Cala laka dla mamy -SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OBSZARU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ.doc

(108 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OBSZARU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ

3

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OBSZARU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ

 

 

 

Grupa wiekowa: 6-l

 

 

Temat zajęcia: ,, Cała łąka dla mamy” – dodawanie i odejmowanie liczb

                            naturalnych w zakresie 10. Rozwiązywanie zadań z treścią.

 

Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności dokonywania działań dodawania

                   i odejmowania w zakresie 10 i więcej. Zapisywanie działań za

                   pomocą symboli.

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

-         Tworzy zbiory 10-elementowe

-         Rozumie, że liczyć można wszystko, co go otacza

-         Rozpoznaje cyfry w zakresie 10 i symbole matematyczne: +, -, =

-         Przelicza elementy zbiorów z przekroczeniem progu dziesiątkowego

-         Dodaje i odejmuje w zakresie 10

-         Samodzielnie rozwiązuje zadania z treścią

-         Rozróżnia i przyporządkowuje kolory

-         Przestrzega zasad ochrony przyrody.

 

Metody pracy: ćwiczeń praktycznych, podająca, problemowa.

 

Formy pracy: zbiorowa , indywidualna

 

Pomoce edukacyjne: Wiersz ,, Biedronka” B. Lewandowskiej, ilustracja łąki, symbole wiosennych owadów, podkład muzyczny z piosenką ,, W zieleni łąka majowa”, karty pracy dla dzieci.

 

L.p

Sytuacja edukacyjna

Zadania dla dzieci

Zakładany efekt

Środki edukacyjne

1.

Zespołowy śpiew  piosenki ,, W zieleni łąka majowa”

Dzieci śpiewają piosenkę

w tempie szybkim, wolnym

Wiernie odtwarzają treść piosenki, reagują na zmianę tempa

Kaseta

z podkładem muzycznym piosenki

2.

Słuchanie wiersza B. Lewandowskiej

,, Biedronka”

Odpowiadają na pytania

n-lki:

- ile kropek miała biedronka

- od kogo dostała poszczególne kropki

- dla kogo je nosiła

Wskazują prawidłową liczbę kropek(10)

- wyliczają postaci, zwierzęta, wymieniają symbole wiosennej przyrody

- przestrzegają zasad ochrony przyrody

Ilustracja łąki, symbole przyrody

3.

Wyodrębnianie zbiorów 10-elemen.

Spośród różnych owadów

i zwierząt wyszukują tylko te, których jest 10

Tworzą zbiory

o zadanej liczbie elementów

Symbole owadów, zwierząt, wiosenne kwiaty

4.

Zabawa logorytmiczna

,, Wiosenny bal na łące z mamą”

Dobierają się

w dwójki, tańczą zgodnie

z akompaniamentem

Posługują się pojęciem para

Opaski na głowę, podkład muzyczny

5.

Praca w zespołach

I zespół

- Oblicza działania

na dodawanie

i odejmowanie, łączy słoneczka 

o takim samym wyniku

,, Arytmetyka

i słoneczka”

II zespół

- Dodaje cyfry

w zakresie 10, właściwy wynik wskazuje dalszą drogę na łąkę.

,, Szukamy drogi na łąkę”.

Poprawnie dodają

i odejmują liczby naturalne

w zakresie 10

i więcej, posługują się symbolami matematycznymi =, +, -

Karty pracy dla dzieci

6.

Wszystko da się policzyć

Obliczanie sumy

i różnicy kropek biedronki, umieszczanie na odpowiednim kwiatku

Spostrzegają różnice

i podobieństwa przyporządkowania jednoznacznego

Symbole owadów

7.

Praca w zespołach

Rozwiązywanie zadań z treścią

Układają działania matematyczne

Karty pracy

dla dzieci

8.

Ewaluacja osiągnięć dzieci

Odpowiadają na zadawane pytania n-lki

Prawidłowo wykonują działania matematyczne na dodawanie

i odejmowanie

w zakresie 10

i więcej.

 

 

                                                    Opracowanie: Jolanta Siuda

                                                                            Marianna Wieczorkowska

                                                                            Przedszkole Miejskie Nr 17

                                                                            99-300 Kutno

                                                                            ul. Wybickiego 1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin