Jak oczarować klienta - Jan Batorski.pdf

(689 KB) Pobierz
107137880 UNPDF
107137880.003.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 11.03.2008
Tytuł: Jak oczarować klienta?
Autor: Jan Batorski
Wydanie I
ISBN: 978-83-7582-121-5
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska, Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW: www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
107137880.004.png 107137880.005.png
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 1:
USTALENIA WSTĘPNE ....................................................................10
Cele nauczania — uczenia się ............................................................................10
Zmień strategię działania! .............................................................................13
Założenia wstępne ..............................................................................................14
Ćwiczenie praktyczne nr 1:
Mistrzostwo w działaniu ................................................................................14
Proces kształtowania umiejętności ...................................................................16
Ćwiczenie czyni mistrza .....................................................................................17
Ćwiczenie praktyczne nr 2:
Które z wymienionych działań jest szkoleniem? ..........................................18
Wielostopniowy system budowania więzi
emocjonalnych z klientem
handlowej
..........................22
................................24
Wnioski etapowe ...........................................................................................27
Postulaty ........................................................................................................27
10 najpopularniejszych błędów popełnianych
natury ludzkiej
w sprzedaży
............................ 28
.......................................................................29
Podsumowanie ..................................................................................................29
ROZDZIAŁ 2:
WIARYGODNOŚĆ — PODSTAWA WIĘZI EMOCJONALNYCH
Z KLIENTEM
sprzedawcę?
świadomości klienta
....................................................................................31
Definicja wiarygodności sprzedawcy .................................................................31
Ćwiczenie praktyczne nr 5:
Arkusz oceny lub
samooceny punktualności przybywania na
spotkania
................................................................................32
Punktualność .....................................................................................................33
Podsumowanie ..................................................................................................34
Decydujące jest pierwsze wrażenie ...................................................................35
Radosne powitanie ............................................................................................36
Kontakt wzrokowy .............................................................................................38
Twój wygląd jest kluczowy ................................................................................38
Być dobrze ubranym oznacza być
i szkoleniowe
stosownie
ubranym
....................................40
spotkania handlowego doradcy ....................................................................41
Prawo wiarygodności Elana ..............................................................................43
Zdefiniuj cel spotkania ......................................................................................43
Oznaki kłamstwa i nieszczerości .......................................................................44
.............19
Klient, kto to jest? ..............................................................................................21
Jakie są jego oczekiwania? ............................................................................22
Od czego zależy satysfakcja klienta? ............................................................22
Ćwiczenie praktyczne nr 3:
Oceń ważność różnych umiejętności rozmowy
Ogólne prawa psychologiczne dotyczące
Ćwiczenie praktyczne nr 4:
Jakie pytania prawdopodobnie tworzą się w
oczekującego na
handlowe
Ćwiczenie praktyczne nr 6:
Samoocena wyglądu w trakcie pierwszego
107137880.006.png 107137880.001.png
.............................................48
Posługuj się dokładnymi danymi ......................................................................49
Nie mów niczego, w co sam nie wierzysz ..........................................................49
Przyznaj się do stresu ........................................................................................49
Wspomnij o ujemnych stronach swojej oferty .................................................50
Jeśli masz coś do zyskania, powiedz
Twojej
firmy
otwarcie
........................................51
............................................52
Kontroluj swoje uprzedzenia, nastawienia .......................................................52
Przedstawienie ocen jakości i wielkości ...........................................................53
Umniejsz własne korzyści ..................................................................................54
Bądź konsekwentny ...........................................................................................54
Bądź spójny ........................................................................................................55
Spraw, by Cię polubili ........................................................................................55
Sporządzaj notatki .............................................................................................56
Używaj zwrotów „ty, twój” zamiast „ja, mój” ....................................................56
Stosuj zasady profesjonalnej komunikacji ........................................................57
Podsumowanie ..................................................................................................58
ROZDZIAŁ 3:
ŚMIEJ SIĘ SZCZERZE I DO ŁEZ! .....................................................59
Dlaczego w sprzedaży ważny jest uśmiech? .....................................................59
Uśmiech to poważna sprawa .............................................................................60
Czym jest śmiech i uśmiech? ........................................................................61
Radość cieszy .....................................................................................................62
Wzmacniaj w każdym poczucie wartości ..........................................................63
Ćwiczenie praktyczne nr 8:
Publiczne okazywanie życzliwości ................................................................65
Wiarygodność uśmiechu ...................................................................................65
Prawo siewu i plonu ..........................................................................................68
Lek na duże kłopoty ...........................................................................................69
Naucz się śmiać ..................................................................................................71
Uśmiech wewnętrzny .........................................................................................72
Uśmiech jest znakiem przyjaźni ........................................................................73
Uśmiech jest najprostszą drogą do
w stanie
uwierzyć
.............................................75
Poszukuj okazji do radości ................................................................................75
Uświadom sobie, że szczery uśmiech jest cennym dla zdrowia ćwiczeniem ...76
Zdrowe skutki śmiechu .....................................................................................78
Terapeutyczne pożytki ze śmiechu ....................................................................79
Zawsze warto uwierzyć w siebie bardziej ..........................................................79
Radość dawania ................................................................................................80
Ćwiczenie praktyczne nr 9:
Twoje nazwisko — Twoje zasoby intelektualne i
ludzkich
serc
....................81
Jak zwiększyć poczucie własnej wartości? ...................................................82
emocjonalne
Autoprezentacja .................................................................................................45
Ćwiczenie praktyczne nr 7:
Tworzenie treści autoprezentacji ..................................................................46
Zażartuj z samego siebie ...................................................................................48
Pozyskaj i eksponuj dane na
temat
o tym
Mów ludziom tylko to, w
co
107137880.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin