1232352655_163_090_ppwd_cz1.pdf

(167 KB) Pobierz
163554319 UNPDF
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
z dzieæmi szeœcioletnimi
opracowany na podstawie
Programu wychowania przedszkolnego
„Moje przedszkole”
WRZESIEÑ – PA ´ DZIERNIK
Umieszczone w przewodniku metodycznym piktogramy oznaczaj¹:
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji zadañ programowych
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji treœci wychowania zdrowotnego
3
163554319.002.png
Treœci
programowe
Temat
tygodnia
Dzieñ
tygodnia
Procedury osi¹gniêcia celów
(aktywnoœæ i dzia³alnoœæ dziecka)
1
2
3
4
TYDZIEÑ PIERWSZY
Poprawne nazywanie
cz³onków najbli¿szej
rodziny – wyjaœnie-
nie pojêæ: dom, ro-
dzina, cz³onek rodzi-
ny, rodzice, rodzeñ-
stwo, dom rodzinny
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A. ,
Kielce 2002, s. 11).
Ja i moja
rodzina
1
• Opowiadanie D. Niewoli Ciuciu-
babka.
• Wykonanie Drzewek d³oni po-
przez odbijanie œladów d³oni na
kartonie z konturem drzewa.
2
• Æwiczenia i zabawy przygotowu-
j¹ce do nauki czytania.
• Zabawa dydaktyczna Zaczarowa-
ne zabawki.
3
• Okreœlanie po³o¿enia przedmiotów
w przestrzeni na podstawie zabaw
i æwiczeñ z woreczkami.
• Zabawy muzyczno-ruchowe Ja
i moja rodzina.
4
• S³uchanie wiersza J. Ga³kowskie-
go Album rodzinny.
• Wykonanie albumu na zdjêcia ro-
dzinne.
5
• Powiedzenia i przys³owia na temat
Dom.
4
163554319.003.png
Cele g³ówne
Cele operacyjne
Ksi¹¿ka Szeœ-
ciolatek. Bawiê
siê i uczê, cz. 1
Zajêcia ruchowe
5
6
7
8
TYDZIEÑ PIERWSZY
– uœwiadamianie
istnienia charakte-
rystycznych cech
ró¿ni¹cych ludzi
– rozwijanie aktyw-
noœci twórczej
Dziecko:
– potrafi okreœliæ
cechy zewnêtrzne
swoje i kolegów
– potrafi wykonaæ
oddruk naturalny
s. 3-4
Literatura:
Æwiczenia poranne –
zestaw I (K. WlaŸnik
Wychowanie fizyczne
w przedszkolu, s. 136).
–rozwijanie per-
cepcji s³uchowej
– rozwijanie miêœni
narz¹dów mowy
– potrafi podzieliæ
wyrazy na sylaby
– wyraŸnie wyma-
wia po³¹czenia
g³osek: wr, tra,
pac...
s. 5-7
Zabawa ruchowa Uszy,
nos, czubki palców.
Zabawa ruchowa Drzwi
(K. W. Vopel Od stóp
do g³ów – gry i zabawy
ruchowe dla dzieci
w wieku od 3 do 6 lat,
cz. 5, s.: 78, 80).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci okreœlania
po³o¿enia przed-
miotów w prze-
strzeni
–umuzykalnienie
dzieci
–stosuje s³owa:
na, pod, nad,
z prawej strony,
z lewej strony
– umiejêtnie po-
rusza siê przy
muzyce
s.8-9
–poprawne nazy-
wanie cz³onków
rodziny
– rozwijanie umiejêt-
noœci wykonania
form u¿ytkowych
–stosuje s³owa:
rodzina, rodzeñ-
stwo, ciocia, wu-
jek...
– potrafi wykonaæ
album
s.10-11
– uœwiadomienie zna-
czenia s³owa dom
–stosuje s³owo
dom w ró¿nym
znaczeniu
s. 12-13
5
163554319.004.png
1
2
3
4
• Wykonanie modeli domów
z kartonowych pude³ek i kolorowe-
go papieru.
TYDZIEÑ DRUGI
Rozpoznawanie zapi-
su swojego imienia
wœród innych imion
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A. ,
Kielce 2002, s. 25).
Rozwijanie umiejêtno-
œci zgodnego wspó³-
¿ycia – przestrzeganie
okreœlonych zasad
zgodnego funkcjono-
wania w grupie:
• niezabieranie in-
nym zabawek,
• nieprzeszkadzanie
w zabawie,
• kulturalne odnosze-
nie siê dzieci do siebie
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A. ,
Kielce 2002, s. 15).
Moja grupa 1
• Poznawanie praw przys³uguj¹-
cych dzieciom.
• Zabawy przy muzyce pod has³em
Moja grupa.
2
• S³uchanie wiersza I. Laris W przed-
szkolu.
• Malowanie farbami plakatowymi
Weso³ego obrazka.
3
• Zabawy na temat Moje imiê.
• Rysowanie czarnym pisakiem
wzoru imienia wymyœlonym przez
dziecko alfabetem.
4
• Opowiadanie D. Niewoli Chcê
mieæ przyjaciela.
• Zabawa dydaktyczna Porozumie-
wamy siê dotykiem.
5
• Zabawy pod has³em Znamy siê.
• Nadanie nazwy grupie.
6
163554319.005.png
5
6
7
8
– rozwijanie wyobra-
Ÿni
– potrafi wykonaæ
formê przes-
trzenn¹
TYDZIEÑ DRUGI
– zachêcanie dzieci
do korzystania
w razie potrzeby
z pomocy innych
– rozwijanie umiejêt-
noœci poruszania
siê przy muzyce
Dziecko:
– zna swoje pra-
wa
–tworzy figury
taneczne: o³ó-
wek, lejek
s. 14-15
Literatura:
Æwiczenia poranne – ze-
staw II (K. WlaŸnik Wy-
chowanie fizyczne
w przedszkolu, s. 136).
Zabawa orientacyjno-
-porz¹dkowa Zapamiê-
taj swoj¹ parê (K. WlaŸ-
nik Wychowanie fizycz-
ne w przedszkolu, s. 27).
– poznawanie czyn-
noœci dzieci
w przedszkolu
– rozwijanie spraw-
noœci manualnej
– potrafi nazwaæ
dan¹ czynnoœæ
–potrafi malo-
waæ pêdzlem
s. 16
– rozumienie zna-
czenia posiadania
imienia
– rozwijanie wyobra-
Ÿni
–zna graficzny
obraz swojego
imienia
– potrafi wymyœ-
laæ ró¿ne wzory
s. 17-18
– uœwiadomienie
wartoœci przyjaŸni
– rozumienie zna-
czenia gestów
miêdzy ludŸmi
– wie, kogo mo¿e
nazwaæ przyja-
cielem
–umie wspó³-
dzia³aæ z koleg¹
s. 19
– przygotowanie do
nauki czytania
–rozwijanie wy-
obraŸni
–zna graficzny
obraz swojego
imienia
– potrafi zilustro-
waæ nazwê gru-
py
7
163554319.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin