Metody-zad[1]. dom..doc

(25 KB) Pobierz

Różnorodne formy pracy domowej ucznia w trakcie nauczania języków obcych.

 

              Planując pracę domową uczniów należy uwzględnić ich możliwości intelektualne dzieci. Konieczna jest indywidualizacja pracy z uczniami i dobranie zadań do poziomu wymagań.

 

I.                  Dla poziomu podstawowego proponujemy następujące rodzaje zadań:

-         porządkowanie wyrazów w kolejności alfabetycznej,

-         dopasowywanie słowa do ilustracji,

-         dopasowywanie odpowiedzi do pytań,

-         gromadzenie słownictwa w postaci mini – słowników obrazkowych lub tematycznych,

-         porządkowanie zdań zgodnie z chronologią wydarzeń,

-         układanie zdań z rozsypanek wyrazowych,

-         uzupełnianie prostych krzyżówek,

-         wzbogacanie słownictwa poprzez ćwiczenia pamięci Łańcuchową Metodą Skojarzeń

-         ( Pamięć = obraz +akcja),

-         ćwiczenia z lukami kontrolujące słownictwo lub znajomość form gramatycznych,

-         nauka prostych piosenek i wierszy,

-         ilustrowanie tekstu- sprawdza jego rozumienie,

-         przygotowanie prostych pomocy dydaktycznych np. :zbieranie i podpisywanie w j. obcym  opakowań po produktach spożywczych,

-         przygotowanie kartek okolicznościowych,

-         adresowanie kopert.

 

 

II.             Dla poziomu ponadpodstawowego wskazane są następujące zadania:

-ćwiczenia w posługiwaniu się dwujęzycznym słownikiem,

-tłumaczenie fragmentów tekstów obcojęzycznych na j. polski,

- tworzenie planu do tekstu w formie zdań twierdzących lub pytających,

-         słowne lub pisemne opisywanie ilustracji,

-         układanie dialogu związanego z sytuacjami życia codziennego,

-         układanie kilkuzdaniowych tekstów ciągłych, pisemnych  na zadany temat: opis, charakterystyka, opowiadanie,

-         układanie odpowiedzi do pytań lub układanie pytań do tekstu,

-         uzupełnianie formularzy, ankiet, redagowanie listu,

-         tworzenie planów, makiet ułatwiających określanie miejsca (przysłówki miejsca),

-         zadania motywujące do posługiwania się nowoczesnymi technologiami informatycznymi np. : tworzenie projektu strony internetowej lub opracowanie przewodnika na podstawie informacji z Internetu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin