ó zamknięte.docx

(15 KB) Pobierz

Temat: Utrwalenie pisowni wyrazów z „ó” niewymiennym. 

Cele:

·         ćwiczenie pamięci wzrokowej, pamięci kinestetyczno – ruchowej,

·         usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego, słuchowego,

·         ćwiczenie poprawnej pisowni wyrazów z „ó” niewymiennym,

1.      Usprawnianie percepcji słuchowej.

Prowadzący stojąc z tyłu za dzieckiem wystukuje zapisany rytm, a dziecko wskazuje, który to układ: 
 
 
 
 
 
 
 

2.      Usprawnianie koordynacji słuchowo – wzrokowo – ruchowej. Dzielenie ciągów literowych na wyrazy i zdania.

Uczeń otrzymuje na kartce wypisany ciąg literowy. Prowadzący odczytuje ten ciąg, a uczeń oddziela pionową kreską wyrazy i zdania. 

Naszczyciegórystoizamekduży. MieszkawnimkrólJóziozcórkąRózią.

Następnie głośno odczytuje uporządkowane zdania i przepisuje je do zeszytu, podkreśla wyrazy z „ó’.

3.      Wytworzenie związków wzrokowo – słuchowych, doskonalenie techniki czytania.

Prowadzący czyta tekst „Królewna Rózia”, a uczeń śledzi test. 

„Królewna Rózia”

     Dawno temu, za górami, za lasami, żyła mądra i piękna królewna Rózia. Mieszkała w zamku, który stał pośrodku cudnego ogrodu. W ogrodzie tym znajdowały się przeróżne dziwy. Było tam źródełko z żywą wodą, która miała moc leczenia chorób. Ale najpiękniejsze były róże. Piękna królewna często wróżyła sobie z płatków tych róż.

Uczeń czyta tekst po cichu, ze zwróceniem uwagi na trudności ortograficzne.

4.      Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci wzrokowo – ruchowej oraz czujności ortograficznej.

Uczeń otrzymuje tekst z lukami. Wypełnia go samodzielnie, sprawdza poprawność zapisu korzystając ze wzoru. 

Kr…lewna R…zia

      Dawno temu, za g…rami, za lasami, żyła mądra i piękna kr…lewna R…zia. Mieszkała w zamku, kt…ry stał pośrodku cudnego ogrodu. W ogrodzie tym znajdowały się przer…żne dziwy. Było tam źr…dełko z żywą wodą, kt…ra miała moc leczenia chor…b. Ale najpiękniejsze były r…że. Piękna kr…lewna często wr…żyła sobie z płatk…w tych r…ż.

Uczeń zakleja te wyrazy, w których zrobił błąd i pisze je poprawnie.

5.      Ćwiczenie spostrzegawczości, usprawnianie drobnych ruchów ręki.

Uczeń porównuje dwa obrazki, jego zadaniem jest wskazanie różnic w obrazkach.  

6.      Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego, koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.

Uczeń otrzymuje zaszyfrowane wyrazy i zdania. Musi je odczytać i zapisać. 

 

A

B

C

D

E

F

1

A

Ą

B

C

Ć

D

2

E

Ę

F

G

H

I

3

J

K

L

Ł

M

N

4

Ń

O

Ó

P

R

S

5

Ś

T

U

W

Y

Z

6

Ź

Ż

 

 

 

 

 

1.      3B, 4E,4C,3C (król)

2.      4D, 4E, 4C, 4F, 5F, 5E (prószy)

3.      4E, 4C, 5F, 2F, 1A/ 1D, 4C, 4E, 3B, 1A/ 3B, 4E, 4C, 3C, 1A/ 5D, 4E, 4C,6B, 5E/ 5F/ 4D, 3D, 1A 5B, 3B, 4C, 5D

(Rózia, córka, króla, wróży, z, płatków)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin