Drama na lekcjach.doc

(29 KB) Pobierz
Drama na lekcjach

Drama na lekcjach

Drama „narodziła” się w Polsce prawie 20 lat temu. Jej rozwój odbywał się stopniowo. Powoli wkraczała do szkół podstawowych, średnich, placówek opiekuńczo-wychowawczych i domów kultury.

Reforma oświatowa, która weszła w życie otworzyła przed dramą szerokie perspektywy, gdyż według „Podstawy programowej kształcenia ogólnego”:

„Nadrzędnym celem pracy nauczyciela ma być wszechstronny rozwój jednostki, warunkowany harmonijną realizacją zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania, co powinno sprzyjać tworzeniu w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw”.

Narzędziem ułatwiającym nauczycielom realizację w/w. zadań, może stać się drama. Angażuje ona bowiem ucznia w sposób wielostronny. Wyzwala jego aktywność i samodzielność stwarza również naturalną okazję do łączenia w spójną całość różnych treści nauczania z wychowaniem.

Drama należy do metod aktywizujących i polega na przyswajaniu treści kształcenia poprzez przeżycie, doświadczenie i zabawę. Jak ogromne znaczenie mają takie metody w procesie nabywania umiejętności przez uczniów przedstawia Stożek Dale'a:




Polecamy wykorzystanie tej metody w praktyce szkolnej. Przykładowe scenariusze z wykorzystaniem metody dramy prezentowane są poniżej.


Drama na lekcjach matematyki

1.       Powtórzenie wiadomości o zbiorach - scenariusz lekcji dla I klasy gimnazjum.

2.       Utrwalanie pojęcia funkcji liniowej - scenariusz lekcji dla II klasy gimnazjum.

 

 

Autor: mgr Halina Tyc
nauczycielka w gimnazjum

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin