Strateg..doc

(803 KB) Pobierz
Spółka z o.o. KRZEWIK

PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA

W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM




 

Spółka z o.o. ,,KRZEWIK”



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praca semestralna z

Zarządzania Strategicznego

ZMiŚP rok I, studia zaoczne

 

 

___________________________________________________

Sulęcin 2005

Spis treści

1. Wstęp

2. Zakres działalności przedsiębiorstwa.

2.1. Produktowy zakres działalności przedsiębiorstwa.

2.2. Geograficzny zakres działalności przedsiębiorstwa.

2.3. Segmentowy zakres działalności przedsiębiorstwa.

3. Polityka kształtowania cen.

3.1. Cennik wyrobów.

4. Cele przedsiębiorstwa.

4.1. Cele krótkoterminowe.

4.2. Cele długoterminowe.

5. Plan strategiczny.

5.1. Analiza strategiczna metodą SWOT.

5.1.1. Istniejące szanse i zagrożenia.

5.1.2. Mocne i słabe strony firmy.

5.2. Analiza środowiska konkurencji metodą „Pięciu sił PORTERA”.

5.2.1. Siła oddziaływania dostawców.

5.2.2. Siła oddziaływania nabywców.

5.2.3. Konkurencja w sektorze i rywalizacja między istniejącymi firmami.

5.2.4. Konkurenci potencjalni - groźba pojawienia się na rynku nowych przedsiębiorstw.

5.2.5. Groźba pojawienia się dóbr substytucyjnych.

5.3. Strategiczna pozycja firmy.

5.4 Wybór i wdrożenie strategii.

6. Wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

6.1. Sprzedaż.

6.2. Koszty.

6.3. Zysk.

7. Marketing, reklama i promocja.

7.1. Plan marketingowy.

7.2 Reklama i promocja.

 

1. Wstęp.

 

Spółka z o.o. ,,KRZEWIK” został założona 1 kwietnia 1996 roku przez X i Y. Początkowo firma posiadała 2 ha gruntu oraz niewielki budynek gospodarczy. Dzięki ogromnym nakładom pracy właścicieli oraz ciągłym inwestycją dziś firma posiada 3 razy większy teren, samochód dostawczy (Volkswagen Transporter), 2 budynki gospodarcze oraz 3 szklarnie. Od 2004 roku firma zatrudnia 8 osób (księgową, kierowcę, 2 sprzedawców, projektanta i 3 ogrodników).

 

2. Zakres działalności przedsiębiorstwa.

 

2.1           Produktowy zakres działalności przedsiębiorstwa.

 

              Firma „KRZEWIK” zajmuje się hodowlą i dystrybucją krzewów ozdobnych, drzewek owocowych oraz kwiatów ogrodowych. Staramy się naszą działalnością nie zanieczyszczać środowiska naturalnego: nie stosujemy środków chemicznych zakwaszających glebę, sztucznych nawozów, środków owadobójczych.  W zależności               od potrzeb gwarantujemy dowóz towaru do klienta. Oferowane wyroby charakteryzują się najwyższą jakością i różnorodnością a także konkurencyjnymi cenami. Wszystkie produkty są prezentowane potencjalnym klientom w punkcie sprzedaży, każdy może dokładnie obejrzeć oferowane krzewy i kwiaty. Dodatkowo bardziej wymagającym klientom przedstawimy katalogi produktów                       na zamówienie. Od 2001 roku oferujemy klientom wykonanie projektu zagospodarowania ogrodu. W przypadku zakupu przez klienta większej ilości naszego towaru, firma gwarantuje bezpłatny dowóz            na żądane miejsce.

 

2.2           Geograficzny zakres działalności przedsiębiorstwa.

 

              Firma działa obecnie na terenie Powiatu Sulęcińskiego              (tj. Gmina Sulęcin, Gmina Torzym, Gmina Krzeszyce, Gmina Lubniewice, Gmina Słońsk) oraz Powiatu Słubickiego (tj. Gmina Słubice, Gmina Rzepin, Gmina Ośno Lubuskie, Gmina Górzyca, Gmina Cybinka), ale planuje się w najbliższym czasie poszerzenie zakresu działalności o Powiat Międzyrzecki.

Mapa 2.2. Powiat Sulęciński i Powiat Słubicki na tle województwa lubuskiego.

2.3. Segmentowy zakres działalności przedsiębiorstwa.

 

Główną grupą konsumentów dla jakich przedsiębiorstwo świadczy swoje usługi są osoby posiadające domy jednorodzinne.

 

3. Polityka kształtowania cen.

 

Ustalając ceny właściciele biorą pod uwagę następujące czynniki:

§        koszty (przede wszystkim koszty związane z transportem i niskie koszty utrzymania firmy),

§        ceny konkurencji,

§        wartość dla konsumenta (czysto estetyczna),

§        elastyczność popytu (sezonowość),

§        warunki rynkowe i polityczne (biorąc pod uwagę niestabilność rynkową i gospodarczą kraju, a co za tym idzie regionu, należy wziąć te czynniki polityczne pod uwagę przy ustalaniu cen).

                            Poziom cen jest oczywiście dostosowany do jakości i atrakcyjności towaru.

                            Właściciele przewidują w przyszłości rabaty dla stałych klientów.

 

3.1. Cennik wyrobów.

Ceny obowiązujące w roku 2005 przedstawione są w tabeli 4.1.

 

Tabela 4.1 Cennik firmy "KRZEWIK"

 

Rodzaj towaru

cena (w zł/szt.)

Kwiaty jednoroczne

4

Kwiaty wielosezonowe

7

Krzewy żywopłoty

11

Krzewy płożące

10

Krzewy pnące

10

Drzewka iglaste

20

Drzewka owocowe

20

Drzewka ozdobne

15

 

4. Cele przedsiębiorstwa.

 

Istotą działalności firmy jest jej funkcjonowanie w dobrej kondycji finansowej, która pozwoli właścicielom na osiąganie zysków oraz spełnienie oczekiwań klientów i zdobycie ich zaufania.  

 

4.1. Cele krótkoterminowe.

 

Do najważniejszych celów krótkoterminowych firma ,,KRZEWIK” zalicza:

§        współpracy z dostawcami,

§        pozyskanie jak największej liczby klientów,

§        wybudowanie pomieszczenia biurowego,

§        powiększenie stanu zatrudnienia,

§        dokonanie dalszych inwestycji w celu uatrakcyjnienia oferty,

 

4.2. Cele długoterminowe.

 

Natomiast do najważniejszych celów długoterminowych zalicza:

§        uzyskanie renomy,

§        uruchomienie nowych oddziałów w innych rejonach (w sąsiadujących powiatach),

§        zwiększanie udziału w rynku,

§        powiększenie kapitału firmy.

 

5. Plan strategiczny.

 

5.1. Analiza strategiczna metodą SWOT.

Analizę strategiczną firmy przeprowadzono przyjmując dziesięciostopniową skalę ocen. Wyniki analizy zawierają kolejne cztery tabele (5.1, 5.2, 5.3, 5.4).

5.1.1. Istniejące szanse i zagrożenia.

 

              Na podstawie rozpoznania rynku, firma ocenia, że w jej otoczeniu występują sprzyjające czynniki ekonomiczno-społeczne.

 

Tabela 5. 1 Możliwości

 

 

Wyszczególnienie

 

 

Ocena w skali (0 – 10)

Rozwój lokalnego rynku budownictwa domów jednorodzinnych

10,00

Poziom wzajemnych relacji z bankiem

10,00

Zmiana mentalności społeczeństwa (większa dbałość o estetykę domu i otoczenia)

9,00

Bezpłatny dowóz dla klientów

10,00

Duża różnorodność oferty

7,00

Średnia

9,2

 

 

                            Wśród szans na pierwszym miejscu stawiany jest rozwój lokalnego rynku budownictwa domów jednorodzinnych. Oczekuje się, że klienci będą kojarzyć spółkę Krzewik...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin