ój Przyjaciel Pluszowy Miś.docx

(31 KB) Pobierz

ój Przyjaciel Pluszowy Miś

Data dodania: 2009-09-15 14:56:28

Autor: Agnieszka Nowak

Inspiracją do napisania przeze mnie projektu był obchodzony corocznie Światowy Dzień Pluszowego Misia. Projekt edukacyjny pod nazwą "Mój Przyjaciel Pluszowy Miś" powstał z myślą o zintegrowaniu młodszej społeczności szkolnej (klasy 0 — III) wraz z wychowawcami i rodzicami i włączeniu wszystkich w aktywna zabawę, pracę i rozwijanie własnej twórczości na różnych poziomach (plastyczny, recytatorski, teatralny, muzyczno — ruchowy, przyrodniczy itp.).

SSP w Kaczanowie



 

Rok szkolny: 2007/2008

Termin realizacji: 24.09 – 23.11.2007r.

Co roku w listopadzie przypada Światowy Dzień Pluszowego Misia. Ustanowiono go w 2002 roku, dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki. Historia pluszaka wiąże się z wydarzeniem, które miało miejsce w 1902r. Wtedy to prezydent USA Theodore Roosevelt - zapalony myśliwy - nie dopuścił do zestrzelenia małego niedźwiadka. Wykorzystano zdrobniałe imię prezydenta i zaczęto sprzedawać zabawki pod nazwą Teddy Bear, która dziś w języku angielskim jest określeniem wszystkich pluszowych misiów.

Nasza szkoła w Kaczanowie postanowiła uczcić kolejną rocznicę urodzin pluszowego misia i przystąpiła do projektu edukacyjnego pod nazwą „ Mój przyjaciel pluszowy miś ”. Projekt ma służyć wielu celom i jest adresowany do uczniów klas 0 – III oraz ich nauczycieli, ma także zaangażować w twórczy sposób rodziców uczniów. Realizowany będzie od dnia 24 września do 23 listopada. W ostatni dzień realizacji przedsięwzięcia nastąpi uroczysta kulminacja, czyli prezentacja osiągnięć wszystkich jego uczestników. Podczas wspólnego świętowania dzieci podzielą się nowymi wiadomościami i umiejętnościami, które nabyły w trakcie pracy nad realizacją projektu i przedstawią efekty swojej pracy twórczej. Będą mogły również zaprezentować przygotowane wcześniej wiersze, inscenizacje i piosenki oraz dzielić się radością uczestniczenia w świętowaniu Dnia Misia.

CELE GŁÓWNE

- rozwijanie zainteresowania książką
- zapoznanie dzieci z tekstami wartościowymi literacko
- zapoznanie z historią powstania pluszowego misia
- rozwijanie kompetencji językowych
- stworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych służących aktywizowaniu uczniów i rozwojowi ich zdolności manualnych, artystycznych
- poznanie wiadomości na temat różnych gatunków niedźwiedzi
- wzbogacanie wiedzy na temat znanych misiów - postaci książkowych i bajkowych
- wzbogacanie słownictwa wybranego języka obcego poprzez naukę i prezentację piosenki o misiach w języku niemieckim
- kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek i książek oraz cudzej pracy
- integracja uczniów i wdrażanie ich do pracy zespołowej nad zadaniami oraz integracja uczniów wszystkich klas poprzez aktywne uczestnictwo we wspólnej uroczystości.

CELE SZCZEGÓŁOWE

DLA UCZNIOW KLAS 0:

- wykonają dowolną techniką plakat przedstawiający różne postaci pluszowych misiów
- przygotują recytację wybranych wierszy o misiach
- nauczą się słów i melodii dwóch wybranych piosenek o misiu
- wezmą udział w konkursie plastycznym „Mój Przyjaciel Miś”
- zaprezentują własne pluszowe maskotki misiów oraz książki i czasopisma o tematyce misiowej podczas szkolnej wystawy „Kraina Misiów”

DLA UCZNIÓW KLAS I:

- wykonają dowolną techniką plakat przedstawiający Misia Uszatka (Ia) oraz Kubusia Puchatka (Ib)
- poznają bliżej postaci Misia Uszatka i Kubusia Puchatka oraz jego książkowych przyjaciół
- przygotują krótką, ustną charakterystykę postaci Misia Uszatka i Kubusia Puchatka
- poznają tytuły dobranocek i bajek o tematyce misiowej oraz nazwy ich głównych bohaterów
- przygotują inscenizację wybranych wierszy o misiach
- nauczą się słów i melodii dwóch wybranych piosenek o misiu
- wezmą udział w konkursie plastycznym „Mój Przyjaciel Miś”
- zaprezentują własne pluszowe maskotki misiów oraz książki i czasopisma o tematyce misiowej podczas szkolnej wystawy „Kraina Misiów”

DLA UCZNIÓW KLAS II:

- wykonają dowolną techniką plakat przedstawiający misia – Gumisia (II a) oraz misia Baloo z „Księgi Dżungli” (II b)
- przygotują krótką, ustną charakterystykę tych postaci
- zapoznają się z wybranymi pozycjami książkowymi o tematyce misiowej, zapamiętają ich tytuły
- wyszukają, korzystając z różnych źródeł wiedzy, nazwy różnych gatunków niedźwiedzi występujących na świecie, rozpoznają niedźwiedzie po krótkim opisie lub ilustracji
- przygotują inscenizację wybranych wierszy o misiach
- nauczą się słów i melodii dwóch wybranych piosenek o misiu
- wezmą udział w konkursie plastycznym „Mój Przyjaciel Miś”
- zaprezentują własne pluszowe maskotki misiów oraz książki i czasopisma o tematyce misiowej podczas szkolnej wystawy „Kraina Misiów”
 
DLA UCZNIÓW KLAS III:

- wykonają plakat przedstawiający niedźwiedzie wybranych gatunków wraz z podpisami
- przygotują krótką prezentację wybranych gatunków niedźwiedzi
- nauczą się słów i melodii piosenki  "Gumisie" w języku niemieckim
- wezmą udział w konkursie plastycznym „Mój Przyjaciel Miś”
- zaprezentują własne pluszowe maskotki misiów oraz książki i czasopisma o tematyce misiowej podczas szkolnej wystawy „Kraina Misiów”

DLA NAUCZYCIELI:

- przygotują „misiowe” opaski na głowę dla każdego ucznia
- zgromadzą w klasach konkursowe prace plastyczne uczniów oraz przyniesione przez dzieci maskotki, książki i czasopisma, które posłużą do celów wystawy
- przygotują z dziećmi recytacje wierszy, inscenizacje tekstów oraz naucza dzieci wybranych piosenek o misiach

DLA RODZICÓW:

- pomogą w organizacji szkolnej wystawy „Kraina Misiów”, wykonają pokaźnych rozmiarów maskotkę misia ze zgromadzonych materiałów
- udostępnią do użytku przedszkolnego literaturę dziecięcą opowiadająca o misiach i niedźwiedziach
- udzielą pomocy swoim dzieciom podczas wyszukiwania ciekawych informacji z życia niedźwiedzi
- przygotują słodki poczęstunek dla uczniów (pierniczki) oraz upominki dla zwycięzców konkursu
- wybrany rodzic wystąpi podczas Święta Pluszowego Misia w roli zaproszonego gościa (przebrana postać misia)

List do Rodziców (umieszczony w holu szkoły w dniu rozpoczęcia projektu):

Szanowni Rodzice!

Zapraszam Was do współpracy przy obchodach Światowego Dnia Urodzin Pluszowego Misia, który po raz pierwszy będzie obchodzony w tym roku w naszej szkole z udziałem dzieci z klas 0 – III.

Pluszowy Miś -  jedna z najpopularniejszych zabawek, obchodzi swoje święto w listopadzie. W 2002 roku, dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki, ustanowiono Światowy Dzień Pluszowego Misia, który w różnych formach obchodzony jest w przedszkolach i szkołach na całym świecie. W związku z tym, że my też świętujemy, zwracam się z prośbą do Was Drodzy Rodzice o pomoc dzieciom w przygotowaniu obchodów święta.

Jednym z zadań jest wzięcie udziału przez dzieci w konkursie plastycznym pod hasłem „Mój przyjaciel MIŚ ”. Dzieci pod okiem i z niewielką pomocą rodziców wykonają w domu pracę dowolną techniką (farby, kredki, wyklejanka z gazet, papieru, bibuły itp.) w wybranej formie (dowolnie, np. kartka urodzinowa, portret, kukiełka, szmaciana maskotka, figurka z masy solnej, postać z butelek i innych materiałów itp.). Oceniana będzie m.in. pomysłowość prac. Podpisane prace proszę składać do dnia 9.11 (piątek) na ręce wychowawców klas.

W związku ze świętem misia w naszej szkole zostanie także przeprowadzona w dniach 5 – 16 listopada akcja zbierania maskotek pluszowych misiów ( różnej wielkości, koloru, gatunku) oraz książek i czasopism o tematyce „misiowej” (czasopisma: MIŚ, KUBUŚ PUCHATEK itp., zbiory wierszy i opowiadań, w których występują misie, książki przyrodnicze, bajeczki dla najmłodszych itp.). Rzeczy te posłużą do wykonania szkolnej wystawy pod hasłem: „Kraina Misiów” na holu głównym szkoły. Proszę opatrzyć każdą rzecz kartką z imieniem, nazwiskiem i klasą dziecka. Po zakończeniu wystawy rzeczy zostaną zwrócone dzieciom.

Jestem pełna nadziei, że pomysł obchodów Światowego Dnia Pluszowego Misia przypadnie Wam do serca, Drodzy Rodzice... Bo któż inny jak nie Stary Poczciwy Pluszowy Miś jest symbolem ciepła i beztroski dzieciństwa każdego z nas.

Wychowawczyni klasy 0a  Agnieszka Nowak

METODY PRACY:

- oparte na słowie (pogadanka, opowiadanie, opis, recytacja, quiz – pytania z wyborem, zagadki słowne i muzyczne)
- oparte na oglądzie (ekspozycja)
- oparte na działaniu (pokaz z instruktażem, prezentacja , zadania stawiane do wykonania, śpiew z ilustracja ruchową, inscenizacja)

FORMY PRACY:

- indywidualna
- zespołowa
- zbiorowa

POMOCE I MATERIAŁY:

- strój misia (przebranie) oraz baryłka z miodem
- tekst na temat historii powstania pluszowego misia
- teksty wierszy oraz piosenek o misiach
- płyty z nagraniami piosenek oraz ścieżkami dźwiękowymi dobranocek
- medal „Przyjaciel Dzieci” dla zaproszonego gościa - misia
- plakaty ogłoszeniowe dotyczące realizacji szkolnego projektu, plakat konkursowy, plakat na temat wystawy oraz Święta Pluszowego Misia
- informacje dla rodziców na temat realizacji projektu (list do rodziców zaprezentowany na holu głównym szkoły)
- zgromadzone materiały, które posłużą do wykonania (zaprojektowania i uszycia) maskotki misia przez rodziców
- ekspozycja z konkursowymi pracami plastycznymi dzieci
- ekspozycja (wystawa) maskotek pluszowych misiów oraz książek i czasopism o tematyce misiowej
- znaczki dla klas – „Przyjaciele Misia”
- pamiątkowe dyplomy oraz upominki dla wyróżnionych w konkursie uczniów
- pierniczki dla dzieci
- plakaty z misiami i niedźwiedziami wykonane przez dzieci
- dużych rozmiarów puzzle z postacią Misia Uszatka oraz Kubusia Puchatka
- kolorowanki dla dzieci, kredki
- plansze z postaciami wesołego i smutnego misia do ewaluacji po zakończeniu projektu
- pojemniki z kolorowymi piłeczkami (punkty przyznawane po wykonaniu zadania)
- pytania (czytany test wyboru) i zagadki dla uczniów
- krótkie opisy postaci z książki „Kubuś Puchatek”
- plansza z napisami „miś”, „pluszowy miś” w różnych językach
- „misiowe” opaski na głowę dla każdego dziecka

Realizacja projektu rozpocznie się ogłoszeniem szkolnego konkursu dla klas 0 – III pod hasłem „ Mój Przyjaciel Mis”. Dzieci przygotują prace plastyczne, które wykonają dowolna techniką. Może to być rysunek, wyklejanka, postać misia z modeliny, masy solnej, kartonów, styropianu, materiału itp. Oceniana będzie zarówno estetyka jak i pomysłowość wykonanych prac. Wykonane prace uczniowie przekażą na ręce wychowawców, natomiast na tydzień poprzedzający kulminację projektu, powołane wcześniej jury konkursowe wyłoni zwycięzców. 23 listopada, podczas Święta Pluszowego Misia, wyróżnione prace zostaną zaprezentowane i nagrodzone pamiątkowymi dyplomami oraz upominkami.

W dniach 5 – 9 listopada uczniowie przyniosą do szkoły pluszowe maskotki misiów różnych rozmiarów, koloru i gatunków oraz książki i czasopisma o tematyce misiowej, które posłużą do wykonania szkolnej wystawy „ Kraina Misiów”. Wystawa przygotowana zostanie przy współudziale rodziców dzieci z klasy 0a i zaprezentowana w ostatnim tygodniu realizacji projektu. Wśród maskotek wystawy zostaną wyłonione misie w  kategoriach: najmniejszy oraz największy miś. Właściciele wyróżnionych misiów otrzymają pamiątkowe dyplomy oraz upominki. Dodatkowo rodzice uczniów klasy 0a wykonają „upominek dla pociech” - zaprojektują i uszyją pokaźnych rozmiarów postać misia, która uświetni szkolną wystawę.

Już od 24 września uczniowie pod kierunkiem wychowawców oraz z pomocą rodziców będą pracować nad realizacją otrzymanych zadań, zdobędą wiedzę i umiejętności, które zaprezentują podczas kulminacji projektu, to jest w dniu Święta Pluszowego Misia, przypadającego w naszej szkole 23 listopada.

Ewaluacja:

Dzień Pluszowego Misia jako kulminacja przeprowadzonego projektu pozwoli ukazać, czy i w jakim zakresie uczniowie przyswoili wiedzę, rozwinęli swoje umiejętności i potrafili zintegrować się we wspólnych działaniach. Służyć temu mają takie formy jak prezentacja wytworów plastycznych, wykonanych w zespołach plakatów, referaty przygotowane przez uczniów, prezentacja wierszy, piosenek i ciekawostek o niedźwiedziach, wspólna zabawa, konkursy między-klasowe oraz wiele innych form aktywności, które można zaobserwować podczas szkolnej uroczystości. Dodatkowo ewaluacji służyć będą plakaty z wizerunkiem niedźwiedzi dla poszczególnych klas, na których uczniowie będą zaznaczać po zakończeniu uroczystości uśmiechnięte lub smutne buźki , jako ocenę swojego poziomu zainteresowania i satysfakcji z przebiegu projektu. Rozmowy z dziećmi i nauczycielami, a także ankieta zwrotna dla rodziców pozwolą wyciągnąć wnioski, czy projekt jest pozytywnie oceniany i czy powinien być kontynuowany w kolejnych latach.

