ZAJĘCIA METODĄ LABANA.doc

(40 KB) Pobierz

KONSPEKT ZAJĘĆ GIMNASTYCZNYCH PROWADZONYCH METODĄ GIMNASTYKI TWÓRCZEJ LABANA W GRUPIE DZIECI CZTEROLETNICH

 

Zadanie główne:

·         rozwijanie inwencji twórczej

·         kształtowanie motoryki w zakresie siły i zwinności

·         doskonalenie umiejętności szybkiego reagowania na sygnały

Pomoce:

              Magnetofon, tamburyno, bębenek.

Przebieg zajęć:

 

Rodzaj ćwiczeń

Sposób realizacji

Uwagi

1. Zabawa orientacyjno – porządkowa

 

 

 

 

 

 

 

2. Zabawa ożywiająca.

 

 

 

 

 

 

3. Ćwiczenie wyczucia przestrzeni

 

 

 

 

4. Ćwiczenie płynności ruchów w napinaniu i rozluźnianiu.

 

 

 

 

 

5. Ćwiczenia wyczucia własnego ciała.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Ćwiczenia z partnerem

 

 

 

7. Ćwiczenia z mocowaniem

 

 

 

 

 

8. Ćwiczenia wyczucia czasu

 

 

9. Zakończenie

Dzieci w rozsypce tańczą w rytm muzyki. Muzyka przestaje grać i słychać jedno uderzenie w bębenek – dzieci szybko zwijają się w kłębek. Wznowienie muzyki, a gdy przestaje grać i słychać dwa uderzenia w bębenek – leżenie przodem, łokcie oparte o podłogę i gra na fujarce.

 

Swobodne bieganie w dowolnych kierunkach z obrotami i podskokami z towarzyszeniem żywej muzyki. Na przerwę w muzyce piękny ukłon i pozostanie w bezruchu do chwili, gdy muzyka znowu zacznie grać.

 

Rysowanie w przestrzeni lub na podłodze dowolnego kształtu, a następnie skakanie jedno – lub obunóż po obwodzie znacznie powiększonego kształtu.

 

Lekkie uderzenia w tamburyno – dzieci poruszają się wysoko na palcach, lekko wirując. Mocne uderzenia – dzieci wykonując energiczne ruchy całym ciałem przechodzą z pozycji wysokiej do niskiej i poruszają się ciężko w pozycji niskiej.

 

W różnych pozycjach wyjściowych wykonywanie dowolnych ruchów samymi ramionami oraz wykonywanie tych samych ruchów w rytmie narzuconym przez muzykę. Wykonywanie dowolnych ruchów samymi nogami i wykonywanie tych samych ruchów w rytmie narzuconym przez muzykę.

Wykonywanie dowolnych ruchów całym ciałem oraz wykonywanie tych samych ruchów w rytmie narzucanym przez muzykę.

 

Dzieci ćwiczą parami – jedno z dzieci jest lustrem i odzwierciedla ruchy wykonywane przez kolegę stojącego naprzeciw.

 

Dzieci stojąc parami trzymają się za ręce w ten sposób, że jedno dziecko ciągnie „osiołka”, który stawia opór. Dziecko idzie tyłem, a „osiołek” przodem.

 

 

 

Dzieci w dowolnych pozycjach leżą na podłodze. Wstają bez podpierania się, zanim nauczycielka doliczy do 7.

 

Rytmiczny marsz z klaskaniem przy muzyce.

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

 

3x

 

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

1x

 

                                                                                                               

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin