e learning.docx

(16 KB) Pobierz

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

„MATEMATYKA XXI WIEKU CZYLI

E – LEARNINGOWE KÓŁKO MARTEMATYCZNE

 

I.       Autor  i realizator innowacji: Ewelina Opałka – nauczyciel matematyki

 

II.    Okres realizacji:

wrzesień 2011 – maj 2012

 

III.  Zakres innowacji:

Kółko matematyczne w formie e learningu dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej.

 

IV. Opis innowacji:

Innowacją zostaną objęci uczniowie klas IV – VI Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nowym Stawie. Program innowacji przewidziany jest do realizacji w roku szkolnym 2011/2012 w wymiarze 1 godziny tygodniowo dla ucznia i 2 godzin dla nauczyciela (1 godzina na przygotowanie materiałów, 1 godzina na sprawdzenie i omówienie zadanego problemu matematycznego).

Uczniowie raz w tygodniu będą otrzymywać od nauczyciela materiał - zadania i linki do odpowiednich treści matematycznych oraz wskazówek koniecznych do przyswojenia, aby mieli możliwość zastosowania wiedzy podczas rozwiązywania problemu matematycznego. Na bieżąco nauczyciel będzie komentował przebieg pracy każdego ucznia. Po zakończeniu i skomentowaniu pracy nad zadanym problemem matematycznym, uczniowie otrzymują do rozwiązania następne zadania.

„Matematyka XXI wieku czyli elearningowe kółko matematyczne” to program, który został stworzony w celu wyjścia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom uczniów, w związku z rozwojem techniki. Jego głównym założeniem jest wzbogacenie metod nauczania matematyki o pracę z komputerem.

Wprowadzenie elearningu do tradycyjnego nauczania przyniesie wiele korzyści. Pozwoli uczyć się każdemu uczniowi we własnym tempie i w czasie, który będzie dla niego optymalny.

 

V.    Cele innowacji:

Ø       Umożliwienie uczniom skorzystania z nowatorskiej metody             e-learningu, do rozwoju swoich zainteresowań matematycznych poza systemem klasowym,

Ø       Rozwijanie wśród uczniów zainteresowania matematyką, pogłębianie wiedzy z tej dziedziny,

Ø       Popularyzowanie matematyki wśród uczniów,

Ø       Doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy matematycznej, poszukiwania i odczytywania informacji w różnych źródłach, posługiwania się technologią informacyjną,

Ø       Kształcenie umiejętności logicznego myślenia,

Ø       Rozszerzanie wiadomości z matematyki nie objętych programem szkoły podstawowej,

Ø       Nabycie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy, korzystania z różnych  źródeł informacji,

Ø       Rozwiązywanie problemów matematycznych w sposób twórczy i nowatorski,

Ø       Zachęcanie uczniów do podejmowania samodzielnej pracy nad rozwiązywaniem zadań,

Ø       Kształtowanie umiejętności pracy z tekstem matematycznym,

Ø       Nauczanie dobrej organizacji pracy własnej, pracowitości i wytrwałości

Ø       Wspieranie uczniów zainteresowanych matematyką oraz wspieranie dzieci uzdolnionych matematycznie.

 

VI. Sposoby ewaluacji:

-         Przeprowadzenie ankiety dla uczniów dot. organizacji, zakresu materiału i stopnia trudności zadań,

-         Opracowanie i analiza danych wynikających z przeprowadzonych ankiet.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin