5Zalecenia dla szkol organizujacych nauczanie integracyjne i wlaczajace(1).doc

(21 KB) Pobierz
Zalecenia dla szkół organizujących nauczanie integracyjne i włączające

Zalecenia dla szkół organizujących nauczanie integracyjne i włączające
(wg P. Mittler)

·         lekcje buduje się tak, by uwzględniały różnorodność uczniów

·         uczniowie są aktywnie zaangażowani we własne uczenie się

·         w czasie lekcji rozwijane są umiejętności rozumienia różnic przez uczniów

·         uczniowie uczą się we wzajemnej współpracy

·         sposób oceniania ma służyć motywacji wszystkich uczniów

·         dyscyplina w klasie opiera się na wzajemnym szacunku

·         nauczyciele planują , przeglądają materiał i nauczają w płaszczyźnie partnerskiej

·         nauczyciele wspomagający nauczanie rzeczywiście wspomagają i dążą do uczestnictwa każdego ucznia

·         praca domowa ma być samodzielna i wykonalna dla wszystkich (dawanie wyboru w zależności od możliwości i aspiracji)

·         wszyscy uczniowie biorą udział w zajęciach mających miejsce poza szkołą np.: muzeum, biblioteka, las itp.

Kluczem w podejściu jest różnicowanie treści nauczania i metod nauczania stosownie do potrzeb ucznia, czyli poszanowanie różnic indywidualnych.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin