Konkurs matematyczno-sportowy
W tym konkursie rozgrywanym pomiędzy klasami wezmą udział wszyscy
czwarto-, piąto- i szóstoklasiści. W poszczególnych konkurencjach będą brali udział uczniowie, których numer startowy będzie taki sam, jak w dzienniku, ale napisany na kartce przylepionej do koszulki.
Uczniowie będą ustawieni w rzędzie. Konkurs rozpoczynają czwartoklasiści, następnie startują piątoklasiści, na końcu zawody rozegrają szóstoklasiści. Najpierw pierwszy z nich będzie przemieszczał się do planszy z zadaniami pokonując tor przeszkód. Gdy uczeń dotrze do planszy i rozwiąże zadanie matematyczne wraca na koniec swojej grupy. Wówczas startuje kolejny zawodnik z klasy. Gdy każdy przebiegnie swoją trasę zabawa się kończy.
Klasa, która pierwsza skończy tor przeszkód otrzyma 5 punktów, druga 3 punkty, trzecia 2 punkty, a czwarta 1 punkt. Za poprawne rozwiązanie zadania matematycznego każdy zawodnik zdobywa dla swojej klasy 1 punkt.
Zadania matematyczne dla klas IV:
1. wstaw znak <, > lub =: 14256 142560
2. uzupełnij działanie: ___+24 = 41
3. podaj przykład liczby parzystej większej od 11:____
4. napisz liczbę o 7 mniejszą od liczby napisanej przez poprzednika:___
5. Jak nazywa się narysowana figura?
6. Uzupełnij zdanie: kąt prosty ma miarę..........
7. wykonaj działanie:
8. wykonaj działanie sposobem pisemnym: 2687+243=
9. porównaj ułamki:
10. podaj przykład liczby pierwszej:____
11. napisz liczbę o 15 większą od liczby napisanej od poprzednika:_____
12. Jaka to figura?
13. Jaki to kąt?
14. wykonaj działanie sposobem pisemnym: 124*3=
15. uzupełnij działanie: 45 -__=21
16. wykonaj działanie: 52+17=___
17. zapisz w systemie rzymskim liczbę 15._____
18. jaka to liczba XX?___
19. Napisz liczbę o 6 mniejszą od liczby napisanej przez poprzednika:___
20. Jaka to figura?
Zadania matematyczne dla klas V:
1. wstaw znak <, > lub =: 14,25 14,250
2. uzupełnij działanie: ___+2,4 = 4
3. podaj przykład liczby nieparzystej większej od 10:____
6. Uzupełnij zdanie: kąt półpełny ma miarę..........
8. wykonaj działanie sposobem pisemnym: 26,87+24,3=
14. wykonaj działanie sposobem pisemnym: 12,4*3=
15. uzupełnij działanie: 8 -__=6,2
16. wykonaj działanie: 5,2+1,7=___
17. zapisz w postaci dziesiętnej:
18. zamień na ułamek zwykły: 0,014
19. dokończ zdanie: suma miar kątów w trójkącie wynosi ..........
20. Narysowany trójkąt to trójkąt........................
Zadania matematyczne dla klas VI:
1. zamień na procent: = %
2. zamień na ułamek zwykły: 13%=...........
3. zamień na ułamek dziesiętny: 13%=........
4. zapisz w postaci dziesiętnej:
5. zamień na ułamek zwykły: 0,014
6. oblicz: 5,2+3,1=.......
7. jaka to figura?
8. oblicz potęgę: 32=......
9. wykonaj pierwiastkowanie: =......
10. podaj liczbę o 20 większą od liczby napisanej przez poprzednika.............
11. narysowany trójkąt to trójkąt........................
12. dokończ zdanie: suma miar kątów w trójkącie wynosi...............
13. oblicz sposobem pisemnym: 23,8+5,472+12=
14. podaj przykład liczby nieparzystej większej od 100:..........
15. podaj liczbę 2 razy mniejszą od liczby zapisanej przez poprzednika:............
16. podaj 5 wielokrotności liczby 2:....................................
17. wykonaj dodawanie wszystkich liczb zapisanych przez poprzednika:..............
18. narysowana figura to:...................
19. oblicz wartość wyrażenia: 5,2-(5,7-1,7)=.............................
20. zamień jednostki: 1 km=............m 1kg=...........g
kulewelina