :
A – tylko 1 przyczepę,
B – nie więcej niż dwie przyczepy,
C – tylko dwie przyczepy.
139. Ładunek umieszczony na pojeździe nie może wystawać z
przodu pojazdu na odległość większą niż:
A - 1 m od przedniej płaszczyzny obrysu i 1,5 m od siedzenia dla
kierującego,
B - 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i 1,5 m od siedzenia dla
C - 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i 2 m od siedzenia dla
kierującego.
140. Liczba pojazdów uprzywilejowanych jadących w
zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać:
A – 10 dla samochodów osobowych i motocykli,
B – 5 dla pozostałych pojazdów,
C – nie jest określona.
141. Kierować ciągnikiem rolniczym z przyczepą lub przyczepami
może osoba posiadająca prawo jazdy :
A – kategorii C,
B – kategorii B+E
C – kategorii T
PRZEPISY O RUCHU DROGOWYM - kat C
142. Ładunek przewożony samochodem ciężarowym nie może :
A – mieć odrażającego wyglądu ,
B – być umieszczony w taki sposób aby całkowita wysokość
samochodu z ładunkiem przekraczała 4 m .
C – w żadnym przypadku wystawać poza płaszczyzny
obrysu samochodu .
143. Ładunek wystający poza tylną płaszczyznę obrysu
samochodu ciężarowego powinien być oznaczony :
A – zawsze ,
B – jeżeli wystaje ponad 0,5 m ,
C – tylko jeżeli nie jest dobrze widoczny dla jadących z tyłu.
144. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez
samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej
przekraczającej 3,5 tony:
A – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej
samochodu
ciągnącego,
B – może przekraczać rzeczywistą masę całkowitą samochodu
ciągnącego o 40 %,
C – może przekraczać dopuszczalną masę całkowitą pojazdu
ciągnącego o 50 %.
145. Dopuszczalna długość zespołu pojazdów złożonych z pojazdu
samochodowego i przyczepy nie może przekraczać:
A – 18,75 m,
B – 18,00 m,
C – 22,00 m.
PRZEPISY O RUCHU DROGOWYM - kat.D
146. Kierowca pojazdu posiadający uprawnienia do kierowania
kategorii “ D-1” może kierować :
A – autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu
więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą ,
B – ciągnikiem rolniczym ,
C – samochodem ciężarowym .
147. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez
autobus:
A - nie może być większa niż rzeczywista masa autobusu,
B - może być większa od masy autobusu, nie więcej jednak niż o
20 %,
C - może być większa od rzeczywistej masy autobusu, nie więcej
jednak niż o 500 kg .
148. Widząc taki znak kierujący autobusem może wyprzedzać:
A – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej autobusu,
B – musi być mniejsza o co najmniej 20 % od rzeczywistej masy
całkowitej autobusu,
C – nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej
autobusu.
148. Dopuszczalna prędkość autobusu spełniającego dodatkowe
warunki techniczne ciągnącego przyczepę wynosi na:
A – autostradzie 90 km/h,
B – drodze ekspresowej – 80 km/h,
C – drodze dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu dla każdego
kierunku – 60 km/h.
madzia.1majka2