Temat: Ćwiczenia siłowe na obwodzie stacyjnym.
Cele główne lekcji:
1. Umiejętności: ćwiczenia siłowe
2. Motoryczność: rozwijanie cech motorycznych poprzez ćwiczenia specjalistyczne, siła,
3. Wiadomości: Co to jest indywidualizacja ćwiczeń?
4. Akcent wychowawczy : współpraca z nauczycielem, dyscyplina
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min.
Klasa: V
Przybory i przyrządy: materace, skrzynia, ławeczki, skakanki, laski gimnastyczne, piłki koszykowe, roleksy
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno - metodyczne
1. Zbiórka podanie tematu lekcji.
2. Powitanie sportowe i sprawdzenie obecności.
3. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
4. Podanie tematu lekcji.
5. Pogadanka - Czemu służą ćwiczenia na obwodzie stacyjnym. Co to jest indywidualizacja ćwiczeń.
1. Zabawa ożywiająca „Berek zamrażacz”
2. U. biegają dookoła sali wykonując skip A,C.
3. U. w biegu dookoła sali dotykają podłogi raz z jednej strony, raz z drugiej.
4. U. w lekkim truchcie na sygnał wykonują obrót wokół własnej osi, na dwa sygnały przysiad i wyskok w górę, na trzy sygnały leżenie przodem.
5. W rozkroku u. wykonują krążenia głową, ruchy potakiwania.
6. Skłony T w przód z pogłębieniem.
7. Skrętoskłony T z dotknięciem PR do LN i odwrotnie.
8. W leżeniu tyłem U. z RR splecionymi na karku wykonują brzuszki.
9. U. wykonują przysiady.
10. U. wykonują skoki obunóż.
3 min
15 min
W dwuszeregu.
U. siedzą w siadzie skrzyżnym.
Wyznaczona osoba łapie pozostałe osoby. Każda złapana osoba staje w rozkroku z RR w górze, żeby ją wybawić trzeba przejść między NN.
U. stoją w rozsypce.
4. Część główna, realizacja zad. głównego
5. Ćwiczenia uspakajające.
6. Czynności organizacyjno- porządkowe.
7.Nastawienie do aktywności pozalekcyjnej.
1. Obwód stacyjny. N –el objaśnia ćwiczenia na poszczególnych stacjach.
I stacja. Ślizgi na ławeczce na brzuchu.
II stacja. W siadzie prostym z trzymaniem laski gimnastycznej, przekładanie NN nad laską i z powrotem.
III stacja. Przy drabinkach U. wykonują leżenie przerzutne „ nietoperze”.
IV stacja. Rzuty piłką koszykową do celu.
V stacja. W leżeniu przodem podciąganie się RR na skośnie ułożonej ławeczce.
VI stacja. Przeskok jednonóż przez przeszkody (ringo). Zmiana nogi.
VII stacja. Przejście po listwie odwróconej ławeczki różnymi sposobami ( przodem, tyłem, z obrotem, na czworakach ).
VIII stacja. Z rozbiegu przeskok przez trzy części skrzyni, lądowanie na materacu.
IX. stacja. Podskoki przez skakankę.
X stacja. U. wykonuje brzuszki trzymając w rękach piłkę lekarską.
XI stacja. U. w podporze przodem jedzie roleksem starając się utrzymać proste NN w kolanach.
XII stacja. Dmuchanie piłeczki ping pongowej na obwodzie koła gimnastycznego. U. w klęku wykonuje ćw. oddechowe.
XIII stacja. Odbicia o ścianę piłką siatkową w siadzie skrzyżnym.
XIV stacja. U. wykonują przewrót w przód na materacu.
1. Zabawa uspakajająca „Bum”
1. Omówienie zajęć.
2. Omówienie błędów i pochwała.
3. Zebranie sprzętu i pożegnanie grupy.
4. Zachęcenie do ćwiczeń samodzielnych w wolnym czasie
20 min.
1 min
2 min
Każdy uczeń ćwiczy na swojej stacji.
N – el tłumaczy zasady autoasekuracji
Staramy się poprawnie wykonać zadania.
N-el nadzoruje błędy i koryguje je.
N-el asekuruje uczniów.
Korekcja postawy U. przez n –la.
dafi112