Przebieg uroczystości Święta Pluszowego Misia

Data: 23 listopada 2007r

Miejsce: świetlica szkolna

Uczestnicy: uczniowie klas 0 – III wraz z wychowawcami, zaproszeni goście, Miś – gość honorowy,  jury konkursowe

1. Powitanie wszystkich obecnych.

2. Wyjaśnienie celu spotkania:

- przybliżenie dzieciom tradycji listopadowych obchodów Święta Pluszowego Misia
- zapoznanie dzieci z historią powstania pluszowej maskotki 

"Historia pluszowego misia"

Pluszowe misie - miękkie, miłe w dotyku, są ulubieńcami wszystkich dzieci. Od wielu lat towarzyszą dzieciom na całym świecie. Pocieszają, dodają otuchy i są nieodzowną przytulanką przy zasypianiu. Autorzy książek dla dzieci piszą o nich opowiadania, powieści i wiersze. Ta, jedna z najpopularniejszych zabawek, obchodzi swoje święto 25 listopada. W 2002 roku, dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki, ustanowiono Światowy Dzień Pluszowego Misia. My także pragniemy włączyć się dziś do wspólnej zabawy i świętowania z okazji 105 rocznicy urodzin tej pluszowej maskotki. Posłuchajcie, jak powstał Pluszowy Miś.

Historia pluszaka wiąże się z wydarzeniem, które miało miejsce w 1902r.

Tego  dnia prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt wybrał się na polowanie. Myśliwi zobaczyli małego niedźwiadka i chcieli go zabić. Ale prezydent sprzeciwił się temu ratując tym samym życie maleństwu. Świadkiem tego wydarzenia był pewien pan – Clifford Berryman. On to właśnie uwiecznił całe zdarzenie na rysunku. Rysunek opublikowała gazeta. Pewnego dnia zapewne przy porannej kawie przeczytał tą historię Morris Michton – właściciel sklepu z zabawkami. Nie zwlekając ani chwili wykonał kilka zabawek – pluszowych misiów. Misie sprzedawały się znakomicie. Za zgodą prezydenta pierwszy pluszowy miś dostał swoje imię – Teddy (od imienia prezydenta: Theodore’a). I od ponad stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością i są wiernymi, serdecznymi przyjaciółmi.

1. Zaproszenie do wspólnego świętowania i zabawy. Wspólne śpiewanie piosenki „Jadą jadą misie” wraz z ilustracją ruchową.

2. Powitanie zaproszonego gościa – Misia (postać w przebraniu)

Prowadząca: 

- Tak wspaniały śpiew i wesoła zabawa obudziłaby ze snu każdego misia, który o tej porze szykuje się już pewnie do zimowego snu. Ale co to? Słyszycie? Ktoś się tutaj zbliża!

- Powitajmy oklaskami naszego gościa - Pluszowego Misia! (wejście misia, witanie się z dziećmi, taniec misia na scenie przy muzyce).

- Cieszymy się, że Miś jest z nami. Przecież nie mogło go zabraknąć w dniu jego święta. Misiu, jesteś przyjacielem dzieci. Dlatego w tym szczególnym dniu dzieci chciałyby podziękować ci, ze do nich przybyłeś i mają dla ciebie kilka niespodzianek. Jedną z nich jest prezent. Oto medal dla ciebie z napisem „Przyjaciel dzieci” oraz coś, co lubisz najbardziej – smaczne conieco! (obdarowanie Misia upominkiem od dzieci – baryłką z miodem oraz medalem „ Przyjaciel Dzieci”, zaproszenie gościa do uczestniczenia we wspólnym świętowaniu).

4. Ogłoszenie wyników konkursu plastycznego dla uczniów klas 0 – III pod hasłem „ Mój Przyjaciel Miś ” . Wręczenie pamiątkowych dyplomów oraz upominków. 

Prowadząca:

- Zapraszamy naszego gościa, aby towarzyszył nam dzisiaj we wspólnej zabawie i świętowaniu. Wciągu ostatnich tygodni przygotowaliśmy wiele atrakcji, zdobyliśmy nową wiedzę i rozwinęliśmy różne umiejętności. Już w miesiącu październiku wzięliśmy licznie udział w konkursie plastycznym dla uczniów klas 0 – III pod hasłem „ Mój przyjaciel miś”. Wykonaliśmy bardzo ciekawe i piękne prace. Można je było podziwiać na szkolnym korytarzu. Od dwudziestego listopada  mogliśmy oglądać również wystawę naszych pluszowych misiów, różnej wielkości, kolorów i gatunków. Znalazły się na niej misie, które liczą zaledwie kilka miesięcy, jak i bardzo zasłużone, liczące kilkadziesiąt lat pluszaki. Komisja konkursowa miała nie lada orzech do zgryzienia, by wyłonić zwycięzców konkursu oraz wystawy. W końcu jednak jury podjęło decyzję. Prosimy teraz Panią Dyrektor Elżbietę Grześkowiak, aby ogłosiła wyniki konkursu plastycznego oraz wystawy i wręczyła dzieciom pamiątkowe dyplomy oraz upominki.

(wystąpienie Pani Dyrektor, wręczenie dyplomów oraz upominków)

Gratulacje dla wyróżnionych uczniów z rąk Misia.

Pamiątkowe zdjęcie nagrodzonych.

5. Przyznanie wybranym misiom - wśród maskotek szkolnej wystawy „ Kraina Misiów” – tytułów:

- najmniejszego misia
- największego misia

Wręczenie właścicielom maskotek pamiątkowych dyplomów oraz upominków. Gratulacje od Misia.

6. Wesoły pochód wyróżnionych uczniów – przemarsz z Misiem w rytm piosenki „Pokochaj pluszowego misia”.

7. Wprowadzenie i zachęcenie do wspólnej zabawy. Przedstawienie zespołów uczniów z poszczególnych klas, którzy zaprezentują efekty pracy nad zadaniami. Omówienie kolejności wystąpień oraz sposobu oceny wykonanych zadań.

Wspólną zabawę i zadania poprzedza każdorazowo prezentacja wierszy, inscenizacji i piosenek o tematyce misiowej, przygotowanych przez daną klasę. Po niej uczniowie wykonują zadania, za które otrzymują od 0 do 2 punktów. Punkty (piłeczki) umieszczane są w przezroczystych pojemnikach oznaczonych kartkami z nazwą danej klasy. Na końcu piłeczki (punkty) są zliczone.

8. Wystąpienie uczniów klas 0 a i 0b. Recytacja wierszy: „Proszę państwa, oto miś”, „Sen niedźwiadka”, „Naprawiamy Misia” , „Miś idzie do przedszkola”. Wspólny śpiew – piosenka „Kołysanka dla misia”.

Zadania dla uczniów klasy 0 a:

·         prezentacja wykonanego dowolną techniką plakatu pod hasłem: Pluszowe misie; krótki, słowny opis wykonanej pracy

·         układanie puzzli z postacią Misia Uszatka

·         kolorowanie obrazków z misiami

·         przyznanie punktów za wykonane zadania

Zadania dla uczniów klasy 0 b:

·         prezentacja plakatu z postaciami bajkowych misiów wraz z krótkim opisem

·         układanie puzzli z postacią Kubusia Puchatka

·         kolorowanie obrazków z misiami

·         przyznanie punktów za wykonane zadania

9. Wystąpienie uczniów klas Ia i Ib. Inscenizacja wierszy: „Rysia”, „Niedźwiedzie buty”. Wspólny śpiew – piosenka „Mój stary dobry miś”.

Zadania dla uczniów klasy I a:

·         prezentacja wykonanego dowolna technika plakatu z postacią Misia Uszatka; krótki opis postaci

·         wymienianie tytułów dobranocek, w których bohaterami są misie (Colargol, Miś Uszatek, Księga dżungli, Gumisie, Kubuś Puchatek)

·         test wyboru:

Wybierz właściwą odpowiedź:

Miś Uszatek uczęszczał do:

·         szkoły podstawowej

·         przedszkola

·         żłobka

Przyznanie punktów za wykonane zadania.

Zadania dla klasy I b:

·         prezentacja wykonanego plakatu z postacią Kubusia Puchatka; krótki opis postaci

·         rozpoznawanie nazw postaci z książki „Kubuś Puchatek” po krótkim opisie czytanym przez Nauczyciela

·         test wyboru:

Wybierz właściwą odpowiedź:

Kubusia Puchatka nazywano inaczej:

·         Misiem o Wielkim Brzuszku

·         Misiem o Smutnym Usposobieniu

·         Misiem o Małym Rozumku

Przyznanie punktów za wykonane zadania.

10. Przerywnik – wspólne śpiewanie przez wszystkich uczniów piosenki „Jadą jadą misie” wraz z ilustracja ruchową. Rozwiązywanie zagadek o tematyce misiowej.

11. Recytacja wierszy „Kołysanka”, „Nie obejdzie się bez misia” przez uczniów klasy II a. Inscenizacja wiersza „Pociąg” przez uczniów klasy II b. Wspólny śpiew – piosenka „Pluszowe niedźwiadki”.

Zadania dla uczniów klasy II a:

·         prezentacja wykonanego dowolna techniką plakatu z postacią wybranego misia – Gumisia; krótka charakterystyka postaci

·         kończenie tytułów książek, których bohaterami są misie (Kubuś...., Chatka...., Przygody i wędrówki..., Pamietnik... itd.)

·         test wyboru:

Wybierz właściwą odpowiedź:

Przysmakiem Gumisiów są:

·         gumi - orzechy

·         gumi - jagody

·         gumi - cukierki

Przyznanie punktów za wykonane zadania.

Zadania dla uczniów klasy II b:

·         prezentacja plakatu z postacią niedźwiedzia Baloo z „ Księgi dżungli”; krótka charakterystyka postaci

·         wymienianie nazw różnych gatunków niedźwiedzi występujących na świecie ( koala, polarny, grizzli, himalajski, okularowy, panda itd.)

·         test wyboru:

Wybierz właściwą odpowiedź:

Miś Baloo zamieszkiwał:

·         Dżunglę

·         Wyspę na oceanie

·         Las iglasty

Przyznanie punktów za wykonane zadania.

12. Przerywnik – rozpoznawanie tytułów dobranocek, w których występują misie, po ścieżce dźwiękowej.

13. Wykonanie przez uczniów klas III a i III b piosenki „Gumisie” w języku niemieckim.

Zadania dla uczniów klasy III a:

·         prezentacja plakatów z ilustracjami niedźwiedzi (polarny, brunatny, koala, panda) wraz z omówieniem lub odczytaniem wiadomości i ciekawostek zgromadzonych na ich temat;

·         wyszukanie i odczytanie nazwy „miś” oraz „pluszowy miś” w języku niemieckim (plansza z napisami w róznych językach)

·         test wyboru:

Wybierz właściwą odpowiedź:

Koala jest:

·         niedźwiedziem

·         torbaczem i kuzynem kangura, a tylko potocznie zwierzęciem nazywanym misiem

·         kangurem żyjącym na drzewie

Przyznanie punktów za wykonane zadania.

Zadania dla uczniów klasy III b:

·         prezentacja plakatu z wybranymi gatunkami niedźwiedzi (północnoamerykański niedźwiedź czarny, niedźwiedź himalajski, niedźwiedź okularowy) wraz z omówieniem lub odczytaniem wiadomości na temat wyróżnionych niedźwiedzi

·         uporząd...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin